[Win7] PC vindt SSD met besturingssysteem niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulK1982
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01-2021
Beste Tweakers,

Ik zit sinds enige dagen met een probleem. Als ik mijn PC opstart vindt hij de SSD waarop Windows is geinstalleerd niet meer. Als ik echter op F8 druk om de boot-sequence te kunnen kiezen, kan ik daar wel kiezen voor de SSD en start de PC prima op.

In de bios (via F2, setup) kan ik de SSD ook niet terugvinden. Mijn HDD met alle multimedia-bestanden e.d. staat er wel gewoon bij.

Nu werd ik ongeveer anderhalve week geleden geconfronteerd met een ransome-ware virus. Dit heb ik kunnen verwijderen door de PC in de veilige modus op te starten en het virus met Malwarebytes te verwijderen. Ook daarna heb ik nog een paar keer gescand met Malwarebytes en MS Security Essentials. De PC leek virusvrij. Alle bestanden waren gewoon benaderbaar, geen vreemde zaken. Tot het bovengenoemde opstartprobleem te voorschijn kwam.

Zou het opstartprobleem iets te maken kunnen hebben met het virus?

Zo ja, is een complete reinstall van Win7 dan mijn enige optie?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten,
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thajunior
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2018
Misschien is je boot sector corrupt? Even booten vanaf een windows 7 cd en kiezen voor een start up repair.

in deze link (engels) staat beschreven hoe je dat doet. http://www.sevenforums.com/tutorials/681-startup-repair.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulK1982
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01-2021
Beste Thajunior,

Bedankt voor je advies. Uiteindeling heb ik de HDD losgekoppeld, de startup repair 3 keer gedraaid en vervolgens de HDD weer aangekoppeld. Works like a charm!

Nogmaals bedankt.

Paul