In het kort de situatie:
Wij hebben hier een systeem draaien met pfSense als router, hierin zitten 4 netwerkkaarten, 2 keer wan (WAN1 glasvezel en WAN2 als failover op ADSL) en 2 keer lan voor 2 geschieden netwerken, 1 in de range 192.168.1.x en 1 in de range 192.168.2.x
Dit werkt tot dusver prima.
Omdat wij meerdere diensten willen gaan hosten achter 1 public ip (het glasvezel ip) willen wij gebruik gaan maken van Reverse Proxy.
Nu kwam ik tussen de pfSense packages Squid3 tegen, deze zou volgens de beschrijving ook als reverse proxy kunnen worden gebruikt...
Daarom heb ik Squid3 geïnstalleerd op het pfSense systeem, ik kom er echter niet helemaal uit kwa configuratie...
Graag wil ik het volgende bereiken:
aa.domein.nl moet onder poort 80 doorverwijzen naar server1
bb.domein.nl moet ook onder poort 80 doorverwijzen maar dan naar server2
naar mijn idee moet ik dit kunnen, ik kom er echter niet uit...
Hoe moet ik namelijk de firewall etc. instellen en Squid3 configureren?
Kan iemand mij hiermee op weg helpen?
Wij hebben hier een systeem draaien met pfSense als router, hierin zitten 4 netwerkkaarten, 2 keer wan (WAN1 glasvezel en WAN2 als failover op ADSL) en 2 keer lan voor 2 geschieden netwerken, 1 in de range 192.168.1.x en 1 in de range 192.168.2.x
Dit werkt tot dusver prima.
Omdat wij meerdere diensten willen gaan hosten achter 1 public ip (het glasvezel ip) willen wij gebruik gaan maken van Reverse Proxy.
Nu kwam ik tussen de pfSense packages Squid3 tegen, deze zou volgens de beschrijving ook als reverse proxy kunnen worden gebruikt...
Daarom heb ik Squid3 geïnstalleerd op het pfSense systeem, ik kom er echter niet helemaal uit kwa configuratie...
Graag wil ik het volgende bereiken:
aa.domein.nl moet onder poort 80 doorverwijzen naar server1
bb.domein.nl moet ook onder poort 80 doorverwijzen maar dan naar server2
naar mijn idee moet ik dit kunnen, ik kom er echter niet uit...
Hoe moet ik namelijk de firewall etc. instellen en Squid3 configureren?
Kan iemand mij hiermee op weg helpen?