Heterogeen netwerk maken met Network Operating Systems

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik heb een project van school gekregen. Waarbij ik een Heterogeen netwerk moet maken.

Nu heb ik zelf al heel simpel een Windows server 2012 en een Ubuntu 12.04 client op 2 verschillende machines geinstalleerd met share mogelijkheden.

Nu mijn vraag wat zou ik voor een netwerk maken ik heb zelf geen flauw idee. |:(

Hier de volledige opdracht:

Maak een heterogeen netwerk tussen verschillende Netwerk Operating systemen. Volg hierbij de pico manier van werken.
Het eindproduct dient live te draaien, dus geen virtuele clients of servers.
Lever ook de documentatie correct in. Dus handleiding voor gebruiker en beheerder. Etc.
De keuze van NOS, is niet vastgesteld, er mag dus bijvoorbeeld van van linux naar windows, of van Novell naar Mac OS. Mits er maar minimal 2 server NOS gebruikt zijn. De server services mag je naar eigen inzicht verdelen over de gekozen NOS.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:22

lier

MikroTik nerd

Is dit niet een vraag die je aan je docent moet voorleggen?
En wat zijn eigenlijk "Network Operating systemen"?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kom op, dit is huiswerk, daar moet je wat van leren. Ik vind de opdracht wat wazig, maar ik neem aan dat de beide OS'en met elkaar moeten kunnen babbelen. Nou, maakt maar een paar opties die je kan laten zien. FTP, SMB, HTTP, NFS, SSH.. En beschrijf maar hoe je dat hebt gedaan.

Volgens mij moet je daar met een beetje inzet (iets wat ik tot nu toe niet gezien heb) wel aan toe kunnen komen. GoT is geen helpdesk. En huiswerk maken moet je zelf doen, om er wat van te leren.

Dit topic is gesloten.