Hallo allemaal,
Ik ben bezig een nieuwe pc samen te stellen. Eerst wilde ik mijn oude pc upgraden.
Dit is wat ik nu heb:
antec 900
antec 850w voeding
E8500
gtx 275
Maar doordat de pc van mijn vrouw de nodige mankementen begint te vertonen, heb ik besloten mijn huidige pc aan haar te doneren en zelf een compleet nieuw systeem te bouwen. Dit doe ik natuurlijk helemaal niet uit eigen belang
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
ik wil er voornamelijk mee gamen (GW2, shooters) en wat foto bewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
zoals de titel al vermeldt, ongeveer 1000euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
beeldscherm, tobo en muis, luidsprekers heb ik al. evenals HDD's
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
onderstaande lijst heb ik tot nu toe bedacht
De kast heb ik gekozen omdat ie gewoon "iets" heeft. Ik weet dat hij groot is, maar de recensies die ik kon vinden waren goed.
Het is de bedoeling om te OC-en vandaar de 3570K.
De 660ti doet volgens mij niet zo heel veel onder tov de 670, maar is een stuk goedkoper.
Ik heb niet zulke goede ervaringen met radeon kaarten, vandaar de voorkeur voor deze.
Vragen
Is dit een goede voeding of ben ik beter af met bv de XFX pro 550w of de corsair builder cx500 v2, die hier vaak worden aangeraden.
Aan welke koeling geven jullie de voorkeur, bovenstaande of toch de Gelid solutions tranquillo rev 2 die in de BBG wordt gebruikt.
Ik hoor graag jullie meningen en antwoorden op bovenstaand verhaal
Ik ben bezig een nieuwe pc samen te stellen. Eerst wilde ik mijn oude pc upgraden.
Dit is wat ik nu heb:
antec 900
antec 850w voeding
E8500
gtx 275
Maar doordat de pc van mijn vrouw de nodige mankementen begint te vertonen, heb ik besloten mijn huidige pc aan haar te doneren en zelf een compleet nieuw systeem te bouwen. Dit doe ik natuurlijk helemaal niet uit eigen belang
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
ik wil er voornamelijk mee gamen (GW2, shooters) en wat foto bewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
zoals de titel al vermeldt, ongeveer 1000euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
beeldscherm, tobo en muis, luidsprekers heb ik al. evenals HDD's
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
onderstaande lijst heb ik tot nu toe bedacht
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Cooler Master CM Storm Stryker | € 131,08 | € 131,08 |
| 1 | Scythe Mugen 3 Rev. B | € 35,50 | € 35,50 |
| 1 | MSI GTX 660Ti Power Edition | € 295,10 | € 295,10 |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
| 1 | Corsair Gaming GS500 | € 53,99 | € 53,99 |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 91,60 | € 91,60 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 39,90 | € 39,90 |
| 1 | MSI Z77A-GD55 | € 119,- | € 119,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 972,17 | |
De kast heb ik gekozen omdat ie gewoon "iets" heeft. Ik weet dat hij groot is, maar de recensies die ik kon vinden waren goed.
Het is de bedoeling om te OC-en vandaar de 3570K.
De 660ti doet volgens mij niet zo heel veel onder tov de 670, maar is een stuk goedkoper.
Ik heb niet zulke goede ervaringen met radeon kaarten, vandaar de voorkeur voor deze.
Vragen
Is dit een goede voeding of ben ik beter af met bv de XFX pro 550w of de corsair builder cx500 v2, die hier vaak worden aangeraden.
Aan welke koeling geven jullie de voorkeur, bovenstaande of toch de Gelid solutions tranquillo rev 2 die in de BBG wordt gebruikt.
Ik hoor graag jullie meningen en antwoorden op bovenstaand verhaal