Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop/Ultrabook - max. 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop/ultrabook voor max 1000 euro, en dan uiteraard het liefst zo goedkoop mogelijk.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Deze laptop/ultrabook ga ik puur gebruiken voor serieuze doeleinden. Office, surfen & kleinschalig html/php schrijven.
Dan zou ik die 1000 euro niet eens hoeven uit te geven, maar, ik wil hem zeker 7 jaar gaan gebruiken. Daarom wil er zeker van zijn dat hij het vol gaat houden en enigszins met de snelle voortgang van de technologie mee kan.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Maximaal 1000 euro, maar het liefst zo goedkoop mogelijk.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Hij moet licht zijn, het lichtste van het lichtste hoeft niet.
Mijn voorkeur gaat uit naar 13,3", verder wil ik dat hij zo lang mogelijk meegaat op zijn accu.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen Apple.
Merk maakt mij verder niet uit, zolang het maar een degelijke machine is.

Ik heb al een beetje oppervlakkig gezocht, de zenbook's en vayo's zijn enigszins bekend.

Alvast bedankt!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:28

Umbrah

The Incredible MapMan

Zeven jaar is een lange tijd, degelijkheid is natuurlijk een gegeven, maar weet je heel zeker dat dat een harde eis is? Zeker met technische relevantie in het achterhoofd en economische levensduur.

Tevens is er de vraag wat je bereid bent uit te geven aan garantie/wat je service wensen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat 7 jaar wel haalbaar is, maar minimaal 5 jaar wil ik hem sowieso gebruiken.
Garantie ga ik er niet bijkopen, service is uiteraard belangrijk, maar alleen wanneer het ook echt nodig is.
Ik ben niet iemand die elke week wat los probeert te peuteren aan de helpdesk of wat dan ook.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
1 advies, als je service echt belangrijk vind, dan moet je proberen te vermijden om iets direct bij Sony te kopen, want die hebben echt slechte service.. Als je een Vaio via een reseller koopt, dan heb je de service van de winkel voor je handen, dus dan maakt de slechte service niet meer uit. Voor 13" heb ik de volgende voor je van goedkoop tot 1000 euro:
- Dell Vostro V131: Goedkoop, goede accuduur, mindere bouwkwaliteit en brak scherm met fuck up resolutie
- Vaio SVS13: Meer Specs, goede accuduur, GPU als je wilt gamen, maar wel een brak scherm, maar 900p is mogelijk.
- Vaio Z21L9E bij de Correct, kost 999 euro, maar deze heeft geen GPU, maar wel een lange accuduur, laag gewicht (1,15 KG). en een briljant mooi scherm met ook een 900p resolutie. Als toevoeging: Ik heb deze laptop nu ook, en ik kan je zeggen dat hij ook ondanks de reviews een beestelijke bouwkwaliteit heeft. (Zelf per ongeluk "getest" :+ )

En nu gaan we boven de 1000 euro, en daar hebben we de volgende 2:
- Asus Zenbook Prime, Full HD IPS display, goede accuduur, 256GB SSD, gewicht: 1.33 KG
- Vaio SVZ13xx, Tot Full HD meesterlijke display, goede accuduur, goddelijke specs (8GB Ram, i7 Quad Core), 1,15KG maar een belachelijke hoge prijskaart als je de 8GB Ram wilt hebben

Maar bij de laatste twee ga je wel enkele honderden euro's omhoog in prijs, dus in principe zou ik naar de eerste 3 kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Vinand op 06-09-2012 17:25 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Vinand schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:23:
- Vaio SVS13: Meer Specs, goede accuduur, GPU als je wilt gamen, maar wel een brak scherm, maar 900p is mogelijk.
900p was mogelijk.

Van de rest van de opties: iets waarvan het RAM en opslag niet uit te breiden is kan je eigenlijk al meteen wegstrepen. Je wilt over 5 jaar niet meer zitten met 4GB RAM en een SSD van 128GB.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
heh, 7 jaar mee gaan en dan ook nog geen Apple.
Nou eeh, succes dan maar.

[ Voor 24% gewijzigd door w4v3g0d op 06-09-2012 18:03 ]

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:56:
[...]
900p was mogelijk.

Van de rest van de opties: iets waarvan het RAM en opslag niet uit te breiden is kan je eigenlijk al meteen wegstrepen. Je wilt over 5 jaar niet meer zitten met 4GB RAM en een SSD van 128GB.
Lees de topic nogmaals goed door, het komt zeer binnenkort terug.
hardwarejunk schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:59:
heh, 7 jaar mee gaan en dan ook nog geen Apple.
Nou eeh, succes dan maar.
Een apple gaat absoluut niet langer mee dan een soortgelijk geprijsde Windows laptop,
Nog sterker nog, vergelijk het met een lenovo thinkpad, Vaio Z series, Dell Precision, Panasonic toughbook of een HP Elitebook en je hebt een product wat op levensduur en kwaliteit zwaar inferieur is. (en overpriced net zoals de HP Elitebook)

[ Voor 39% gewijzigd door Vinand op 06-09-2012 18:10 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Pagina: 1