2x HD 6770, 6 schermen, eyefinity

Pagina: 1
Acties:

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-10-2025
Ik heb 6 schermen (17" ilyama prolite e431s vga en dvi), een dfi LP JRp45-t2r, met een q6600, 4GB RAM en 2 Sapphire HD6770's 1 GB (DP, HDMI en DVI) en 2 active DP adaptors van Sapphire en 2 verloopstukjes van HDMI naar DVI, ati driver version:atiumdag 8.982.0.0 catalyst 12.8

Ik krijg hierin niet alle 6 de schermen zichtbaar bij beeldschermeigenschappen (slechts4). Als ik slechts 1 6770 plaats dan krijg ik daarop wel alledrie de schermen te zien (op beide kaarten geprobeerd)

Ik wil 1 eyfinity blad maken van 3 breed en 2 hoog, maar omdat ik nu maar 4 beeldschermen zie, kan ik 1x eyefinity van 1x3 scehremen en 1 los scherm.
Het enige wat me opvalt is dat de kaarten afwijkende biosversies hebben, zou daar het probleem in kunnen zitten dat ik ze niet alle 6 aan krijg?
O ja ik weet zeker dat alle 6 de schermen het doen (had er 30 om door te verkopen en heb de beste 9 zelf gehouden...

Iemand een idee?

Mako4444

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:49
Volgens mij moet je alle 6 schermen op dezelfde kaart kunnen aansluiten voor eyefinity, anders werkt het niet.

Verwijderd

Idd dus tenzei je een HD6770 hebt met zes beeldscherm uitgangen kan het niet werken.

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:36
Is het niet zo dat in CrossFire / SLI de 2 kaarten 'als één' gezien worden?

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• sjaakwortel
  • Laatst online: 15:49
Bij crossfire/sli werken alleen de uitgangen op een kaart.

• voort4444
Volgens mij hoef dat helemaal niet op een kaart te zijn; kijk voor de grap eens op youtube naar Eyfinity 9 setups en met 3 graka's.
En ik meen hier ook dat wel eens in een topic gezien te hebben, maargoed, dan hebben we het over eyefintiy, zonder eyfinty, zou je in windows op 2 grakas van zelfde merk en type en alle 6 de uitgangen aangesloten; gewoon 6 beeldschermen moeten herkennen en dat gebeurd ook niet....

En oja, de kaarten staan niet in crossfire

[ Voor 5% gewijzigd door voort4444 op 07-09-2012 12:29 ]

Mako4444

• maarten12100
  • Laatst online: 03-08-2025
Wat denk je van een render kaart en dan een junk kaart ernaast voor de extra poorten.
Just my 2 cents ofc

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-02 15:30
er was bij de hd 5770 iets raars met 3 schermen op één kaart. krijg je wel beeld op alle 6 de schermen? Heb je de 6770 met één of twee DVI poorten, anders zou je kunnen proberen om 2xDVI + 1x DP te gebruiken.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:09:
Idd dus tenzei je een HD6770 hebt met zes beeldscherm uitgangen kan het niet werken.
Nietwaar. Je kunt met displayport ook daisychainen, maar volgens mij moet de monitor dan wel een native displayport hebben

• maarten12100
Gropah schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:49:
[...]

Nietwaar. Je kunt met displayport ook daisychainen, maar volgens mij moet de monitor dan wel een native displayport hebben
Dat word alleen totaal niet ondersteund de standaard kan het maar er is geen beeldscherm dat het doet.
Anders zou je op 1 kaart met 6 dp poorts 18 schermen kunnen hangen. >:)

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik kan het niet uit je beschrijving op maken, maar heb je wel 4 monitoren met DP aangesloten? Want binnen Eyefinity kun je altijd max 2 displays via non-DP kabels aansluiten. Uiteraard is een actief verloopje wel toegestaan naar DVI.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• voort4444
beide kaarten hebben 1x DP, 1x HDMI en 1x DVI

Voor de DP heb ik 2 active DP->DVI adaptors van sapphire
Voor de HDMI heb ik 2x verloop stukje HDMI naar DVI
en van de DVI worden monitors direct aangesloten
Alle 6 de monitors krijgen dus uiteindelijk aansturing via DVI

Met Booten gaan niet alle 6 de displays aan, maar heb ik max aansturing van 4 displays over 2 kaarten, ik kan wel prutsen aan de DP connector en dan komt er een niet ondersteund display bij waar ik niets mee kan.

