Laptop keyboard compleet in de war

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de geniale ingeving gehad om het toetsenboard van m'n Acer 5715Z laptop een keer schoon te maken.
Hiervoor heb ik alle toetsen eraf geklikt, inclusief dat zwarte klemmentje dat eronder zit.
Alle onderdelen schoon gemaakt.
Nadien ook dat vel waar die rubberen topjes op zitten eruit gehaald en schoongeveegd.
Daaronder zit nog een vel, waar circuits over lopen aan de onderkant, dat kon ik er niet uithalen want het zat ergens vast had ik het idee, en durfde ook niet trekken ofzo.

Nadien alles weer in elkaar geknutseld.
Als ik nu PC opstart kom ik in het logon scherm van Windows 7 (ultimate) zoals voordien.
Echter kan ik m'n wachtwoord niet intypen. Ik kan wisselen tussen NL en US keyboard op dat scherm, en door dat te doen en een willekeur aan toetsen in te duwen slaag ik er soms wel in om dat keyboard weer aan de praat te krijgen en in te loggen. Ook geprobeerd om via system repair terug te gaan naar een vorig punt, maar dat lukte ook niet echt.

Niet echt handig allemaal, dus ik heb besloten om gewoon vanaf nul alles terug te installeren.
En daar liep het helemaal mis...

Ik ben er nu al in geslaagd om mijn harde schijf te formatteren mbv Knoppix (in NTFS formaat). In Knoppix werkt het keyboard namelijk wel zonder problemen (waaruit ik besluit dat ik het keyboard niet vernield heb).
Alleen als ik nu boot van de Windows 7 DVD, dan wil die steevast naar system repair gaan.
System repair wil zeggen dat ik een command prompt krijg met startpunt X:\windows\system32

Heel leuk, maar ik heb dus nog altijd een verkeerde keyboard layout en het is dus onmogelijk om commands te typen daar (om evt de setup manueel te starten).
Als ik bv x indruk dan krijg ik ^X in die prompt etc. Dus dat werkt niet echt.

Ik heb ook geprobeerd om naar m'n bios te booten om te kijken of ik daar evt wat kon veranderen, maar daarvoor moet ik F2 indrukken en ik heb geen flauw idee waar die momenteel zit op m'n keyboard (niet op de normale plek iig).

Ook al geprobeerd om een USB keyboard aan te sluiten, maar dat geeft hetzelfde resultaat.

Dus situatie:
- Laptop met geformatteerde HD (dus geen OS meer)
- Windows 7 Ultimate DVD die enkel in system repair wil booten
- Keyboard dat rare tekens intypt.
- In Knoppix werkt het keyboard perfect, geen enkel probleem daar.

Iemand die me uit deze puinhoop kan helpen? :>

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Waarom heb je geformatteerd met Knoppix?!
Kan je je schijf niet formatteren vanaf de W7 DVD (ook al start die in repair)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik simpelweg er niet in slaag om "format c:" in te typen in die command prompt.

In knoppix werkt alles wel perfect, dus vandaar dat ik het via die weg gedaan heb, in de hoop dat hij dan niet meer naar die repair modus zou gaan maar gewoon de normale setup start. Helaas is dat niet het geval, en blijft hij naar die repair booten waar ik dus niks mee kan doen.

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
gewoon een USB toetsenbord aansluiten?

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 11:15

Fordox

00101010

...
neem een cursus windows installeren ;)
je moet booten van de windows dvd en daar krijg je de optie om je cschijf te formatteren.
je kunt het niet met prompt doen omdat prompt werkt op de c:/ schijf :')

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
Lees anders de eerste post eens...

- Ik boot van de windows dvd, maar die gaat altijd naar system repair. Dus met een command prompt die een verkeerde keyboard layout gebruikt.
Overigens zit die command prompt op een virtuele ram drive X en niet op de C.

- Ik heb een USB keyboard aangesloten, en daarmee heb ik hetzelfde probleem. Dus toetsen komen niet overeen en geen flauw idee welke layout dat is. Als ik x indruk krijg ik ^X op het scherm, als ik q indruk krijg ik ^Q op het scherm etc.

Verwijderd

Je control key blijft hangen
Als ik op een dosprompt ctrl+x intype krijg ik ook die ^X

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:28:
Dit lijkt me de oplossing, been there, done that :X

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:28:
OK dat lijkt een goeie reden idd.
Ik heb voor de zekerheid de toetsen van de left ctrl en right ctrl terug losgeklikt, zodat ik zeker ben dat die er niet te vast opzitten (en dus de toets ingedrukt houden). Dus de rubberen topjes onder die toetsen zitten vrij en kunnen dus niet ingedrukt staan volgens mij.

Dan terug geboot van de Windows DVD (dus terug naar die command prompt).
Als ik nu commands in wil typen hebben ik nog altijd hetzelfde probleem.

Dus om eoa reden denkt hij dat die ctrl toets is ingedrukt, maar dat is niet zo (rubberen topje zit volledig vrij voor beide ctrl toetsen).

Kan die toets op een andere manier ingedrukt zitten?

Verwijderd

Met een beetje pech heb je tijdens de schoonmaakactie iets beschadigd en is er continu contact buiten je toets om

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
koppel je toetsenbord eens los en sluit dan eens alleen je usb toetsenbord aan

Verwijderd

Topicstarter
__REMCO__ schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:08:
koppel je toetsenbord eens los en sluit dan eens alleen je usb toetsenbord aan
Dat ga ik vanavond eens proberen, zit nu op kantoor en heb hier het materiaal niet om alles open te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, net ff getest:

Keyboard losgekoppeld en weer aangekoppeld. Nadien zelfde problemen.

Dan keyboard losgekoppeld en USB keyboard aangesloten. Alles werkt weer normaal.

En nu? Keyboard definitief voor de vuilbak, of kan ik daar nog iets mee proberen om dat alsnog terug werkende te krijgen?

Als het voor de vuilbak is, waar kan ik best terecht voor een vervangkeyboard? Gewoon eBay (daar kost het 10 pond ongeveer voor het goedkoopste exemplaar) ?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb hier weleens een keyboard besteld voor een Toshiba, werkt goed hoor...
http://www.replacedirect....53-acer-aspire-5715z.html
Ik denk ook dat je iets vernachelt hebt tijdens het schoonmaken. Als je nog een keer je keyboard wilt schoonmaken, haal het dan compleet uit je laptop, blaas het met een compressor uit, gooi er wat gedestilleerd water doorheen en laat het een nachtje rechtop uitdrogen.

Als je tijdelijk wel gebruik wilt maken van je keyboard, kun je de control-buttons eraf laten en met een stanleymesje de drukpunten eruit snijden van je control-buttons. Zo kun je hem wel gebruiken totdat je een nieuw toetsenbord hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info!

Ik denk dat de drukpunten eruit snijden niet veel zal helpen. Ik heb de toetsen er volledig afgelaten en dan had hij het probleem nog steeds, dus ik vermoed dat het probleem ergens op de circuits zit ofzo?

Is er een noemenswaardig verschil tussen de keyboards die je op ebay vindt aan pakweg 12 euro, en deze die replacedirect verkoopt voor 44 euro? Ik vind het nogal een groot verschil om zomaar 44 euro te gaan uitgeven als ik ze ook voor 12 euro kan krijgen.

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
staat er achter op je "kapotte" toetsenbord geen onderdeelnummer oid van Acer? Dan kun je daar op zoeken op Ebay en dan weet je zeker dat t juiste toetsenbord krijgt. Of die van 44 euro beter is dan die van 12 weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK ga ik doen, bedankt allemaal voor de hulp!
Pagina: 1