Primaire monitor werkt niet optimaal

Pagina: 1
Acties:

• JorritV70
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10-2024
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje, ik heb sinds kort 2 monitoren op mijn pc aangesloten. Maar nu heb ik met name als ik via citrix werk dat ik de bestanden alleen goed op mijn secundaire monitor in beeld krijg als ik ze naar mijn primaire monitor sleep verdwijnd de rechter helft van mijn beeld en zie ik alleen mijn bureaublad. Op mijn secundaire monitor werkt het wel goed. Ik heb ook geprobeerd om de aansluituingen van mijn monitoren om te wisselen, maar het probleem bleef het zelfde.

Ik heb een Z77 Extreme 4 mobo, een I7 3770, 16 GB 1600MHz intern en een videokaart EN8500GT

Primaire monitor Samsung Syncmaster (aansluiting alleen VGA)
Secundaire monitor Phoenix (aansluiting alleen VGA) (gratig gekregen om het eens uit te proberen of het lekker werkt) staat links van mijn primaire monitior.

Instelling in Windows 7; meerdere beeldschermen: Deze beeldschermen uitbreiden

Heeft iemand een idee waar dit aan licht?

Alvast bedankt vioor het meedenken.

Groet Jorrit

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-02 15:30
Ik heb geen oplossing, sterker nog ik heb een soortgelijk probleem. Als ik via citrix werk heeft dat venster alleen 16 bit weergave. bij mij is dit echter op beide schermen zo. Als ik net zoals jij het venster sleep valt deze half buiten beeld en wordt pas weer een beetje normaal nadat ik hem resize.

Ik denk dat het aan het feit ligt dat we 2 verschillende monitoren gebruiken. ik heb een 1920x1080 in landscape en daarnaast een 1050x1680 in portrait (juist voor die citrix app). Ik heb instellingen in zowel citrix als de monitor aangepast maar het wordt er allemaal niet beter op.

Ik hoop dus dat er hier een oplossing gepost wordt :)

• JorritV70
Bij mij valt het scherm wel binnen het beeld scherm, alleen lijkt het als of een deel van het venster verdwijnt achter mijn bureaublad of als ik andere vensters heb open staan daar achter. Het rare is dat het ook kan dat ik bv Firefox gemaximaliseerd heb op mijn primaire monitor en bv Excel niet gemaximaliseerd op mijn secundaire monitor, als ik het Excel blad dan naar mijn primaire monitor sleep gaat dat tot ongeveer de helft goed en dan verdwijnt de rest van het Excelblad achter mijn Firefox.

Ik heb een landscape en een ouderwetse 3:4.

Zo var ik weet heb ik het alleen bij het gebruik van cirtix.

het blijft bijzonder!

• Uncle Mel
Wat gebeurt er als je boot met maar één monitor aangesloten (echt vga kabel eruit) en dan Citrix bekijkt?

• JorritV70
Als ik de secundaire monitor los koppel is het problem weg en kan ik normaal werken in Citrix zonder problemen

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet Jorrit

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

laatste client gedownload ?

Iperf

• JorritV70
@fish, sorry mijn informatica is wat roestig wat houd dit in en hoe controleer ik dit, en als dit niet het geval is hoe of waar kan ik die downloaden?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ehm ik weet niet beter dan dat dat ding ica client heette. zal nu wel reciever heten shit happens

doenloaden bij citrix natuurlijk

ik gok zo dat je secundaire scherm links staat.

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 08-09-2012 17:30 ]

Iperf

• Uncle Mel
Bij mij staat hij rechts. nieuwste client, zelfde (gelijksoortig) probleem. Citrix handelt multimon (verschillende resoluties) gewoon niet lekker.

• JorritV70
Zal dit probleem opgelost zijn als ik er een goed GPU inzet waar ik twee monitoren op kan aan sluiten bv een HD-6850 of een HD6870?
Pagina: 1