Ik zie verschillende mensen schrijven dat het niet zou kunnen, maar dat kan het volgens mij wel, mijn chipset op iedere graka heeft een limitatie tot aansturen van max 3 displays per kaart en je moet meerdere kaarten naast elkaar kunnen plaatsen...

Mako4444

• LiquidT_NL
Als ik zo naar jouw situatie kijk, en even wat scherven van informatie bij elkaar leg, merk ik wel dat het een erg specifiek verhaal wordt, waar maar de vraag is of dit echt kan.

Sowieso wat je hier post:
zonder eyfinty, zou je in windows op 2 grakas van zelfde merk en type en alle 6 de uitgangen aangesloten; gewoon 6 beeldschermen moeten herkennen en dat gebeurd ook niet...
Is dat wel zo? Je zegt namelijk met 1 kaart wel alle drie de schermen aan te sturen, maar gebruik je dan niet stiekem/per ongeluk eyefinity? De meeste kaarten kunnen namelijk altijd maar 2 schermen tegelijk aan. Ik kan ook namelijk nergens vinden dat mensen drie monitoren ZONDER eyefinity hebben gedraaid, die daar geen speciale card of een triplehead2go voor gebruikten.

Dus dan is de conclusie denk ik:
drie monitoren op 1 kaart kunnen NIET draaien zonder eyefinity
Dan gaat zes monitoren op twee kaarten dus ook niet werken.
Je moet dan naar eyefinity. Wat ik dus zie is dat mensen dan eyefinity draaien op 3x1, en dan de 4e op de tweede kaart. Of dit ook werkt voor TWEE eyefinity groepen weet ik niet. Je zou kunnen proberen 3x1 op iedere kaart te brengen, maar ik weet niet of twee eyefinity groepen tegelijk kunnen weergeven.

drie monitoren op 1 kaart kunnen WEL draaien zonder eyefinity
Dat lijkt me stug, maar als het wel werkt, dan nog zou je kunnen proberen 3x1 op iedere kaart te draaien.

Dus probeer eerst even te weten welke situatie van toepassing is!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:37
Als ik het mij goed herinner: RAMDACs zijn nodig om het digitale signaal binnen een videokaart om te zetten in een analoog signaal voor een analoge monitor. DisplayPort is puur digitaal, en heeft dus geen RAMDAC nodig. Dat zou dus kunnen betekenen dat DisplayPort-monitoren "gratis" toe te voegen zijn - een totaal van 3 monitoren op 1 kaart dus, uitgaande van 2 RAMDACs op de kaart (de standaard?) en 1 DisplayPort-monitor.

Ik heb zelf trouwens een tijd 3 monitoren draaiende gehad op 2 5770s, met de derde monitor aan een DVI-aansluiting op de tweede kaart. Waarschijnlijk niet direct relevant, maar het kan misschien een stukje van de puzzel zijn.

• LiquidT_NL
XpanD schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 19:43:
Als ik het mij goed herinner: RAMDACs zijn nodig om het digitale signaal binnen een videokaart om te zetten in een analoog signaal voor een analoge monitor. DisplayPort is puur digitaal, en heeft dus geen RAMDAC nodig. Dat zou dus kunnen betekenen dat DisplayPort-monitoren "gratis" toe te voegen zijn - een totaal van 3 monitoren op 1 kaart dus, uitgaande van 2 RAMDACs op de kaart (de standaard?) en 1 DisplayPort-monitor.
Aha, dat wist ik niet, ik zie inderdaad hier en daar wat voorbij komen daarover op internet, maar weinig concrete info. Toch ben ik benieuwd of het werkt, anders zou het gewoon moeten werken zou ik zeggen?

