Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gebruik van warmtegeleidende pad op GPU

Pagina: 1
Acties:

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zit te denken om mijn Antec Kuhler 620 ( Intel versie ) te gaan gebruiken als GPU cooler op mijn (stock) Radeon 7970.
Zoals bekend zit de GPU core echter een beetje verzonken op de chip ( plaatje ) , dus zou je ongeveer 0.5mm moeten overbruggen om de koeler te kunnen raken.
Normaliter kan dit gedaan worden met een koper plaatje, zoals de EK HD7970 adapter. Deze is echter nergens op korte termijn te koop. 10 of meer werkdagen zou het duren om een simpel koper plaatje te kunnen krijgen.

Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een alternatief.
Hoewel het 'maar' 0.5mm is, zat ik in eerste instantie te denken aan wat laagjes ALU folie, maar toch lijkt me dat geen goed idee. Dikke laag koelpasta zal het ook niet worden denk ik, dus ben een beetje aan het rondkijken gegaan.

Nu vind ik op een aantal webshops de warmtegeleidende pad's ( voorbeeld ), hoewel ik op Wikipedia ziet dat ze niet beter geleiden als beton zal ik het vast niet goed begrepen hebben.

Maar iemand toevallig ervaring met deze dingen, of wellicht een beter idee ?

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hoe was je van plan je memchips en VRM's te koelen?

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 23:59 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 15:38

Fordox

00101010

Gravit0n schreef op donderdag 06 september 2012 @ 23:45:
je hebt wel van die setjes met een paar koelblokjes en thermische lijm. dat is het probleem niet lijkt me, ze hebben niet extreem veel koeling nodig.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-11 20:48

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

de pads werken niet goed, heeft maar een max aantal wattages wat het kan afvoeren, dus zo adapter is beter dan pads.

If water polo was easy, it would be called football

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gravit0n schreef op donderdag 06 september 2012 @ 23:45:
Uhm, gewoon met die plak heatsinks. Zonder OC schijnen ze zelfs dat niet eens nodig te hebben (bij voldoende airflow)
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 23:57:
[...]

Een koper plaatje zou je in iedere metaalconstructie werkplaats moeten kunnen laten maken.
In iedere dikte je wilt.
Check de Gouden Gids.

Je kunt het plaatje daarna eventueel zelf "lappen".
Ivm met eventuele vervorming langs de randen tijdens het knippen van het plaatje, zou ik de afmetingen ruimer kiezen en het plaatje zelf op maat vijlen.
Dat is idd een goede, zal es kijken!
waldpyk schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:59:
de pads werken niet goed, heeft maar een max aantal wattages wat het kan afvoeren, dus zo adapter is beter dan pads.
Jah, dat een koper plaatje beter zou zijn verwacht ik ook wel, toch heb ik die zwarte pads ook wel es tussen Xeon CPU's in HP servers gezien.
Pagina: 1