Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste Twekers,

Ik heb sinds gister een Difrnce DT 1010 gekocht, dit omdat de kruidvat tablets weer uitverkocht waren in de winkels. Aangezien de specs aardig overeenkomen, vond ik deze wel interessant genoeg voor mij.

Nu ben ik gister/vannacht bezig geweest om de info te verzamelen hoe ik deze tablet kan rooten, wil eigenlijk in eerste instantie alleen rootacces hebben, wie weet later nog wel een custom rom.

Ik heb niets kunnen vinden wat mij kan helpen om deze tablet te rooten, genoeg programma's, allemaal geprobeerd, maar leidt tot niets.

Misschien dat er hier mensen zijn die me de goede richting op kunnen helpen voor het rooten?

Mochten jullie info nodig hebben van de tablet ( weet niet wat anders had ik het hier alwel gepost) , dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 16:17
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:48:
Misschien dat er hier mensen zijn die me de goede richting op kunnen helpen voor het rooten?

Mochten jullie info nodig hebben van de tablet ( weet niet wat anders had ik het hier alwel gepost) , dan hoor ik het graag!
Het was handig geweest als je op z'n minst de Androidversie had gepost. Vaak kun je ook nog wel het eea. over de hardware vinden.

Verder, al die 'Chinatablets' zijn OEM-producten. Grote kans dat er een hoop 'andere' tablets zijn die exact dezelfde hardware bevatten. Grote kans dat een eventuele rootmethode dan ook op jouw tablet van toepassing is.

Even Googlen suggereert dat dit een RK2918-based tablet is. Dat alles in acht nemende heb ik drie tips:
  1. Zoek een exact gelijke tablet met een ander marketinglabel/naam (Google leverde al enkele hits)
  2. Run X-Ray om te zien of je misschien een generieke Android-exploit kunt gebruiken.
  3. Van een andere RK2918-based tablet heb ik wel eens gezien dat 't flash zowel uit te lezen was als te beschrijven via USB als je 't device in 'bootloader' mode opstart (rkflashtool). Dat zou je ook de mogelijkheid moeten kunnen geven om te rooten (als je de kennis hebt om een bootimage/partitie te editen).

Verwijderd

Topicstarter
Thralas, Excuses, ik had idd op zijn minst android versie kunnen noteren!

Ik heb zoals je voorstelde tablets gevonden die gelijk zijn, alleen is daar niet duidelijk hoe of wat met het rooten.
Ik ben er trouwens wel uit dat ik cm9 ga draaien... dus wil uiteindelijk een custom rom gaan installeren. Deze handleiding heb ik al gevonden hier op het tweakers forum.

Ik heb X-Ray gedraaid, en daar komt alleen naar voren dat mempodroid "vulnerable"is.

Heb gegoogled op mempodroid, maar kom daar niet uit wat ik nu precies moet doen, heb nog nooit geroot oid.

Is er iemand die daar iets meer over kan/wil vertellen?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ben nu zover dat is de sdk heb geinstalleerd, in de cmd zit, adb devices intik en daar als antwoord op krijg: List of devices attached.

Thats it. Ben er, denk ik, al achter dat er een fout zxit in de connectie van tablet naar pc/ vice versa, maar ik heb in de lijst van apparaatbeheer bij andropid phone ADB interface staan. Dacht dat dat de juiste driver zou zijn.

Heb usb foutopsporing aangevinkt....

Wie kan me verder helpen? Ik heb het gevoel dat ik er nu bijna ben! :-)

Edit: Net gebeld met Difrnce, pc herkent hem als DIT1010 maar kan geen drivers vinden, en zij hebben zo ook geen drivers beschikbaar....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2012 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt!

Heb uiteindelijk een andere versie van superoneclick gedownload en die deed het gelijk!
Juiste versie is: 2.3.1.0

Dus voor Rk2918 chip, zorgen voor een adb driver, in usb foutopsporing zetten, super one click 2.3.1.0 downloaden en rooten! Root is gecheckt met superuser, Terminal emulator en Root check basis.