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-02 15:30
even terug inhaken op wat ik vroeg, bij booten gaan er ook maar 4 aan. welke 4? ik gok dat de 2 aan hdmi verbonden het niet doen, omdat deze de channel delen met DP.

voor zover ik weet kun je alleen 3x scherm op een 5770 en 6770 draaien in eye-finity wanneer je 2x DVI en 1x DP gebruikt.

Ik kan het natuurlijk ook mis hebben.

• LiquidT_NL
Uncle Mel schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 20:45:
even terug inhaken op wat ik vroeg, bij booten gaan er ook maar 4 aan. welke 4? ik gok dat de 2 aan hdmi verbonden het niet doen, omdat deze de channel delen met DP.

voor zover ik weet kun je alleen 3x scherm op een 5770 en 6770 draaien in eye-finity wanneer je 2x DVI en 1x DP gebruikt.

Ik kan het natuurlijk ook mis hebben.
Je hebt het mis denk ik. Ik heb laatst nog 3x1 in eyefinity draaiende bij iemand gekregen op een 5xxx of 6xxx (ik weet niet precies welke) met DVI/HDMI/DP. De eyefinity vuistregel is heel simpel sinds de 5xxx: de eerste twee monitoren maakt niet uit hoe die zijn aangesloten: DVI, HDMI of VGA. De 3e monitor moet via DP (of dat nu DP zelf is, of dmv een actieve adapter). Alleen met meerdere kaarten is het dus wat complexer en zijn ze minder duidelijk in. Ik weet alleen dat Crossfire niet over meerdere kaarten eyefinity kan. In deze situatie is er bar weinig te vinden!

[ Voor 5% gewijzigd door LiquidT_NL op 08-09-2012 22:10 ]

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-01 20:15

deraco96

Altijd.

Ik wil verder niet zeuren, maar ik heb op andere fora gelezen dat mensen succes hebben met passieve adapters (vooral naar VGA) voor DP. Ik vermoed dat je dat actieve dus neit zo hard kan stellen.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:30
Waarom kijkt niemand gewoon in de Eyefinity FAQ?
Can I run AMD Eyefinity technology with AMD CrossFire™ technology?
Any AMD Eyefinity technology configuration that works with a single graphics card will work with AMD CrossFire™ technology, however all monitors must connect to the primary graphics card. In most systems, this will be the GPU installed closest to the CPU. This is true for both AMD Radeon™ graphics and AMD FirePro™ professional graphics products.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:55
(jarig!)
Maar de TS heeft zijn kaarten dus niet in CrossFire hangen :+. Het wordt zo leuker en leuker.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:30
Oke, ander relevant gedeelte uit de FAQ:
What is the maximum number of monitors I can connect?
As we mentioned in the last question, every family of GPUs supports a different maximum number of displays. This support is inherent to the AMD graphics chip at the heart of your graphics card.

Up to 5 displays : AMD Radeon HD 6700 Series

• LiquidT_NL
deraco96 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 22:16:
Ik wil verder niet zeuren, maar ik heb op andere fora gelezen dat mensen succes hebben met passieve adapters (vooral naar VGA) voor DP. Ik vermoed dat je dat actieve dus neit zo hard kan stellen.
Tja, dat kan ik niet zeker weten. Het is in ieder geval een harde eis op de eyefinity FAQ, en ik ben destijds veel fora tegen gekomen die stellen dat passief niet werkte, en bij overstap naar actief wel. Passief werkt sowieso als deze een van de eerste twee schermen is (die kunnen namelijk gewoon via VGA, DVI, HDMI of passieve DP). Misschien dat het ook voor het 3e scherm werkt (dat op DP moet), maar daar kan ik dus niet voor garant staan.
Nielson schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 22:35:
Oke, ander relevant gedeelte uit de FAQ:

[...]
Ik heb me voor de informatie hierboven ook deels op die FAQ berust. Maar wat stom dat ik niet heb gecheckt of de kaart compatible was! Dat veklaart een hoop wat dat betreft.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

LiquidT_NL schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 23:16:
[...]

