Hallo,
Voor een nieuw project ben ik begonnen met het gebruik van Zend Framework.
Na lang wikken en wegen heb ik de keuze voor dit framework gemaakt en begin het nu aardig te leren kennen.
Ik loop echter tegen het volgende aan.
De taal en valuta moeten door de bezoeker los van elkaar te kiezen zijn.
Nu hebben we heel mooi Zend_Locale welke te taal selecteert.
Hierbij hoort direct een valuta. Deze valuta is niet te overschrijven.
Als oplossing heb ik hiervoor het volgende:
De waarde 'nl' kan ik uit de locale instance trekken.
In de database zet ik de beschikbare valuta waaraan ik een bijbehorende locale koppel.
In dit voor de euro is dit dus 'nl_NL'. Voor dollars bijvoorbeeld 'en_US'.
Op deze manier wordt de output geformat volgens mijn gekozen taal, en maar met de symbolen/teksten van de gekozen valuta.
Dit geheel gooi ik natuurlijk nog in een view helper om het OOP te houden.
Indien mensen hier een betere oplossing voor hebben hoor ik dit graag.
Nu is het probleem vooral het volgende:
Het systeem dat ik ontwikkel zal onder andere op de Antillen gebruikt gaan worden.
Hier gebruikt men de valuta 'ANG'. De bijbehorende locale lijkt mij vanzelfsprekend 'pap_AN'.
Papiamentu als taal. AN voor de Antillen.Zend Framework ken deze locale echter niet.
Nu hoef ik niet specifiek deze locale te hebben. De taal pap zullen we vooralsnog niet gebruiken dus de gegevens hiervoor komen uit de gekozen taal. Echter wil ik op de Antillen wel de valuta 'ANG' gebruiken.
Wanneer ik in de bestanden van het Framework zoek is dit een bekende valuta maar ik krijg hem met geen mogelijkheid in gebruik.
Zijn er mensen die weten hoe dit te realiseren?
Voor een nieuw project ben ik begonnen met het gebruik van Zend Framework.
Na lang wikken en wegen heb ik de keuze voor dit framework gemaakt en begin het nu aardig te leren kennen.
Ik loop echter tegen het volgende aan.
De taal en valuta moeten door de bezoeker los van elkaar te kiezen zijn.
Nu hebben we heel mooi Zend_Locale welke te taal selecteert.
Hierbij hoort direct een valuta. Deze valuta is niet te overschrijven.
Als oplossing heb ik hiervoor het volgende:
PHP:
1
2
3
4
| $currency = new Zend_Currency(array('currency' => 'USD', 'format' => 'nl', 'value' => 109.85), 'nl_NL'); echo $currency . '<br />'; |
De waarde 'nl' kan ik uit de locale instance trekken.
In de database zet ik de beschikbare valuta waaraan ik een bijbehorende locale koppel.
In dit voor de euro is dit dus 'nl_NL'. Voor dollars bijvoorbeeld 'en_US'.
Op deze manier wordt de output geformat volgens mijn gekozen taal, en maar met de symbolen/teksten van de gekozen valuta.
Dit geheel gooi ik natuurlijk nog in een view helper om het OOP te houden.
Indien mensen hier een betere oplossing voor hebben hoor ik dit graag.
Nu is het probleem vooral het volgende:
Het systeem dat ik ontwikkel zal onder andere op de Antillen gebruikt gaan worden.
Hier gebruikt men de valuta 'ANG'. De bijbehorende locale lijkt mij vanzelfsprekend 'pap_AN'.
Papiamentu als taal. AN voor de Antillen.Zend Framework ken deze locale echter niet.
Nu hoef ik niet specifiek deze locale te hebben. De taal pap zullen we vooralsnog niet gebruiken dus de gegevens hiervoor komen uit de gekozen taal. Echter wil ik op de Antillen wel de valuta 'ANG' gebruiken.
Wanneer ik in de bestanden van het Framework zoek is dit een bekende valuta maar ik krijg hem met geen mogelijkheid in gebruik.
Zijn er mensen die weten hoe dit te realiseren?