• pindamaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-07 10:06
hallo,

Ik heb nu om mn pc een multiboot instalatie staan van windows 7 en ubuntu 12.04 een paar dagen geleden heb ik ubuntu er afgemikt door mn partie vanuit windows te verwijden. Vervolgens opgestart vanaf de instalatie cd van windows 7 om via de command promt mn mbr te maken met de bekende comando's. deze leken het idee te geven dat ze hun werk gedaan hadden.

Maar helaas toen ik opnieuw opstarte nogsteeds de melding "grub error". Vervolgens weer geprobeerd via de windows 7 instaltie cd mn mbr te maken maar dat had geen succes.

Toen heb ik ubuntu weer geinstaleerd op een andere hdd, dit lukte helemaal maar er stond helaas geen entry van windows 7 in grub zoals dat normaal wel gebeurd.

Ik ben nu een beetje einde raad met dit geval, hoe kan ik dit oplossen? Kan dit komen omdat ik eerst met EasyBCD mn windows bootloader een ubuntu entry heb gegeven?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vervolgens opgestart vanaf de instalatie cd van windows 7 om via de command promt mn mbr te maken met de bekende comando's. deze leken het idee te geven dat ze hun werk gedaan hadden.
Welke 'bekende' commando's?
Maar helaas toen ik opnieuw opstarte nogsteeds de melding "grub error". Vervolgens weer geprobeerd via de windows 7 instaltie cd mn mbr te maken maar dat had geen succes.
Ik denk dat je de verkeerde commando's gebruikt. Maarja, je geeft niet aan welke, dus we zullen 't nooit weten of 't überhaupt zou hebben gewerkt.
Toen heb ik ubuntu weer geinstaleerd op een andere hdd, dit lukte helemaal maar er stond helaas geen entry van windows 7 in grub zoals dat normaal wel gebeurd.
Dat gebeurt wel eens, is een bug in Ubuntu. Een 'update-grub' draaien als root verhelpt dit.
Ik ben nu een beetje einde raad met dit geval, hoe kan ik dit oplossen? Kan dit komen omdat ik eerst met EasyBCD mn windows bootloader een ubuntu entry heb gegeven?
Nu geef je iets aan wat mogelijk zou kunnen werken, maar blijkbaar is dit grandioos gefaald en heb je nog steeds geen Windows.

Er zijn hier meerdere topics geweest en Google staat vol met informatie over hoe je handmatig je Windows bootloader moet fixen. Vreemd dat je met al die informatie 't nog steeds niet lukt, of heb je te vroeg opgegeven en niet verder dan de eerste hit gezocht?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindamaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-07 10:06
deze commando heb ik geprobeerd:
code:
1
bootsect /nt60 SYS /mbr

en
code:
1
 bootsect /nt60 C:/

en
code:
1
bootrec.exe /fixmbr

die update-grub ga ik nog proberen waneer ik er tijd voor heb, bedankt voor de tip.

[ Voor 1% gewijzigd door pindamaster op 08-09-2012 23:32 . Reden: typo ]