Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Drivers installeren zonder USB en Internet

Pagina: 1
Acties:

• BroodjeBami
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11 13:55
Beste Tweakers,

Heb een nogal apart probleem en heb dan ook geen idee of ik hier goed post, of dat ik beter ergens anders had moeten zijn. Ik heb mijn computer zojuist een nieuwe windows installatie laten installeren en alles doet het perfect. Het enige (grote) probleem is dat vele drivers niet zijn geïnstalleerd. Hierdoor doet het internet (LAN) het niet en de USB poorten doen het ook niet. Ik heb dan ook geen idee hoe ik de drivers moet installeren. Ik heb geen CD van de fabrikant meer liggen.

Iemand enig idee?

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:27
Drivers downloaden op een andere pc, branden op een dvd/cd en vanaf daar de boel installeren?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat lijkt me ook de beste optie, al is het wel vreemd dat je USB niets doet, dat wordt eigenlijk vrij standaard wel geinstalleerd (tenzij je < Win95 OSR2 draait ofzo).

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Doen alle USB poorten het niet of alleen een paar ? Het kan best zijn dat USB3 het niet doet of bepaalde USB2 poorten maar dat andere poorten het wel gewoon doen.

Heb je ze allemaal al geprobeerd ?

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 06-09-2012 21:28 ]

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:34
Vertel eens eerst welke Windows je hebt geinstalleerd en welke hardware je hebt :)

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11 14:26

Koenvh

Hier tekenen: ______

Wat ook een mogelijkheid is is om via een LiveCD (Ubuntu oid) en een USB de drivers op de HDD te zetten.

🠕 This side up

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

cd bestellen bij de fabrikant (bijv gratis bij hp os+drivers)

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 06-09-2012 21:32 ]

Iperf

• Bobmeister
PilatuS schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:27:
Doen alle USB poorten het niet of alleen een paar ? Het kan best zijn dat USB3 het niet doet of bepaalde USB2 poorten maar dat andere poorten het wel gewoon doen.

Heb je ze allemaal al geprobeerd ?
Ik heb vanmiddag nog een schone install gedaan van W7 op mijn laptop, en daar kon ik de USB3.0 poorten direct van gebruiken. Of ze ook op USB3.0 snelheid draaiden weet ik niet, maar ze deden het in ieder geval wel.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
USB 2.0 poorten doen het gelijk al zelfs met windows xp, en zo goed als elke pc/laptop heeft tegenwoordig nog steeds usb 2.0 poorten, het zou wel heel toevallig zijn als de ts zijn pc alleen usb 3.o heeft en xp installeert. Mijn idee is dus ook dat er iets mis is gegaan met de installatie.

Systeem Specs

• BroodjeBami
Awsom schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:03:
Drivers downloaden op een andere pc, branden op een dvd/cd en vanaf daar de boel installeren?
Dat ga ik meteen even proberen ja!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Awsom schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:33:
[...]

Ik heb vanmiddag nog een schone install gedaan van W7 op mijn laptop, en daar kon ik de USB3.0 poorten direct van gebruiken. Of ze ook op USB3.0 snelheid draaiden weet ik niet, maar ze deden het in ieder geval wel.
Dat kan ook prima. Het is alleen vaak zo dat ze het niet doen.

• BroodjeBami
Ik heb een getweakte versie van Windows 7 geïnstalleerd. De officiele Windows 7 deed het niet i.v.m. te oude hardware (link: http://www.spotplanet.org...search=&type=&spot=387218). De computer is een oude Medion PC MT6.

Ik heb inderdaad nog niet alle usb poorten geprobeerd en dat ga ik nu doen. Erg behulpzaam het Tweakers forum! Dank jullie wel!

