• k3vin86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2019
Beste tweakers,

ik dacht ik haal mijn pc eens uit de kast om er vervolgens wat data af te halen en hem schoon te maken zodat ik deze aan mijn schoonouders kan geven. Wat blijkt.... hij gaat aan maar geeft geen beeld en HD led blijft constant branden. Ik heb vanalles geprobeert.. videokaart gewisseld, geheugen, HDs, maar nog steeds niks daar. Nu vermoed ik dat het mainboard kapot is... Het is een M2N sli deluxe van asus.. socket AM2 dus. Nu vroeg ik mij af of mijn vermoeden klopt en hoe ik aan een am2 bordje kan komen. Heb alles afgezocht maar vind niet echt wat. Zijn er misschien ook mensen die mainboards repareren? Of toevallig iets hebben liggen van een am2 :D

IPhone 5 16GB / Toshiba P300-275 / ZiggO Alles in 1

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:52
k3vin86 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 00:04:
Of toevallig iets hebben liggen van een am2 :D
Daarvoor kun je gewoon kijken in V&A, en ook in de Pricewatch kun je nog enkele AM2 bordjes vinden.

Verwijderd

Andere oplossing is de HD waar de data opstaan in een andere PC drukken. Heb je de troubleshooter al doorlopen ? Cmos gecleared ?
Loop vooral de kabels goed na aangezien je HD led blijft branden.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2012 12:20 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen kan je zekerheid geven wat er stuk is.

Als het bord stuk blijkt te zijn, probeer te achterhalen wat er mis mee is (geen makkelijke klus zeker niet bij die Asusbordjes, die altijd volstrekt vaag doodgaan). Als het bijv komt door lekke elco's kun je die vrij gemakkelijk vervangen.

• k3vin86
Kabels zitten goed, CMOS heb ik gecleared dus dat is het ook niet.. Ik denk niet dat ik kan achterhalen waar het probleem zit op het mainboard.. hm echt shit.. denk dat ik maar geduld moet hebben en misschien nog ergens een bordje op de kop kan tikken :D of gewoon een intel setje kopen socket 775.

• k3vin86
Ik kan op internet een K9N Neo V3 krijgen voor 30 euro.. is dat misschien wat?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tijd om Het algemeen beleid nog eens door te lezen. Gezien je pogiongen tot V&A, aankoopadvies en dubbelposten heb je die namelijk nog niet eerder gezien.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.