Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ASUS Zenbook UX32VD of Sony VAIO S 15" ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Vernamelijk basisdingen zoals op internet gaan, films kijken,... maar ik wil ook de mogelijkheid hebben om te gamen en misschien ook Photoshop, Maya,...

Wat mag je laptop gaan kosten?
1150€ max

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, ik neem deze mee op universiteit dus ik ga hem veel moeten meedragen. Het is belangrijk dat hij licht is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb goede ervaringen met ASUS qua hardware.

Door zelf al wat te zoeken heb ik de Sony VAIO S 15 en de Zenbook UX32VD al gevonden.

Ik kan niet kiezen omdat:
  • de Zenbook maar een 620M heeft, tegenover de 640M LE (met een BIOS mod kan dat nog geklokt worden tot een 650M) van de VAIO.
  • het scherm van de Zenbook een van de mooiste tot nu toe is in een laptop.
  • de Zenbook heel warm wordt als je erop gamet.
  • de behuizing van de VAIO van mindere kwaliteit is.
  • ik niet kan kiezen tussen 13" of 15"
Wat vinden jullie?

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Je vergelijkt een ultrabook met een Notebook.. Waar de ene een volwaardige processor heeft en de andere een ulv chip... Zeker omdat je een quad core i7 in de vaio kan proppen scheelt dat echt een hele hoop ten opzichte van de zenbook op het gebied van performance. Dus wil je een kleinere maat en een lage gewicht, of wil je een grotere maat, zwaardere laptop, kortere accuduur, flink betere koeling maar veeeeeeel krachtigere specs?

Tevens als je wilt gaan gamen valt de UX32VD in mijn woordenboek al direct af, de koeling is dermate van zulke dramatische kwaliteit dat dat gewoon geen doen is, zeker niet als de laptop al een jaar oud is, oftewel naarmate de koelingpasta van de gpu/cpu zijn werking deels verloren heeft en de airflow minder word vanwege stof in de koeling.

Standaard vraag: Hoezo niet de Vaio S13? (edit: Ooh ja, die heeft geen full hd display)

[ Voor 4% gewijzigd door Vinand op 06-09-2012 22:45 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat ik een een ultrabook met een notebook vergelijk, maar die VAIO is zowat een van de dunste en lichtste notebooks die je kan krijgen (2kg en 2,3 cm dikte). De ULV en de i5 3210M liggen ook redelijk dicht bij elkaar qua performance (de quadcore is natuurlijk sterker, maar de batterijduur wordt dan weer fel verlaagd.)

Ik was vooral geïnteresseerd of er nog bezwaar zou zijn tegenover de Sony S15 op vlak van draagbaarheid, scherm, geluid, temperatuur,...

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:55:
Ik weet dat ik een een ultrabook met een notebook vergelijk, maar die VAIO is zowat een van de dunste en lichtste notebooks die je kan krijgen (2kg en 2,3 cm dikte). De ULV en de i5 3210M liggen ook redelijk dicht bij elkaar qua performance (de quadcore is natuurlijk sterker, maar de batterijduur wordt dan weer fel verlaagd.)

Ik was vooral geïnteresseerd of er nog bezwaar zou zijn tegenover de Sony S15 op vlak van draagbaarheid, scherm, geluid, temperatuur,...
Het geluid van de S15 speakers is dramatisch... then again, de Asus Zenbook doet dat bijna geen haar beter...
Temperatuur van de Vaio S15 is redelijk netjes, voornamelijk de handpalmen blijven koeler, de Asus Zenbook is meer dan dramatisch op dat gebied...
De GPU is wel een groot verschil, zeker als je de BIOS mod erbij betrekt...

Voor de rest moet je denk ik maar zelf evenaren of je het gewicht en formaat verschil tussen de vaio s15 en de Asus Zenbook een groot argument vind. Het verschil in gewicht is ongeveer 500 gram. Ik vind zelf de Zenbook UX32VD maar een wanproduct vanwege de hele slechte koeling: daaraan weet ik al gelijk dat dat ding geen langere levensduur bestempeld is dan 1,5/2 jaren en de GPU zit er ook maar voor spek en bonen bij.

Maar daarintegen zou ik je misschien willen adviseren om naar de Zenbook Prime te kijken zonder de GPU. Dat vind ik wel weer een top product.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

In a nutshell. De UX32VD neem je als je:

De UX31A interessant vind, maar 4GB ram te weinig vind
De UX31A interessant vind, maar je eigen SSD wil pakken

Volgens mij val je in geen van de doelgroepen. De GT 620m is een slechte grafische kaart, en de koeling in de UX32VD.. Met de grafische kaart kan je gewoon niets.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de koeling is sowieso het grootste probleem voor mij met de Zenbook, ik denk dat het momenteel beter is om een VAIO S 15 te kopen.

Het is zeker ook het best om een SSD te kopen en extra RAM?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 23:20 ]

Verwijderd

In de S15 en UX32VD, ja. In de normale zenbook, nee.

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 23:17:

Het is zeker ook het best om een SSD te kopen en extra RAM?
Dit is een must, aangezien Sony echt woekerprijzen vraagt voor de SSD en RAM upgrades, ik zou wel de gratis sheet battery actie nemen + PS Vita voor 99 euro, dat is zo een beetje een van de best acties van Sony in de afgelopen 4/5 maanden. Vergeet niet de Sony studentenstore voor extra korting. ;)

Pagina: 1