Hi tweakers,
Omdat ik er laatst achter kwam dat ik door cinavia, "backups" alleen kan afspelen op mijn Playstation 3 zonder geluid, had ik toch graag een andere oplossing waardoor films op mijn TV kijken mogelijk blijft. Alle oplossingen om cinavia te omzeilen zijn slechts een half uur van kracht (zoals het veranderen van de datum etc.)
Nu heb ik me enigszins verdiept in het bouwen van een PC, maar ik heb geen idee of ik bij een htpc iets vergeet, het allemaal niet past in de behuizing of dat ik veel te dure onderdelen gebruik voor waar ik hem voor wil gaan gebruiken. Misschien vinden jullie dat ik überhaupt geen htpc nodig heb met mijn eisen! Alle advies is dus welkom.
Wat ik wil:
- Blurays afspelen (aangezien ik een hoop films al op bluray heb en regelmatig aanschaf)
- Vanaf mijn 16GB USB (3.0) "backup" films kunnen kijken.
- Geen last hebben van Cinavia!
- Kunnen aansluiten op mijn 40" LCD tv via HDMI
- Eventueel rechtstreeks mijn "backups" kunnen downloaden via deze machine.
- Draadloze apparaten aansluiten (het liefst bluetooth, maar niet per se).
- Internetten mail checken etc.
- Eventueel een vrij eenvoudig spelletje kunnen spelen (bijv. Red Alert 3, Starcraft 2)
- Als het ook nog kan (en ik weet dat dit hoogstwaarschijnlijk niet kan) OSX erop installeren.
Ik heb zelf bedacht, het volgende:
Alvast bedankt!
Omdat ik er laatst achter kwam dat ik door cinavia, "backups" alleen kan afspelen op mijn Playstation 3 zonder geluid, had ik toch graag een andere oplossing waardoor films op mijn TV kijken mogelijk blijft. Alle oplossingen om cinavia te omzeilen zijn slechts een half uur van kracht (zoals het veranderen van de datum etc.)
Nu heb ik me enigszins verdiept in het bouwen van een PC, maar ik heb geen idee of ik bij een htpc iets vergeet, het allemaal niet past in de behuizing of dat ik veel te dure onderdelen gebruik voor waar ik hem voor wil gaan gebruiken. Misschien vinden jullie dat ik überhaupt geen htpc nodig heb met mijn eisen! Alle advies is dus welkom.
Wat ik wil:
- Blurays afspelen (aangezien ik een hoop films al op bluray heb en regelmatig aanschaf)
- Vanaf mijn 16GB USB (3.0) "backup" films kunnen kijken.
- Geen last hebben van Cinavia!
- Kunnen aansluiten op mijn 40" LCD tv via HDMI
- Eventueel rechtstreeks mijn "backups" kunnen downloaden via deze machine.
- Draadloze apparaten aansluiten (het liefst bluetooth, maar niet per se).
- Internetten mail checken etc.
- Eventueel een vrij eenvoudig spelletje kunnen spelen (bijv. Red Alert 3, Starcraft 2)
- Als het ook nog kan (en ik weet dat dit hoogstwaarschijnlijk niet kan) OSX erop installeren.
Ik heb zelf bedacht, het volgende:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung HD204UI , 2TB SATA-300, 32MB, 5400rpm | € 94,35 | € 94,35 |
| 1 | BitFenix Prodigy Zwart | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Intel Core i3 3220 Boxed | € 114,95 | € 114,95 |
| 1 | Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) | € 56,- | € 56,- |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 33,45 | € 33,45 |
| 1 | Corsair CMV4GX3M2A1333C9 | € 19,33 | € 19,33 |
| 1 | Asus ENGT520 SL/DI/1GD3/V2(LP) | € 38,- | € 38,- |
| 1 | Asrock H61M-ITX | € 64,45 | € 64,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 490,48 | |
Alvast bedankt!
[ Voor 55% gewijzigd door Jouel op 07-09-2012 10:24 ]