[W7] regelmatig BSOD 0x0f4 CRITICAL_OBJECT_TERMINATION

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:51
Mijn pc bevat:
Moederbord: Asrock ALiveDual-eSATA2
CPU: AMD Athlon 64 X2 6000+
RAM: Corsair DDR2 XMS2 DHX
GPU: Sapphire HD5770 Vapor-x
Geluid: Creative XFi XtremeGamer Fatality pro PCI met PAX drivers
SSD: Corsair F120GB2 (voor OS)
HDD: Maxtor SATA schijf a 320GB (voor spellen etc)

Sinds een paar maanden heb ik regelmatig dat mijn computer op een mooi BSOD eindigd.
Dit is altijd dezelfde op 1 keer na.

De melding is altijd:
CRITICAL_OBJECT_TERMINATION met
STOP: 0x000000f4 (0x0000000000000003, 0xfffffa800581a060, 0xfffffa800581a340,
0xfffff800031e4510)

ntoskrnl.exe - Address 0xfffff80002ee51c0 base at 0xfffff80002e66000 DateStamp
0x4fa390f3

De enige andere keer lang geleden was:
KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR
STOP: 0x0000007a (0x0000000000000020, 0xffffffffc000009d, 0xfffffa80039ed7c8,
0x0000000000000000)

ntoskrnl.exe - Address 0xfffff80002accc80 base at 0xfffff80002a50000 DateStamp
0x4f558b55

Wat wel gelijk is, is dat ntoskrnl.exe over de zeik gaat.

Ik heb 2 programma's om het uit te lezen zoals BlueScreenView en WhoCrashed.
De laatste geeft wel aan dat het een driver moet zijn, maar kan me niet aangeven welke.

Middels Google krijg ik ook geen oplossing voor dit probleem.

Ik heb memtest een dag laten draaien zonder enige problemen.
Geheugen eruit gehaald en verplaatst (en alle mogelijke combinaties), maar dat haalde niet echt iets uit.
Het probleem, is dat ik het niet op kan roepen.

Er zijn momenten dat de pc de gehele dag door achter elkaar vast blijft lopen wanneer ik net in een spel zit, het maakt dan ook niet uit welk spel. Skyrim, Transformers of Minecraft.
De pc is 1 keer vastgelopen terwijl ik gewoon niet veel bijzonders aan het doen was in Windows zelf.

Ik heb uiteraard de FAQ voor problemen hier ook doorgelopen, maar gaf ook geen uitkomst.

Hebben jullie nog ideëen van wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
De 2e zou veroorzaakt kunnen worden door een virus of door je HDD (kabeltje wat niet lekker zit, HDD zelf die niet meer helemaal fijn werkt). De 1e suggereert dat het een software probleem is volgens mij. Als ik jou was zou ik eens een virusscan laten lopen of even een linux distro van een usb stick of iets in die geest draaien. Als je het daarmee niet hebt moet je verder zoeken in de Windows software (schone installatie bijvoorbeeld?).

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Virusscanner heb ik nu volledig aan staan. Gebruik die van MS zelf.
Ben weinig bekend met Linux overigens en zie ook niet voor me hoe ik die problemen zou kunnen ophalen daar.

Ik weet dat ik Windows opnieuw heb geinstalleerd, maar weet niet of dat voor of na deze problemen was.
Hiervoor had ik een ander probleem waarbij mijn pc bij het opstarten vast liep. Dit heb ik nu niet meer.
Er staat me bij dat ik beide problemen tegelijk had, maar die andere is opgelost door de cardreader er uit te halen. Waarschijnlijk zat daar een probleem in.

Ik ga er maar vanuit dat mijn pc opnieuw geinstalleerd zal moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vanavond eindelijk tijd om mijn pc opnieuw te installeren.
Mocht dit geen soelaas bieden, dan maar geheugen eruit halen (4x 1GB heb ik nu) en kijken met 3GB of het iets op lost en dan weer verder met steeds minder geheugen.

Wat me gisteren opviel, is dat hij vast liep terwijl ik alleen binnen Windows de internet browser open had. Geen blauw scherm, maar een beeld vol gekleurde streepjes en dan keihard vast. De muis aanwijzer is nog wel te zien, maar beweegd uiteraard niet meer.

De problemen nu:
Vast lopen soms bij het opstarten (toch weer terug, maar daar valt wel mee te leven voorlopig)
Vast lopen met een blauw scherm waarbij altijd bovenstaande melding
en vast lopen met de kleurtjes en geen melding.

Na vanavond beginnen met het testen of dat iets verhelpt.

Nadeel is, dat voor deze chipset (dit moederbord) geen Win 7 drivers zijn, wel Vista. Heb op dit moment geen specifieke drivers geinstalleerd voor zover ik weet. Maar zo heeft hij altijd gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:47

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Haal je geluidskaart er eens uit en draai een tijdje op je onboard kaart. Creative kaarten willen weleens dit soort wazige problemen veroorzaken is mijn ervaring :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ok, wellicht moet ik eens de PAX driver downgraden naar een eerdere versie.
Ga je idee zeker proberen. Zou op zich nog wel kunnen kloppen ook.

Zoiezo zonder PAX drivers doet de kaart het niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:26
Arunia schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:54:
Ok, wellicht moet ik eens de PAX driver downgraden naar een eerdere versie.
Ga je idee zeker proberen. Zou op zich nog wel kunnen kloppen ook.

Zoiezo zonder PAX drivers doet de kaart het niet eens.
Je zou de Creative driver even kunnen proberen :) Die gebruik ik zelf ook en heb daar iig geen problemen mee! Is wel even lastig installeren omdat die installer je X-Fi niet herkent, maar dat moet je even handmatig doen via apparaatbeheer! :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
chaoscontrol schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:55:
[...]

Je zou de Creative driver even kunnen proberen :) Die gebruik ik zelf ook en heb daar iig geen problemen mee! Is wel even lastig installeren omdat die installer je X-Fi niet herkent, maar dat moet je even handmatig doen via apparaatbeheer! :)
Dan ga ik dat ook even proberen. Wil uiteraard de volume console etc gebruiken.
Waarschijnlijk dan eerst de drivers en daarna de rest.
Vanavond heb ik ingeplant om naar mijn pc te kijken. Dus dat wordt em dan eerst wel even.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Arunia schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:46:
Ben weinig bekend met Linux overigens en zie ook niet voor me hoe ik die problemen zou kunnen ophalen daar.
Het zou je kunnen helpen om te bepalen of het probleem softwarematig is (je sluit windows en de bijbehorende drivers uit). Als je een paar uur daarin kunt werken zonder problemen is de kans dat je hardware kapot is een stuk kleiner. Als je het probleem daarin wel hebt is de kans op een hardware probleem een stuk groter.

Had je de HDD al eens op fouten gescand?

Desktop | Server | Laptop

• Arunia
Bedankt voor de ideëen.
Bedankt ook voor even de uitleg over het waarom van Linux. Begrijp het iig een stuk beter.

De HDD's heb ik zeker al gescand. Daar geen problemen gevonden.

Gisteren de avond bezig geweest de oude PAX drivers voor de X-fi eruit te gooien. Daarna driversweeper gedaan en toen een stapje oudere PAX drivers geinstallerd.
Gisteren en vandaag nog geen problemen ondervonden. Ga het voorlopig even zo proberen. Waarschijnlijk is het toch een driver probleem van de geluidskaart. Toch maar niet meer drivers updaten omdat het kan.
Pagina: 1