Toon posts:

Welke RAM geheugen voor Sony Vaio S15?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik krijg binnenkort mijn Sony Vaio S15 bezorgd. Ik wil hierna de ODD vervangen voor een Samsung 830 256GB SSD. Graag wil ik ook nog de 4GB RAM geheugen vervangen voor een snelle 8GB geheugen.

Welke snelle 8GB ram geheugen raden jullie mij aan voor deze laptop?

De laptop wordt vooral gebruikt voor de opleiding bouwkunde. Maar af en toe ook een spelletje.

Hieronder staan de specificaties van de laptop die ik bezorgd krijg.

Intel®Core(TM)i7-3612QM,2,1GHz
Windows® 7 Home Premium
320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
4 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
NVIDIA® GeForce® GT 640M LE

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik begrijp dat je het hier over een laptop hebt? Dan heb je niet zo heel veel keus qua geheugen...

Wat had je zelf al bedacht, hoeveel sticks zitten er nu in en hoeveel geheugenslots zijn er vrij?

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat de Vaio S 15 inch 1 geheugenslot heeft, maar dat weet ik niet zeker. Maar heeft iemand een aanbeveling van een geheugen die bij de vaio s past?

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:41

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dan doe je onderzoek zodat je het zeker weet. Dit is wel zeer weinig inzet; zelf kom je al niet met een suggestie.

Tip: YouTube: Sony Vaio S15 Disassembly and ODD Replacement Tutorial

Verwijderd

Topicstarter
Bolletje schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:54:
Dan doe je onderzoek zodat je het zeker weet. Dit is wel zeer weinig inzet; zelf kom je al niet met een suggestie.

Tip: YouTube: Sony Vaio S15 Disassembly and ODD Replacement Tutorial
Hoe weet jij dat ik geen onderzoek heb gedaan? Ik heb toch bijvoorbeeld een SSD kunnen vinden om die te vervangen voor een ODD, maar daar gaat deze topic niet over.

Verder heb ik zelf geen suggestie voor een goede geheugen stick, want ik weet niet welke goed zijn. Daarom maak ik deze post, zodat iemand die er wel verstand van heeft een leuke geheugen kaart weet.

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 18:03
Wat is een ODD?

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

optical disc drive

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 23:58:
[...]

Hoe weet jij dat ik geen onderzoek heb gedaan? Ik heb toch bijvoorbeeld een SSD kunnen vinden om die te vervangen voor een ODD, maar daar gaat deze topic niet over.

Verder heb ik zelf geen suggestie voor een goede geheugen stick, want ik weet niet welke goed zijn. Daarom maak ik deze post, zodat iemand die er wel verstand van heeft een leuke geheugen kaart weet.
Die mod probeert je alleen maar te helpen en als je schrijft dat je niet weet hoeveel bankjes ram erin kunnen dan is het logisch dat er wordt aangemoen dat je totaal de ballen verstand neit heb van hoe ene laptop in elkaar zit :+

En het is misschien ook niet handig als je verlangt van tweakers dat ze voor jouw gaan zoeken wat voor laptop het is en hoeveel en welk ram erin past, ik ben vandaag wel zo aardig om dat voor je te doen O-)

In je laptop zitten 2 slots dus als je 2x 4096mb RAM erin stopt heb je 8GB

pricewatch: Corsair CMSX8GX3M2A1600C9
Dat zijn prima rammetjes, mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar corsair vanwege snelheid en stabilliteit

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zal inderdaad eens wat onderzoek doen, want je weet een paar dingen nog niet:
  • Kan je laptop wel booten van een SSD in het ODD slot? Mijn eigen XPS15 kan dat bijvoorbeeld niet, je moet dan de HDD verplaatsen naar het ODD slot, en de SSD in het HDD slot doen.
  • Welke caddy neem je? Of een ouwerwetse plakband methode? Niet elke caddy heeft een wisselbaar frontje namelijk.
  • Zoals je nu weet: je hebt 2 geheugensloten. An-sich logisch gezien het feit dat deze CPU's eigenlijk gewoon pas goede geheugenbandbreedte saturatie hebben in dual channel configuraties. Zit er op dit moment een reep in, of twee reepjes? Hoe je het ook wend of keert: twee reepjes van 4 = beter dan een van 8. Dual channel en betere compatibiliteit. SODIMM's van 8GB kunnen wat duur-achtig zijn en niet altijd compatible. Wil je weten wat compatible is? Zoek in je handleiding op een QVL, of ga achter Sony aan, die kan dat vast leveren.

Verwijderd

Topicstarter
Supsooi schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:03:
[...]

Die mod probeert je alleen maar te helpen en als je schrijft dat je niet weet hoeveel bankjes ram erin kunnen dan is het logisch dat er wordt aangemoen dat je totaal de ballen verstand neit heb van hoe ene laptop in elkaar zit :+

En het is misschien ook niet handig als je verlangt van tweakers dat ze voor jouw gaan zoeken wat voor laptop het is en hoeveel en welk ram erin past, ik ben vandaag wel zo aardig om dat voor je te doen O-)

In je laptop zitten 2 slots dus als je 2x 4096mb RAM erin stopt heb je 8GB

pricewatch: Corsair CMSX8GX3M2A1600C9
Dat zijn prima rammetjes, mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar corsair vanwege snelheid en stabilliteit
Ik ben erachter gekomen dat de laptop 2 bankjes voor ram heeft. Hoe weet je trouwens dat deze memory stick past bij de vaio s? Overigens is ie door een tweaker gebruiker niet egt goed beoordeeld op de stabiliteit. Maar thanks voor je advies!

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:10:
Ik zal inderdaad eens wat onderzoek doen, want je weet een paar dingen nog niet:
  • Kan je laptop wel booten van een SSD in het ODD slot? Mijn eigen XPS15 kan dat bijvoorbeeld niet, je moet dan de HDD verplaatsen naar het ODD slot, en de SSD in het HDD slot doen.
  • Welke caddy neem je? Of een ouwerwetse plakband methode? Niet elke caddy heeft een wisselbaar frontje namelijk.
  • Zoals je nu weet: je hebt 2 geheugensloten. An-sich logisch gezien het feit dat deze CPU's eigenlijk gewoon pas goede geheugenbandbreedte saturatie hebben in dual channel configuraties. Zit er op dit moment een reep in, of twee reepjes? Hoe je het ook wend of keert: twee reepjes van 4 = beter dan een van 8. Dual channel en betere compatibiliteit. SODIMM's van 8GB kunnen wat duur-achtig zijn en niet altijd compatible. Wil je weten wat compatible is? Zoek in je handleiding op een QVL, of ga achter Sony aan, die kan dat vast leveren.
De HDD zal vervangen moeten worden voor een SSD idd. De ODD ga ik vervangen voor de HDD. Ik ga trouwens de OCZ vertex 4 nemen als SSD en die past erin zonder frontje ofzo.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:52

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica