• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Situatie
Mijn zus is net begonnen aan een studie en ze wil daarom graag een laptop. Ze heeft op het moment geen eigen computer en dit is wel handig om te hebben, nu gebruikt ze namelijk vaak de iPad, met als gevolg dat wij hem niet meer kunnen gebruiken.

Ze is erg gecharmeerd van Apple en ze wil daarom graag een Macbook. Ik heb haar dan ook de Air geadviseerd, maar op het moment heeft ze daar geen geld voor en komen we uit op een laptop in een hele andere categorie: rond een budget van 500 euro.

Formaat en gewicht
Het is van groot belang dat ze de laptop makkelijk mee kan nemen. We hebben samen besloten dat 13,3" het beste formaat is, omdat alles kleiner dan dat vaak erg trage apparaten zijn en alles groter dan dat veel te log en te zwaar is. Gewicht is ook erg belangrijk, vooral omdat ze vaak met de laptop zal moeten reizen. Zelf vind ik 2kg echt de max, dat is namelijk het gewicht van een Macbook Pro 13" en die vind ik zelf eigenlijk al te zwaar.

Gebruik
De laptop zal worden gebruikt voor een aantal zaken:
-Studie: Word, PowerPoint, Excel
-Internetten: Facebook, shoppen, etc
-Skype: Een fatsoenlijke microfoon en webcam zou dus fijn zijn
-Muziek

Accuduur
Het is belangrijk dat de laptop lang mee kan gaan op de accu. Ze zal lange dagen maken en zal de laptop waarschijnlijk veel gebruiken. Het is dus van belang dat ze niet constant op zoek is naar een stopcontact.

Samengevat: de eisen
-Een lichte, compacte laptop (ongeveer 13,3")
-Gebruik voor studie en om te internetten
-Lange accuduur
-Geen lelijke baksteen!
-Budget van ongeveer 500 euro

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung Series 5 NP535U3C-A02NL
Deze zagen we in de winkel staan, zag er wel goed uit.
+Licht (1,5kg) en compact
+Mat scherm(!)
+Ziet er niet slecht uit
-Keyboard is ondiep
-AMD apu: hier las ik in een review niet al te beste verhalen over (ivm i5).
-Duur (590 euro)

Asus X301A-RX079A
+i3?
+Gewicht (1,7kg)
+Niet lelijk
+Prijs (490 euro)
-dik (3cm)
-Vrijwel niks over te vinden?

Er is ook een Dell Vostro V131 die met een flink aantal kortingsbonnen onder de 600 euro uitkomt:
http://configure.euro.del...n09s3105&s=dhs&vw=classic
+i5
+Mat scherm?
-Kan er verder niet zoveel over vinden

Verder zijn er weinig modellen die voor deze prijs aan de eisen voldoen, dus daarom zoek ik een beetje hulp! Zelf heb ik het gevoel dat het makkelijker is om het budget te verhogen, omdat er een stuk meer te vinden is in een wat hoger segment.

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
.

[ Voor 98% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Die had ik al genoemd ja, maar hij is niet echt mooi, wat denk ik wel een nadeel is. Heeft iemand anders nog voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast de V131 is er gewoon weinig. De asus komt met een 47Wh accu en er zijn nog geen reviews van. En de samsung zie ik ook niet als een geweldige keuze. Als ik notebookcheck na sla is zelfs de ULV SU7300 uit 2009 sneller in multithreaded benchmarks :X

Ga je nog lager, en dan kom je bij iets als de E-450 aan. Leuk om mee te surfen, maar voor het betere rekenwerk toch echt niet geschikt. Al twijfel ik een beetje of dat voor jouw zus wel zo belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Gezien uiterlijk een belangrijk punt is, is deze niet wat?

pricewatch: Lenovo Thinkpad X121e (NWS64MH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De V131 is niet meer leverbaar. Sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Ik las het inderdaad net... Nu blijft er vrijwel niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjtm
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:38
Er komen vrij snel een aantal interessante nieuwe Lenovo laptops van 13, 14 en 15 inch aan met ivy bridge cpu's. Ik geloof dat de 13 inch een 500 euro moet gaan kosten. http://www.techzine.nl/ni...ideapad-modellen-aan.html