Update: Heb zojuist alle USB ports geprobeerd en het lijkt dat mijn USB muis het wel doet, maar als ik mijn mobiel (Galaxy Nexus) erin steek dan begint hij met opladen, maar wordt niet herkent alsof hij in een PC wordt gestoken (Onder tethering staat "usb niet verbonden" en het is niet mogelijk bestanden te kopiëren van mijn mobiel)

[ Voor 31% gewijzigd door BroodjeBami op 06-09-2012 22:28 ]

• THE_FIREFOX
BroodjeBami schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:21:
Update: Heb zojuist alle USB ports geprobeerd en het lijkt dat mijn USB muis het wel doet, maar als ik mijn mobiel (Galaxy Nexus) erin steek dan begint hij met opladen, maar wordt niet herkent alsof hij in een PC wordt gestoken (Onder tethering staat "usb niet verbonden" en het is niet mogelijk bestanden te kopiëren van mijn mobiel)
Volgens mij heb je toch iets nodig van Samsung, installeer eens Samsung Kies

• BroodjeBami
THE_FIREFOX schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:35:
[...]

Volgens mij heb je toch iets nodig van Samsung, installeer eens Samsung Kies
Dat gaat niet aangezien ik geen internet heb, maar ik ben vrij zeker dat het hier niet aan ligt. De Galaxy Nexus draait Google software en heeft niks met Samsung te maken (qua software). Op mijn andere computers deed hij het ook zonder installaties.

Edit: Als ik de USB poort werkend kan krijgen voor mijn Galaxy Nexus kan ik tijdelijk mijn 3g tetheren naar de computer om de juiste drivers te installeren voor het internet... Dit is volgens mij de snelste en simpelste oplossing, maar ik weet niet zeker of het mogelijk is.

[ Voor 23% gewijzigd door BroodjeBami op 06-09-2012 22:42 ]

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11 18:26
Misschien zijn het USB 1.1 poortem aangezien het een oudere laptop is. Die werken vaak niet lekker met mobieltjes (zo ook mijn HTC desire Z), ze laden dan wel op (er staat inmiddels wel 5V) maar de dataverbinding wordt simpelweg niet herkend.

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-11 10:11
Androids installeren standaard USB Drivers, is niet eens nodig om deze te downloaden. Ten tweede, vergeet niet om Disk Drive aan te zetten Settings > Connect to PC > Ask me; zet een vinkje of stel de default actie in.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• THE_FIREFOX
BroodjeBami schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:41:
[...]

Dat gaat niet aangezien ik geen internet heb, maar ik ben vrij zeker dat het hier niet aan ligt. De Galaxy Nexus draait Google software en heeft niks met Samsung te maken (qua software). Op mijn andere computers deed hij het ook zonder installaties.
Sorry was met de Samsung Galaxy in de war. Je telefoon draait geen google maar android net als de Samsung Galaxy.

Heb je een usb stick of een usb hdd liggen? Deze horen normaal direct door Windows te worden gepakt.

• BroodjeBami
Het is me allemaal niet gelukt jongens. Volgens mij is de computer zo verouderd dat de drivers zelfs geen Windows 7 meer ondersteunen. Heb nu toch de oude cd gevonden die bij de computer geleverd wordt en ga er weer Windows XP op zetten. Bedankt voor de moeite iedereen!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en upgraden naar 7 :P

Iperf

Verwijderd

Als je er toch niet veel meedoet dan internetten kun je er ook prima een Linux variant opzetten :).

• BroodjeBami
Ik heb geen ervaring met Linux en vind Windows prima werken. Misschien dat ik ooit nog eens de tijd neem om uit te vinden hoe Linux precies werkt :). En heb de computer eigenlijk voor niks nodig, alleen voor de (hele oude) printer die alleen maar een oude aansluiting heeft die op die computer kan :P. Heb nog een moderne printer liggen, maar die lag na 20 A4tjes alweeer te schreeuwen om een nieuwe cartridge, terwijl ik deze printer zo'n 3-4 jaar zonder problemen heb gebruikt :P.

• Bobmeister
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 17:38:
Als je er toch niet veel meedoet dan internetten kun je er ook prima een Linux variant opzetten :).
Je kunt er ook niks opzetten en gewoon met een LiveDVD werken hé' 8)7

Verwijderd

Awsom schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:24:
[...]

Je kunt er ook niks opzetten en gewoon met een LiveDVD werken hé' 8)7
Waarom zou je dat doen als je een harde schijf erin hebt zitten?

• Bobmeister
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 01:12:
[...]

Waarom zou je dat doen als je een harde schijf erin hebt zitten?
Waarom zou je linux er op zetten?
Pagina: 1