Nieuwe PC (stil, zuinig) n.a.v BBG september?

Pagina: 1
Acties:

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:52
Mijn nieuwe PC wil ik graag stil en zuinig maken, aangezien hij veel aan zal staan.
Ik heb de blog van Mux gevolgd en zijn Fluffy2 config nagezocht voor zover beschikbaar in de PW. Maar ik heb minder extreme eisen (minder high-end, hoeft niet superplat te zijn, geen SO-DIMM nodig, etc).

Waar wordt ie voor gebruikt: Visual Studio, InDesign, Starcraft 2, af en toe een VM.

Intel of AMD? Geen idee, ik neig naar AMD. Bij Intel kies je al snel iets duurs en high-end waar ik niet per sé behoefte aan heb.

Moederbord: Intel en MSI schijnen i.h.a. het zuinigst te zijn volgens Mux.

Videokaart: iets wat straks een Dell U2713HM kan aansturen en daar ook SC2 op kan laten zien in hoge settings. Hoeft niet supersjiek te zijn maar liefst wel zuinig in idle. Wat ik heb begrepen vreten videokaarten vaak stroom. Het zou ideaal zijn als het ding uit staat als je geen games speelt, dat on-board dan de boel weergeeft. Maar werkt dit wel goed? Ik heb een Dell-laptop met Nvidia Optimus erop, en dat is best ruk...

SSD/HDD: Samsung 830 128GB want die heb ik al. Daarnaast wil ik nog een grote data-hdd.

Kast: niet te groot en niet teveel opsmuk. Ben tevreden met die van een vorige build.

Randapparatuur: n.v.t.

Budget: 500-600 euro voor alleen de kast met inhoud (incl SSD), zonder randapparatuur. Ik vind het OK om wat meer uit te geven als ik maar weet waarvoor het is.

Dus welke componenten kies ik nu? Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Omdat je ergens moet beginnen heb ik het basisgamesysteem aangeklikt en wat aangepast.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 970 Extreme3€ 69,80€ 69,80
1Western Digital Green WD30EZRX, 3TB€ 137,-€ 137,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,57€ 14,57
1MS-Tech CA-0130€ 23,40€ 23,40
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram€ 5,50€ 5,50
1Corsair Builder CX500 V2€ 53,90€ 53,90
1Samsung 830 series 128GB€ 91,90€ 91,90
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 33,-€ 33,-
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 85,95€ 85,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 540,97

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Ik zie geen GFX kaart? Heb je die al?

Op een resolutie van 2560x1440 gaat een onboard gpu al snel in de problemen geraken als je een beetje wil gamen.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dat Intel en AMD vergelijken, tja.. ik vind het moeilijk. AMD maakt geen slechte processoren, die meestal als dezelfde prestatie-index zijn als de duurdere Intel CPU. Ik zou minimaal een quad-processer kiezen. De processor die je hebt gekozen is wel een ouder model. Ik weet niet of je voor een paar tientjes meer een hoger CPU kunt krijgen.. zinvol?

Je eigen productvoorkeur afhankelijk: Vaak kom je er pas achter na een tijd of een product goed werkt of bij je past.

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:52
Inrage schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:15:
Ik zie geen GFX kaart? Heb je die al?

Op een resolutie van 2560x1440 gaat een onboard gpu al snel in de problemen geraken als je een beetje wil gamen.
Nee ik heb de videokaart van de BBG uit deze collectie gehaald omdat een kaart van 200 euro me nogal overkill leek voor af en toe een spelletje. Er moet nog een andere goedkopere in, maar ik weet niet welke...
Ik hoef geen CoD7 te spelen 2560x1440 op max settings, dat scheelt gelukkig in de prijs :P
HollowGamer schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:23:
Dat Intel en AMD vergelijken, tja.. ik vind het moeilijk. AMD maakt geen slechte processoren, die meestal als dezelfde prestatie-index zijn als de duurdere Intel CPU. Ik zou minimaal een quad-processer kiezen. De processor die je hebt gekozen is wel een ouder model. Ik weet niet of je voor een paar tientjes meer een hoger CPU kunt krijgen.. zinvol?

Je eigen productvoorkeur afhankelijk: Vaak kom je er pas achter na een tijd of een product goed werkt of bij je past.
Ik heb deze processor gekopieerd van de BBG. Met nieuwer bedoel je een bulldozer?

Ik zit te denken... Je kan ook een nieuwere AMD nemen zoals pricewatch: AMD A8-3870K Black Edition
Deze heeft ook betere on-board graphics wat dan weer beter zou kunnen zijn voor het idle stroomverbruik en lawaai (aparte videokaart hoeft minder te doen). Maar dan heb ik wel een ander mobo nodig denk ik?
En welke videokaart past hier dan goed bij? Heeft het uberhaupt zin om hier nog een aparte videokaart van 50-100 euro bij te prikken?

[ Voor 17% gewijzigd door alwinuzz op 06-09-2012 16:47 ]