Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Beste tweakers,

Voor mijn baan moet ik regelmatig servicebonnen laten aftekenen door klanten. Hiervoor heb ik een laptop en een tekentablet van wacom nodig die ik gebruikt in internet explorer via de website van mijn werkgever waar mijn orders in staan. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om met een android tablet (een nexus 7 in mijn geval) de bonnen te laten aftekenen met bijvoorbeeld een stylus pen.

De ordertool opent een een popup in de browser welke gebuikt dient te worden om een handtekening te registreren maar dit is niet mogelijk met een vinger. Het enigste wat ik dan bereik is dat de browser zich verplaatst. Nu vroeg ik me af of een stylus pen hetzelfde effect heeft.

Weet iemand een manier om toch een handtekening te zetten op een android tablet in de browser (chrome, opera etc).

Alvast bedankt !

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:55

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ja, een stylus heeft op zo'n tablet exact dezelfde werking als je vinger, enkel wat preciezer.

Misschien handig om op je laptop even te checken wat voor techniek er achter die handtekening webpagina zit. Is dat flash, of een Java applet of zo?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
De HTC Flyer (200 euro bij Hi) heeft een "elektrische" stylus. Ik heb hem nooit geprobeerd, maar wat ik als groot voordeel las, is dat je hiermee ook je handpalm op het display kan laten steunen zonder dat dat invloed heeft op de pen/tekenacties.

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Orion84 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:58:
Ja, een stylus heeft op zo'n tablet exact dezelfde werking als je vinger, enkel wat preciezer.

Misschien handig om op je laptop even te checken wat voor techniek er achter die handtekening webpagina zit. Is dat flash, of een Java applet of zo?
Flash denk ik niet. Weet niet zeker hoe ik hier achter kan komen. Als ik onder framegegevens kijk in Chrome krijg ik dit te zien :

<IFRAME name="peninput" style="height:100%;width:100%;margin-top:-2px;margin-bottom:5px" marginwidth="0" marginheight="0" frameborder="0" scrolling="no" src="./PenInput?param_brushweight=2&param_brushstroke=2222EE"></IFRAME>' +

Op de laptop is het ook mogelijk om met een muis te tekenen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruffzz op 06-09-2012 21:06 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:18
Orion84 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:58:
Nee, de punt van een stylus zorgt er op een normaal tablet voor dat de vinger gesimuleerd wordt. Daarom heb je ook geen kleine punten op een stylus zitten.
Dat zeker. Je moet even de iFrame src openen door er naar toe te surfen en dan even te kijken wat voor techniek erachter zit.

Overigens zou het wel met een ander apparaat kunnen, de Galaxy Note (5.3" of 10.1") of HTC Flyer inderdaad.

• Orion84
  • Laatst online: 17:55

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

alex3305 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:11:
[...]

Nee, de punt van een stylus zorgt er op een normaal tablet voor dat de vinger gesimuleerd wordt. Daarom heb je ook geen kleine punten op een stylus zitten.
[...]
Heb nog weinig tablet stilussen gezien die zo dik waren als een vinger. Met preciezer bedoelde ik ook niet zozeer dat de tablet anders op zo'n ding reageert, Maar dat je er gewoon wat nauwkeuriger mee kan werken dan met je vinger doordat je net iets beter kan zien wat je doet (stylus is dunner dan je vinger) en omdat het een natuurlijker manier van schrijven is. Al is bij dat laatste inderdaad wel het nadeel dat de meeste tablets je niet met je handpalm op het scherm laten steunen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:18
Nee ok, dan zitten we toch op één lijn. Het crux van de generieke capacitieve stylussen is gewoon dat ze zo klein zijn als een kindervinger. Het minimale wat een tablet aan grote kan ondersteunen. Zo'n stylus is inderdaad iets nauwkeuriger, maar ik vraag me af of het nauwkeurig genoeg is - en ook prettig is - om een handtekening mee te zetten.

Het voordeel van de Galaxy Note (5.3" en 10.1") is dat er wel handpalmdetectie opzit. Dat is natuurlijk ideaal!
Pagina: 1