• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-01 23:10
Ik heb al een aantal jaren een HTPC:
  • Intel E2160
  • ATi X1300Pro
  • 3GB RAM
  • WinXP MCE
Ik heb er een TV-kaart in waarmee ik icm MCE tekenfilms voor de kinderen opneem.
Op mijn vorige analoge TV met grote glasbak voldeed dit systeem prima, maar nu heb ik een 46" LED dus kijk ik alleen nog maar HD films en series. De kinderen vinden de tekenfilms er prima uitzien, ookal zijn ze geen HD.

720p draait zonder problemen, maar 1080p doet het alleen met XBMC of MPC-HT, en dan soms schokkerig.

Nu wil ik graag upgraden om 1080p films te kunnen kijken, maar wil niet te veel veranderen in de setup. Ik heb een aantal vragen:
- zou een videokaart upgrade naar AMD HD6450 voldoende zijn?
- heeft upgraden naar win7 voordelen? (kan ik dan de TV-kaart nog gebruiken met MCE afstandsbediening?)

Ik heb ook nog een oude desktop met een Core2Duo E6600 staan. Eventueel zou ik deze met de E2160 kunnen omwisselen, maar ik heb niet zoveel zin de koelers te demonteren en weer opnieuwe te monteren. (de Scythe Infinity met pushpins is echt een ramp te monteren :/ )

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Proberen zou ik zeggen . maar daar wil je je tijd niet echt insteken , begrijp het wel hoor , maar wat je wil met TV tuner en al is niet zomaar te koop als vervangende stand alone mediaplayer denk ik .
je systeem met core2duo zou mischien wel kunnen ,weet het ook niet echt aangezien ik nog nooit een intel cpu heb gehad buiten mijn eerste intel pentium 133"welke echt hopeloos was na men comodore Amiga 1000 .

Een upgrade doe je normaal in één keer goed, en dat kan wat moeite vergen natuurlijk .

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:32
- zou een videokaart upgrade naar AMD HD6450 voldoende zijn?
Een 5450 zou in principe al voldoen, 6450 heeft echter een iets uitgbreidere UVD: Wikipedia: Unified Video Decoder
- heeft upgraden naar win7 voordelen? (kan ik dan de TV-kaart nog gebruiken met MCE afstandsbediening?)
7 voelt ws nog wat soepeler aan, en heeft betere DXVA ondersteuning. Of je tv-kaart ook te gebruiken is is lastig te zeggen als je niet vertelt welke het is.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:01
Met de E2160 zou 1080P ook moeten kunnen. Met een Intel Atom moet immers ook kunnen. Dus upgraden naar Snellere AMD of Nvidia Videokaart moet genoeg zijn. Volgens mij is NVidia met XBMC een beter oplossing dan AMD. Ik kan het mis hebben aangezien een HTPC voor mij ook al weer een aantal jaartjes geleden is.

Met een E6600 moet 1080p zonder speciale videokaart al geen probleem meer zijn. Ik heb zelf een kleine 2 jaar met een E8400 probleemloos 1080P (met een lage CPU belasting) gedraaid.

• M411007
Nielson schreef op zondag 09 september 2012 @ 18:17:
7 voelt ws nog wat soepeler aan, en heeft betere DXVA ondersteuning. Of je tv-kaart ook te gebruiken is is lastig te zeggen als je niet vertelt welke het is.
Ik heb een Hauppage WinTV pvr-150, een analoge tv-kaart met MCE-afstandsbediening.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:32
Drivers voor deze kaart zitten standaard al in Windows 7, en de MCE afstandbediening werkt ook gewoon.

• M411007
Bedankt. Mooi dat ik de pvr en afstandsbediening kan blijven gebruiken.

Ik denk dat ik voor een passieve HD6450 of GT610 ga als upgrade. Als ik in de toekomst een NAS heb komt er een SSD in en Win7.
Pagina: 1