Toon posts:

[Win7-x64]Website time-out via Wi-Fi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem met mijn, nieuwe, laptop, het is een Asus F501A met een Atheros Wi-Fi chip.
Het probleem is dat ik via Wi-Fi geen websites kan bezoeken, ik krijg dan een Time-Out error in zowel IE als Chrome.
Volgens Windows is de laptop goed verbonden met het netwerk en internet, ik kan ook pingen naar tweakers.net en google.com.
Het gekke is ook dat dit probleem zich niet voordoet via het bedrade netwerk, alleen bij verbinding via Wi-Fi. Tevens beperkt het probleem zich tot deze laptop, de andere laptop, PC en smartphone kunnen prima websites laden, daarmee lijkt me dat de router ook de oorzaak niet kan zijn.
Ik heb al flink rondgezocht en gegoogled, maar daar werd ik niets wijzer van. Ook heb ik nieuwe drivers geïnstalleerd voor de Wi-Fi chip, dat heeft echter het probleem ook niet verholpen.
Ik heb het vermoeden dat het iets kleins en dommigs is, maar ik weet niet waar ik het zoeken moet.
Het lijkt me dat de laptop op zich wel goed functioneert, aangezien pingen via Wi-Fi wel werkt zoals het hoort.

Heeft iemand een idee, of oplossing die ik kan proberen?

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Het enige wat ik zou kunnen verzinnen is een verkeerde waarde in je idle timeout, maar goed, dan zou het probleem ook zichtbaar moeten zijn zodra je iets pingt.Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat ze vanuit de fabriek een verkeerde waarde instellen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de laptop inmiddels maar aan het restoren via de meegeleverde software, misschien dat dit het oplost.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn route is een Netgear WNDR3700 en het schijnt dat Atheros chips daar ruzie mee kunnen hebben, vraag me ook niet waarom...
Ik heb nu de firmware van de route ge-update net als de drivers voor de wireless chip, maar dat maakt niet uit.
Terug naar de winkel dan maar.