Radio/spotify op de badkamer

Pagina: 1
Acties:

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:32
Ik heb het volgende idee voor muziek op mijn nieuwe badkamer:

Een tweetal plafondluidsprekers in het verlaagde plafond monteren die kwa looks overeenkomen met de spots die gemonteerd zullen worden.
Vervolgens op zolder iets van een squeezebox om de luidsprekers op aan te sluiten, om de normale radio te luisteren en mijn spotify te beluisteren.
En dan via mijn oude telefoon die ik vast monteer in de badkamer de squeezebox via wifi bedienen.

Maar ik loop tegen een aantal dingen aan waarvan ik niet zeker weet of het zo lukt.
Allereerst kun je volgens mij helemaal geen gewone luidsprekers aan een squeezebox koppelen zonder er nog een extra versterker tussen te zetten. En dat lijkt me kostentechnisch niet zo interessant.
Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat er versterkers zijn die de mogelijkheden van de squeezebox hebben, ik heb onder andere gracedigital gevonden maar die vind ik eigenlijk wat te duur.

Wat ik dus wil is het volgende: een versterker die over ik met mijn android telefoon kan bedienen, waar ik spotify op kan beluisteren (liefst zonder andere apparaten aan te hebben behalve de router natuurlijk) en waar eventueel internetradio/een gewone tuner in zit. En dit alles dan weer voor een prijs van rond de 100 euro.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

edit: idee!!:

Wat ik me nu bedenk wat ook nog een oplossing zou kunnen zijn is iets van een dock maken waar de telefoon vast in zit en daar spotify/radio op draaien en dan de telefoon aan een goedkope (tweedehands?) versterker op zolder knopen :)

andere ideeen zijn ook nog welkom!

[ Voor 9% gewijzigd door ed-oorklep op 06-09-2012 14:10 ]

flickr iRacing Profiel

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik loop ook met dat idee rond, maar ben er nog niet helemaal over uit. Badkamers en stroom zijn nou eenmaal geen goede combinatie.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Kan je nu al een ding vertellen dat je telefoon het niet heel erg leuk vind.

Wat betreft je idee met een oude radio zou je het ook wel kunnen redden waar je de telefoon op de ingang doet en de speakers op de uitgang.

• ed-oorklep
HvB83 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:45:
Ik loop ook met dat idee rond, maar ben er nog niet helemaal over uit. Badkamers en stroom zijn nou eenmaal geen goede combinatie.
Yup, ik zit nu te denken om de telefoon voorlopig te gebruiken en aan de muur of zo te bevestigen met iets van een 'waterdicht' hoesje eromheen van ebay of zo. Dan houdt ie t hopelijk al wat langer uit.
Later wordt het dan misschien een tweedehands tablet of zo die ook weer op de een of andere manier beschermd moet worden.

Of ik moet ergens een waterdicht touchscreen uit moeten kunnen halen... Feit blijft inderdaad dat badkamers en van dit soort dingen niet goed samen gaan.

flickr iRacing Profiel

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ga je niet veel te moeilijk/duur doen? Je hebt het ook over een radio, kun je dan niet beter gewoon een inbouw badkamerradio nemen? Die kan tenminste tegen water, kost veel minder en kan ook radio ontvangen (hence the name).

Goed, dat is minder tweakers maar wel net zo makkelijk.

edit
ed-oorklep schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:59:
[...]

Yup, ik zit nu te denken om de telefoon voorlopig te gebruiken en aan de muur of zo te bevestigen met iets van een 'waterdicht' hoesje eromheen van ebay of zo. Dan houdt ie t hopelijk al wat langer uit.
Later wordt het dan misschien een tweedehands tablet of zo die ook weer op de een of andere manier beschermd moet worden.

Of ik moet ergens een waterdicht touchscreen uit moeten kunnen halen... Feit blijft inderdaad dat badkamers en van dit soort dingen niet goed samen gaan.
Dan moet je wel een telefoon/tablet met resistief touch hebben. En dan blijf je nog zitten dat deze verre van geschikt zijn om in de warmte en hoge luchtvochtigheid van de douche/badkamer te kunnen werken.

[ Voor 59% gewijzigd door bartbh op 06-09-2012 16:07 ]

• ed-oorklep
bartbh schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:05:
Ga je niet veel te moeilijk/duur doen? Je hebt het ook over een radio, kun je dan niet beter gewoon een inbouw badkamerradio nemen? Die kan tenminste tegen water, kost veel minder en kan ook radio ontvangen (hence the name).

Goed, dat is minder tweakers maar wel net zo makkelijk.

edit

[...]
Dan moet je wel een telefoon/tablet met resistief touch hebben. En dan blijf je nog zitten dat deze verre van geschikt zijn om in de warmte en hoge luchtvochtigheid van de douche/badkamer te kunnen werken.
Ik wil per se spotify kunnen gebruiken eigenlijk, de gewone radio zou meer zijn voor als je je tanden aan t poetsen bent en zo.
Maar ik denk dat ik het gewoon eens ga proberen en kijk hoe lang mijn oude telefoon t volhoudt ;).
Die sluit ik dan gewoon met een mini-jack kabeltje aan op de versterker.
En als ie t dan over een jaar begeeft dan zijn er misschien weer nieuwe mogelijkheden of is er 'goedkoop' aan zo'n waterdichte android telefoon te komen (ben t merk en type even vergeten 8)7 ).

flickr iRacing Profiel

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.klusspullen.nl/Images/Nieuws/298612.jpg

Ik heb dit ding van Busch-Jaeger. Ik druk m'n ipod nano er in maar er zit ook een aux ingang op. Mogelijkheid tot aansluiten van extra speakers is er ook.

• ed-oorklep
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:22:
[afbeelding]

Ik heb dit ding van Busch-Jaeger. Ik druk m'n ipod nano er in maar er zit ook een aux ingang op. Mogelijkheid tot aansluiten van extra speakers is er ook.
Die hebben mijn schoonouders ook, kvind t klinken als helemaal niks ;) Dus dat gaat m niet worden dan wordt ik helemaal niet relaxed in bad.

flickr iRacing Profiel

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:11
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:22:
[afbeelding]

Hier vind je keuze zat

Nog iets gevonden: http://www.amazon.com/PLM...&keywords=spotify+speaker

[ Voor 15% gewijzigd door sn33ky op 06-09-2012 16:38 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 23:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Probeer gewoon ergens een motorola defy op de kop te tikken als afstandsbedieining. Die kun je ook nog gewoon in bad laten vallen

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1