Tja, dat kan ik niet zeker weten. Het is in ieder geval een harde eis op de eyefinity FAQ, en ik ben destijds veel fora tegen gekomen die stellen dat passief niet werkte, en bij overstap naar actief wel. Passief werkt sowieso als deze een van de eerste twee schermen is (die kunnen namelijk gewoon via VGA, DVI, HDMI of passieve DP). Misschien dat het ook voor het 3e scherm werkt (dat op DP moet), maar daar kan ik dus niet voor garant staan.
Het is gewoon heel erg duidelijk. Je kan 2 non-dp apparaten aansluiten (vga, dvi, hdmi, passieve adapter). Vervolgens is er geen hardware meer beschikbaar om een 3e non-dp scherm aan te sturen. Opties die dan over blijven om nog een scherm toe te voegen is of native dp, of een actieve adapter.

• voort4444
terug van weggeweest...
er werd gepost dat een 6700 kaart met max 5 displays zou kunnen werken, in de eyfinity faq staat dat inderdaad, per kaart, ik heb 2 kaarten met beide 3 uitgangen (HDMI, DVI, DP), dus 6 moet echt wel kunnen.

Op youtube heb ik een eyfinity9 setup gezien met 3 grakas( YouTube: EYEFINITY 9 - 9450x1680 (portrait mode) (e3 x3 - SoftTH)) (x4 925 asrock 890gx3 2x2gb ram hd5870 + 5770 + 5450)

Volgens mij zou het dus gewoon moeten werken en ik snap ook echt niet waarom het niet werkt...
Misschien dat ik wel gewoon eens een keer een nieuw mobo met 2x pci-e x16 met huidige generatie cpu zou moeten proberen.

Nu zag ik wel iets voorbij komen van renderkaart en displaykaart, maar ik snap even niet hoe dat in zn werk zou gaan, of hoe dat zou heten zodat ik er wat meer over op kan zoeken.

Aanstaand weekend toch nog even verder klooien om te kijken of ik weer meer monitors aan de praat kan krijgen...

Ben er inmiddels wel achter dat beide kaarten van verschillende firmware versie zijn....maar ben een beetje huiverig voor hoe en of ik zou moeten flashen zodat ze beide zelfde firmware versie hebben en naar welke versie ik dan het beste zou kunnen gaan :)

[ Voor 11% gewijzigd door voort4444 op 17-10-2012 09:43 ]

Mako4444

• maarten12100
voort4444 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:40:
Nu zag ik wel iets voorbij komen van renderkaart en displaykaart, maar ik snap even niet hoe dat in zn werk zou gaan, of hoe dat zou heten zodat ik er wat meer over op kan zoeken.
Je renderkaart is de kaart in het hoofd slot hier word het geheugen en de core van gebruikt.
De andere kaarten doen niks behalve het geheugen overnemen en dat naar de aangesloten beeldschermen sturen.

Het gigantische nadeel hieraan is dat je de core van je renderkaarten niet benut en ze extra stroom verbruiken en warmte produceren.
Je kan dit in theorie met zoveel kaarten als je pci-e sloten hebt doen maar je hoofdkaart is dan de bottleneck deze moet al het rekenwerk doen ook moet deze al het geheugen voor die monster resoluties in zijn geheugen hebben.

Zelf gebruikt ik SoftTH als ik game met mijn tweede scherm maar dat is meer omdat nvidia drivers geen surround op 2 monitoren wil doen laat staan ongelijke monitoren.
Pagina: 1