Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[form]Query was empty

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:40
Ik probeer een volgens mij heel simpel formpje te maken om kilometers te registreren.
code:
1
2
3
4
<form action="../insert_route.php" method="post">Beschrijving: <input type="text" name="beschrijving" />
Datum: <input type="text" name="dd" size="2" maxlength="2" /><input type="text" name="mm" size="2" maxlength="2" /><input type="text" name="yyyy" size="4" maxlength="4" />
Aantal KM: <input type="text" name="aantal_km" />
<input type="submit" value="Verzenden" /><input type="reset" value="Leegmaken" /></form>&nbsp;

Dit komt bijna letterlijk van w3schools, maar als ik op Verzenden druk, krijg ik een mysql-error: Error: query was empty.

insert_route.php staat op de goede plek, met de goede credentials. Maar waar gaat het nu verkeerd? Bij de html of bij insert_route.php? Ik kom er nl. niet echt uit... Heb http://www.w3schools.com/html/html_forms.asp gevolgd bij het maken van de code.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-11 20:57

Matis

Rubber Rocket

doe eens
PHP:
1
var_dump($_POST)
in insert_route.php

Edit; Ik zie nu dat je het hebt over een MySQL-query. Dan zul je toch wat meer informatie moeten geven;

Hoe bouw je je MySQL-query op in insert_route.php bijvoorbeeld?

[ Voor 60% gewijzigd door Matis op 07-09-2012 13:25 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:37
Je doet in je form toch niks met mysql? Dus wat doe je wel met mysql? Post je PHP code eens.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05:37
Deze form zou iets met insert_route.php moeten doen in zijn actie. Wat staat er in die code? Staat er ook maar iets met MySQL queries? Of gebeurt er gewoon helemaal niets in die .php?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:57

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Paultje3181
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
$con = mysql_connect("localhost","database","pass");
if (!$con)
  {
  die('Could not connect: ' . mysql_error());
  }

mysql_select_db("database", $con);

mysql_query("INSERT INTO intra_route (Beschrijving, Datum_DD, Datum_MM, Datum_YYYY, Aantal_KM)
VALUES ('$_POST[beschrijving]','$_POST[dd]','$_POST[mm]','$_POST[yyyy]','$_POST[km]')");

if (!mysql_query($sql,$con))
  {
  die('Error: ' . mysql_error());
  }
echo "Route toegevoegd";
mysql_close($con);
?>

Dit is de inhoud van insert_route.php. Volgens mij maakt ie gewoon de connectie en post ie de inhoud van de input velden met namen...

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:37
Wat is $sql?
Denk dat je $sql = mysql_query(..) wil hebben, want $sql is nu inderdaad leeg ;)
En dan niet nogmaals mysql_query doen, want dan doe je hem 2 keer..
Zie ook http://php.net/manual/en/function.mysql-query.php

Owja, en natuurlijk niet vergeten je input te controleren, dus nooit direct $_POST dingen in je query zetten. En bij voorkeur mysql_query uberhaupt niet gebruiken, maar PDO gebruiken met prepared statements, als je toch net begint (zie ook dat grote rode blok als waarschuwing in de manual)

[ Voor 44% gewijzigd door Barryvdh op 07-09-2012 16:45 ]

• Paultje3181
Ik heb $sql nu toegevoegd. Het resultaat is dat ik een error krijg over de verkeerde syntax in regel 1.
Als ik in insert_route.php dit zet:
code:
1
2
3
<?php
var_dump($_POST)
?>
is dit het resultaat
code:
1
array(5) { ["beschrijving"]=> string(19) "Route" ["dd"]=> string(2) "07" ["mm"]=> string(2) "09" ["yyyy"]=> string(4) "2012" ["aantal_km"]=> string(3) "1,3" }

In de originele insert-route.php (wel met $sql uiteraard):
code:
1
Error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '1' at line 1

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-11 20:56

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Vrees dat we hier niet ver gaan komen zo ... dit zijn écht basis dingen die we je hier nou uit moeten gaan leggen. Ik zou aanraden eerst eens een goed boek over PHP en MySQL te kopen of er op internet over te lezen. Google op "Mysql and PHP tutorial" en je zult een hele hoop vinden aangezien het een ontzettend populair onderwerp is ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mja, je zit nu vast $sql = mysql_query() te doen en hebt verderop natuurlijk vrolijk die andere call naar mysql_query($sql, $conn) laten staan. Dat, of je hebt een quote in je POST-waardes staan en verkloot daarom je query omdat je niet aan escaping doet. We zijn hier echt de beroerdste niet om je even een duwtje in de rug te geven, maar dit soort spul kun je letterlijk uit een goeie tutorial of boek halen. Zelfs W3Schools (wat een rampzalig slechte site is!) gaat op dit simpele voorbeeld niet de mist in.

Lees nog eens goed door wat die tutorial zegt. Lees nog eens goed door op php.net wat elk van de functies die je aanroept doet en hoe ze werken. Doe eens echo "je query hier" in plaats van mysql_query("je query hier") zodat je ziet wat je eigenlijk naar je database aan het sturen bent. Oftewel: Programming FAQ - Debuggen: hoe doe ik dat?

Mocht je er daarna echt nog steeds niet uitkomen dan kun je een nieuw topic openen, maar dan graag wel in een vorm waarin we je niet hoeven te bedelen om meer informatie. Vragen waarom je PHP-code niet werkt en dan alleen je HTML posten is nogal loos. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.