• Razzstep
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-02 00:59
Hallo medetweakers,

Ik moet als opdracht voor school een computer samenstellen om snel en efficient 1 op 1 kopiëen te maken van informatiesystemen. Hiervoor worden programma's zoals OSForensics en ddrescue gebruikt. Om dit snel te kunnen doen leek het mij handig om een multi core processor te nemen ipv een single core.

Nu is mijn vraag hoe efficient een 8Core AMD Processor of andere multi core processor van AMD is in deze situatie? (Informatiesystemen worden aangesloten op USB 3.0 of eSata)

Dit systeem moet lang achtereen kunnen draaien dus is het dan niet verstandiger om een Xeon of Opteron processor te nemen in plaats van een normale desktop.

Met voorbaad dank :P

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:31
Volgens mij is OSForensics van passmark, misschien een stille hint naar een of andere benchmarktool ;). Daarbij is het misschien slim om je zelf in te lezen en zelf een mening met argumentatie te geven, dat is waarschijnlijk meer waard dan of je een i7 of i5 kiest ;).

Waarom zou een dekstop geen dagen, weken of jaren achter elkaar kunnen draaien?

Wij zijn hier niet om jouw huiswerk vragen in te vullen ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Termi op 07-09-2012 10:57 ]

• Razzstep
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-02 00:59
Termi schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:56:
Volgens mij is OSForensics van passmark, misschien een stille hint naar een of andere benchmarktool ;). Daarbij is het misschien slim om je zelf in te lezen en zelf een mening met argumentatie te geven, dat is waarschijnlijk meer waard dan of je een i7 of i5 kiest ;).

Waarom zou een dekstop geen dagen, weken of jaren achter elkaar kunnen draaien?

Wij zijn hier niet om jouw huiswerk vragen in te vullen ;).
Het is niet echt bepaald huiswerk, project zou goedgekeurd worden als ik i5 zou neerzetten maar ikzelf neem daar geen genoegen mee. Ik ben zelf niet heel into the hardware dus al die lange engelse lappen tekst zijn redelijk onduidelijk voor mij.

Ik heb her en der wel gelezen dat AMD's Multi core processoren in de praktijk zwakker zijn dan die van Intel maar wist niet echt precies hoe dat zou uitpakken bij dit soort bezigheden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak er benchmarks bij, dan weet je het.