Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop - werk/game + stevige bouwkwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop mijn maximum budget bedraagt +- 850 euro

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
-Microsoft visual studio 2010
-Af en toe eens een spelletje kunnen spelen zoals; Company of Heroes (in de toekomst Company of Heroes 2)/Guild wars 2 (dit mag allemaal op low gespeeld worden zolang het maar vlot draait :) )

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
-Ik zou de laptop zelf zeer veel meenemen dus niet groter dan 15.6"
-Een zeer stevige laptop die wel tegen wat schokken kan.
-Hoe langer de accuduur hoe beter. :)

Wat ikzelf op het oog had:
pricewatch: Dell Vostro 3560-6951
(Bouwkwaliteit van deze laptop lijkt me beter dan die van de verschillende asus laptops in dit prijsniveau?)

Graag zou ik willen weten of dit een goede aankoop zou zijn?
Als er andere suggesties zijn dan hoor ik dat graag.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Zeer stevig gaat eigenlijk alleen op voor workstation/businesslaptops zoals bijv. de Lenovo Thinkpad T/W modellen. Deze zou je bijvoorbeeld tweedehands kunnen oppikken voor die prijs, of je moet iemand kennen die aan een TU studeert en aan een dergelijke laptop kan komen voor een sterk gereduceerd tarief.

Onder de consumentenmodellen bestaat "zeer stevig" eigenlijk niet. Niet gezegd dat ze uit elkaar vallen na een paar keer je tas laten neerploffen of iets dergelijks, maar ze halen het niet bij de robuustheid van eerdergenoemde laptopmodellen.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Topicstarter
"Stevig" is relatief natuurlijk. Ik heb eens gekeken naar de Lenovo Thinkpad T en W serie maar die zijn wel een serieus stukje boven mijn budget :P

Zijn er dus nog andere alternatieven dan de 2 series die je hebt aangehaald.
Hoe zit het met het model dat ikzelf heb aangehaald? Het lijkt me wel steviger dan de doorsnee laptop maar is het ook een goed model globaal gezien? (Want ik wil me niet enkel blind staren op "stevigheid") :)

Verwijderd

De vostro lijn is een lijn die eruit ziet als een zakelijke notebook, maar niet de kwaliteit heeft van een zakelijke notebook. Als je op zoek bent naar iets van thinkpad kwaliteit, kijk dan naar de 2e-handse markt. Maar het is lastig om iets moderns te vinden wat niet meteen >3kg weegt en <3 uur accuduur heeft.