SLI 560 met verschillend VRAM

Pagina: 1
Acties:

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:20
Dag tweakers,

Ik heb een kleine vraag i.v.m. misschien een upgrade voor een 2de 560TI.
Op dit moment heb ik een 560TI2GB van MSI erin zitten.
Wat ik heb vernomen met SLI is is dat het vram van de 2de videokaart niet wordt opgenomen/verdubbeld wordt.
Dus het zou geen probleem moeten zijn om bv. een 1GB van een ander merk van de 560TI erin te doen wil mijn SLI setup dan bv. goed werken.

Klopt dit, want zodra dit klopt kan ik net zo goed de goedkopere 1GB variant kopen van de 560TI, die trouwens ook genoeg 2de hands te koop zijn op tweakers :) .

Gr,

Daniël

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• maarten12100
  • Laatst online: 03-08-2025
Je limiteert je tot 1GB per kaart waardoor je dus maar 1GB beschikbaar krijgt inplaats van de 2 die je zou krijgen met 2 kaarten van 2GB.

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Het is niet zo dat het geheugen niet wordt opgenomen of wat dan ook, het is alleen zo dat elke kaart zijn eigen geheugen heeft. Kaart 1 gebruikt dus alleen het geheugen wat op kaart 1 aanwezig is en kaart 2 gebruikt alleen het geheugen wat op kaart 2 zit. Wat er in dat geheugen staat is in principe allebei hetzelfde omdat beide kaarten in feite hetzelfde doen.

Zie het als een twee zits roeiboot waarbij beide roeiers (aka kaarten) hun eigen peddel (geheugen) hebben :P

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-02 14:56
Oraijon schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 08:24:
Het is niet zo dat het geheugen niet wordt opgenomen of wat dan ook, het is alleen zo dat elke kaart zijn eigen geheugen heeft. Kaart 1 gebruikt dus alleen het geheugen wat op kaart 1 aanwezig is en kaart 2 gebruikt alleen het geheugen wat op kaart 2 zit. Wat er in dat geheugen staat is in principe allebei hetzelfde omdat beide kaarten in feite hetzelfde doen.

Zie het als een twee zits roeiboot waarbij beide roeiers (aka kaarten) hun eigen peddel (geheugen) hebben :P
Zoals al door maarten gezegd, zo werkt het dus niet om verwarring te voorkomen. Als je een 2GB in sli zet met een 1GB dan wordt er maximaal 1GB per kaart gebruikt om de textures e.d. te laden. Dat geld ook voor de kloksnelheid... de traagste kaart geeft de snelheid aan.

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
MicGlou schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 08:53:
[...]

Zoals al door maarten gezegd, zo werkt het dus niet om verwarring te voorkomen. Als je een 2GB in sli zet met een 1GB dan wordt er maximaal 1GB per kaart gebruikt om de textures e.d. te laden. Dat geld ook voor de kloksnelheid... de traagste kaart geeft de snelheid aan.
Mja zo werkt het dus wel, heb alleen niet meegenomen wat er gebeurt als je twee kaarten hebt die niet dezelfde hoeveelheid geheugen beschikbaar hebben omdat Maarten dat idd al had aangegeven. Wilde alleen illustreren waarom die twee niet bij elkaar op worden geteld. Maar misschien had ik dat idd wel wat duidelijker aan kunnen geven :P

• Daniel.
  • Laatst online: 23:20
Ah, nu is het me al heel wat duidelijker. Dan moet ik toch maar met een 2GB kaart gaan upgraden. Het was al een beetje verwarrend want ik wist wel dat het geheugen niet verdubbeld zou worden. Maar dit maakt alles toch een stuk duidelijk. Bedankt voor de informatie!

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Pagina: 1