Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waarde teruggeven/voorwaardelijke opmaak als tekst is niet x

Pagina: 1
Acties:

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:00
Hoi,

Ben bezig wat gegevens te sorteren in excel. Heb een kolom met waardes. Er staan heel veel waardes in die er moeten staan, maar ik wil juist de waarden die daar van afwijken vinden.

Ik heb in een cel dit staan bijv:
code:
1
A, B, C, D, E

en in een andere cel
code:
1
A, B, C, D, E, F, G

A, B, C kloppen, die horen in alle kolommen. Maar D, E, F, G niet, en die wil ik eruit filteren. Maar het probleem is dat D, E, F, G niet bekend zijn, het kan ook best H, I, J, K zijn. Wat ik wel weet is dat A, B, C er altijd in staan. Daar zou ik dus mee willen zoeken.

Iets als: ALS C2 meer bevat dan alleen A, B, C, D > dan cel = rood

[ Voor 82% gewijzigd door ThinkPad op 06-09-2012 11:03 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien kan je iets verzinnen met een hulpcel die het aantal karakters bepaald: alleen als (aantal chars - aantal "A" - aantal "B" - aantal "C" - aantal " " - aantal ",") = 0 dan is het niet rood.
Moet kunnen met de lengte() en vind()-functies.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ThinkPad
Dat gaat niet lukken, want A, B, C staan niet altijd in dezelfde volgorde. Het kan ook best eens B, A, C zijn bijvoorbeeld. Of B, D, A, E, C

Ik begin trouwens te denken dat het misschien niet echt handig is om Excel te gebruiken hiervoor. Maar wat zou ik anders nog kunnen gebruiken?

Ben nu wel bezig om gewoon met "vervangen" (CTRL-H) de bekende waardes (A, B, C) eruit te halen, maar dat is ook nog best veel werk

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 06-09-2012 11:41 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ThinkPadd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:40:
Dat gaat niet lukken, want A, B, C staan niet altijd in dezelfde volgorde. Het kan ook best eens B, A, C zijn bijvoorbeeld.
7 - 2 - 2 - 1 - 1 -1 = 0, geen voorwaardelijke opmaak.
Of B, D, A, E, C
13 - 11 <> 0, voorwaardelijke opmaak rood. De volgorde maakt niet uit voor het aftrekken ;)
Ik begin trouwens te denken dat het misschien niet echt handig is om Excel te gebruiken hiervoor. Maar wat zou ik anders nog kunnen gebruiken?

Ben nu wel bezig om gewoon met "vervangen" (CTRL-H) de bekende waardes (A, B, C) eruit te halen, maar dat is ook nog best veel werk
Als dit het enige is dat je doet zou ik een simpel (bijv commandline) scriptje maken, een of twee loopjes en je bent er. Als je enige scripting-ervaring hebt dan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ThinkPad
Hmmm dat is waar, de lengte van ABC wordt natuurlijk gewoon van het totaal afgehaald. Toch nog maar even proberen dus :D

Scripting ervaring heb ik niet echt in Excel, zie op Google wel allemaal VBA scripts voorbij komen, maar dat is mij wat te hoog gegrepen.