Standalone WiFi muziekspeler

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Beste Audiofielen,

Ik ben voor mijn vriendin (en stiekem ook een beetje voor mijzelf) op zoek naar een standalone muziekspeler. Het volgende doet zich namelijk voor; Mijn vriendin verricht graag huishoudelijke taken (strijken, wassen, poetsen en koken) onder genot van een muziekje. En dan bedoel ik niet van een ouderwetsche radio. Nee, ze wil graag de muziek welke op mijn Ubuntu-servertje staat afspelen.
In de woonkamer heb ik een Popcorn Hour A-200 aangesloten op mijn TV. Dit werkt voor de muziek, maar het is natuurlijk van de zotte dat ze de TV aan moet zetten om muziek te luisteren.
Wanneer ze op zolder de was en de strijk doet, heeft ze niets aan de TV in de woonkamer.
Nu heeft ze mij gevraagd of er een muziekspelertje is dat ze in ieder stopcontact in huis kan prikken en die dan middels WiFi muziek afspeelt op geïntegreerde speakers.

Ik heb even zitten snuffelen in het mediaspeler gedeelte in de PW, maar daar zie ik eigenlijk alleen maar mediaspelers welke op een externe versterker aangesloten dienen te worden.

Mijn vriendin stelt niet heel veel eisen, zowel qua geluidskwaliteit als qua design en look-and-feel. Het moet eigenlijk gewoon plug en play zijn. Een schermpje zou fijn zijn en eventueel de mogelijkheden tot het aanmaken van playlists.

Ik heb niet echt een budget in gedachten, maar ik wil er geen honderden euro's aan uitgeven.

Wie heeft een goed voorstel waarmee ik moeders de vrouw blij kan maken?

Alvast bedankt _O_

Matis

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

Onder de 200, inclusief versterker en boxen?
Je kan dan voor de zo'n logitec ding gaan? dat wat vroeger de squeezebox-radio heette, maar sinds dat om zeep geholpen is .. is dat .. *zoekt*

http://ue.logitech.com/en-us/smart-radios

Dat dus. Geen ervaring mee omdat ze net nieuw zijn.

Ik was zelf aan het kiezen tussen een systeem van squeeze (niet de radio ivm geluidskwaliteit, maar zelfde systeem) en Sonos. Sonos valt echter niet in je budget, en squeeze is dus de voorganger van die link hierboven, dus dat is wat oud.

Persoonlij denk ik niet dat je voor je voorgestelde budget iets krijgt waar prettig geluid uit komt, maar je kan het altijd proberen?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

heuveltje schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:51:
Ik had hetzelfde probleem, eerst liggen kloten met fm radio enzo
Nu heb ik dat opgelost door op de zolder een paar simpele pc speakertjes neer te zetten.
Als ik op de zolder kom plug ik gewoon me smarthphone in, mp3'tjes vanaf de server via wifi, en stompen maar :)
Nu heb ik dat opgelost door op de zolder een paar simpele pc speakertjes neer te zetten.
Als ik op de zolder kom plug ik gewoon me smarthphone in, mp3'tjes vanaf de server via wifi, en stompen maar :)

Voor beneden gebruik ik gewoon me pc die er toch staat, maar je kunt natuurlijk diezelfde smartphone ook op je pc aansluiten

[ Voor 48% gewijzigd door heuveltje op 07-09-2012 09:55 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
heuveltje schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:51:
Ja, misschien is dat nog wel het beste idee. Ikzelf heb nog wel wat oude Speakertjes liggen en mijn vriendin heeft ook nog een ouderwetsche mp3 speler met 3,5mm aansluiting. Op die manier zouden we natuurlijk kunnen beginnen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time