Laptop vooral voor videobewerking in full HD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag, ik ben al tijden me aan het orienteren op een nieuwe laptop die geschikt is voor videobewerking in full HD (en wordt er zo langzaamaan een beetje gaar van).
Wat ik aan videobewerking doe: knippen, audio los van beeld, tekst toevoegen, overgangen tussen meerdere filmpjes. Geen idee of dit valt onder 'eenvoudige' of toch al 'complexe' bewerkingen.
Ik doe niet aan gaming (wordt vaak in 1 adem genoemd met videobewerking).
Verder wordt de laptop gebruikt voor kantoorapplicaties, wat fotobewerking met relatief simpele programma's (dus geen photoshop oid), geluidsbewerking met Audacity, en een spelletje patience.

Ik denk dat ik naar een Intel i7 of in elk geval minstens i5 moet uitkijken, een opslagruimte van minstens 400 g en resolutie 1920x1080.

Budget is 800 euro max.

Ik kijk vooral naar Asus en Toshiba, maar ik word een beetje gek van al die modellen. Is er iemand met een goed advies?

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Buiten de performance-eisen die je noemt is het ook zaak voor ons te weten wat het antwoord is op deze vragen:

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Heb je voorkeur voor een bepaald formaat? 13 inch? 15? 17?

Verwijderd

Topicstarter
nee, hooguit neem ik hem mee naar onze vakantiewoning. Ik werk dus vooral op netspanning en niet op accu, gewicht maakt niet uit.
17" is natuurlijk het mooist, maar 15" kan ook.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
En welk pakket werk je met videobewerking? Is ook wel handig om te weten. Ik denk overigens dat je budget wat aan de lage kant is voor jouw eisen. Zelf zou ik namelijk kijken naar de Dell Inspiron 17R SE waarbij je een extra SSD kunt bijvoegen voor wat betere prestaties door de DVD-RW te vervangen.

Echter zou ik als ik jouw was gewoonweg doorsparen voor een wat duurdere laptop (1200 euro) zodat je in een keer goed zit.

Edit: Oh, en als je 'em toch helemaal niet mee wilt nemen, waarom dan geen desktop?

[ Voor 8% gewijzigd door alex3305 op 06-09-2012 15:33 ]

• Jerooney
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-11-2020
Voor 800 max. kan je eigenlijk alleen de Inspiron 15R SE kopen (als je tenminste 1920x1080p wil). Helaas zijn er op dit moment geen fatsoenlijke kortingsacties, dus daar zul je dan wel op moeten wachten (net als ik). Neem eens een kijkje in het Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Jerooney op 06-09-2012 15:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk momenteel met VideoPad, en voor de finishing touch met Windows Movie Maker.
Ik heb toch zelf het idee dat t moet kunnen voor 800 euro, want verder heb ik geen hoge eisen, toch? (geen zware gaming, en vermoedelijk toch 'eenvoudige' videobewerking).

Een desktop is als t erop aan komt ook goed, maar volgens mij ben je uiteindelijk even duur uit (omdat je ook nog een monitor, toetsenbord e.d. moet kopen).

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Maar heb je wel een pc die ongeveer twee keer zo snel is :).

Verwijderd

Topicstarter
eh, o, ok. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guppie3
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 22:27
Allen ik ben ook op zoek naar een goed HD video bewerkingssysteem. Liefts een laptop. Budget is 800-1500. Ik wil best meer uitgeven maar dan moet de snelheid aanzienlijk beter zijn. Ik heb een hekel aan wachten bij bv renderen. Als ik een film maak dan liefst snel anders ga ik het niet afmaken. Ik heb een JVC HD camera met mts format. Iemand die mij hierbij kan helpen. Wat is de beste prijs/ snelheid verhouding op dit moment? Andere tips zijn ook welkom. Thanks.

[ Voor 4% gewijzigd door Guppie3 op 20-02-2013 17:52 ]

Pagina: 1