probleem met pIII500 te overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-09 18:13

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
het volgende, ik heb m'n cpu overclocked
van 500 naar 600
multiplyer 5.0 X
120.0 / 40.00

cpu vcore 2.00 V

ik snap 1 ding niet, als ik q3a speel, crashed hij na 10 minuten (met 3 of meer bots), maar, hij mag eigenlijk niet crashen, want ik heb nl, een koetje draaien, en die gebruikt m'n cpu, ook 100%, dus dan zou hij ook moeten crashen, als ik q3a speel, en hij crashe, reset hij gewoon automatisch, en dat doet de bios, want als ik kijk in de bios, zie ik dat hij 60 graden is, ik kan dit ook op ignore zetten, maar da vind ik nikz, 60 graden is al zo warm,

Zou het kunnen, dat m'n voodoo2 kaart het niet bijhoud???, omdat hij dus niet crashed, als het koetje draait, maar wel q3a.

ik wil eigenlijk een nieuwe cooler voor m'n PIII, welke kan ik het beste nemen (en ook een keer een ander videokaartje want dit schiet ook niet echt op, v2 met pIII500@600
btw, ik heb een asus p3b-f

Verwijderd

Vcore 2.00V. katmai dus.
vergt erg erg veel koeling. 120Mhz busspeed kan je makkelijk halen. raad je aan betere koeler te nemen. quake3 is toch echt wat SYSTEEM intensiever dan grazen.

Trouwens, ruilen? ik heb hier een Prachtig
Abit be6 rev.2 moederbord liggen met ata66 support en nieuwste bios. garantie etc etc.
Ikz at eraan te denken om p3b-F te nemen. agp poort is op hogere FSB [lees 150] stabieler.

ahum, verkeerde site.

veel succes.

Verwijderd

Als Q3 crached lijkt mij dit een videokaart probleem. Je koe draait goed dus geheugen en CPU lopen ok. Echter met Q3 (grafisch) gaat het mis. Bedenk dat je PCI 40 Mhz loopt, het zou mij niks verbazen als inderdaad je Voodoo2 kaart het niet bijhoudt.

Wellicht moet je je FSB doorgooien naar 124 Mhz. Het voordeel bij deze snelheid is dat je je PCI divider naar 1/4 kan zetten waardoor je PCI bus op een veilige 31 Mhz loopt.

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 16:26
Ik heb zelf ook een Voodoo2 en mijn plank vliegt met een 124Mhz FSB. Echter heb ik wel zoals Schumi al opmerkte mijn PCI divider op 1/4 staan. Ik heb het nog niet geprobeerd als ik hem op 1/3 zet maar ik ben bang dat mijn pci kaarten dat niet echt leuk vinden. Ik heb mijn HDD's en proc wel watergekoeld maar ik ga niet mijn pci kaartjes ook nog es doen. Je kan ook proberen je voodoo2 iets terug te klokken met zon progje. bij mij hielp het al om hem 2Mhz terug te klokken zodat het zaakje stabiel liep.

Maggie.