Intel Core i5 3570K @4.2ghz -- Asus P8Z77-M -- 2x4GB G.Skill Ares -- Asus GTX660-DC2T-2GD5 -- Crucial M4 128GB -- Seasonic G-Serie 550 -- BitFenix Prodigy M -- Asus Xonar D1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die bestaat al: pricewatch: Lenovo IdeaPad U410 en valt behoorlijk tegen. €350 duurder dan de V131 en ik kan geen enkele maatstaaf bedenken waar hij beter is behalve het uiterlijk en 32GB cache SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjtm
nee die bestaat nog niet :P jij hebt het over de u410 en u310 serie, maar ik heb het over de s300 en s400 die ergens in oktober uit gaan komen

Intel Core i5 3570K @4.2ghz -- Asus P8Z77-M -- 2x4GB G.Skill Ares -- Asus GTX660-DC2T-2GD5 -- Crucial M4 128GB -- Seasonic G-Serie 550 -- BitFenix Prodigy M -- Asus Xonar D1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op die manier. Ik ben benieuwd welke laptop het gat was de V131 heeft achtergelaten kan vullen. Er is momenteel niet echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

Dit is ook nog een optie om wellicht even op te wachten, mijns inziens zelfs een betere:

http://www.engadget.com/2...kpad-x131e-for-education/

Overigens heb je nog geen reactie gegeven op de notebook die ik eerder had voorgesteld. Deze is nu nog met een actie voor 50 EUR minder te krijgen in combinatie met 2 jaar next business day garantie.

[ Voor 4% gewijzigd door Omni op 10-09-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjtm
Omni schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:25:
Dit is ook nog een optie om wellicht even op te wachten, mijns inziens zelfs een betere:

't is een laptop voor de zus van de topicstarter hè. Ik denk niet dat veel vrouwen enthousiast worden van het "better-than-military ruggedness" design van de X131e (zeker niet wanneer iemand gecharmeerd is van apple's design)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 21:05
Waarom koop je niet een tweedehands MacBook Air? Ik heb een paar maanden terug het 11" basismodel uit 2011 voor 600 euro gekocht, en mijn vriendin is er superblij mee. Dat-ie maar 2 GB RAM heeft merkt zij echt helemaal niets van.

[ Voor 16% gewijzigd door Knakker op 10-09-2012 23:36 ]

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

kjtm schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:30:
[...]

't is een laptop voor de zus van de topicstarter hè. Ik denk niet dat veel vrouwen enthousiast worden van het "better-than-military ruggedness" design van de X131e (zeker niet wanneer iemand gecharmeerd is van apple's design)
Maar hij is rood.

Afbeeldingslocatie: http://gzhls.at/p/666832.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjtm
haha ja dat dan weer wel, maar de binnenzijde oogt gewoon wat duister en niet heel stylish. Maarja wie weet spreekt het inderdaad de topicstarter plus zus wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

kjtm schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:49:
[...]
Maarja wie weet spreekt het de zus wel aan.
Tenzij dit de zus is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Genoemde Asus en Lenovo lijken prima geschikt. Bovendien: als je de HDD vervangt door een SSD (vrij goedkoop tegenwoordig) dan is ie zeker snel genoeg en heeft ze meteen een externe backup-schijf (de oude HDD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:37
Samengevat: de eisen
-Een lichte, compacte laptop (ongeveer 13,3")
-Gebruik voor studie en om te internetten
-Lange accuduur
-Geen lelijke baksteen!
-Budget van ongeveer 500 euro

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung Series 5 NP535U3C-A02NL
Deze zagen we in de winkel staan, zag er wel goed uit.
+Licht (1,5kg) en compact
+Mat scherm(!)
+Ziet er niet slecht uit
-Keyboard is ondiep
-AMD apu: hier las ik in een review niet al te beste verhalen over (ivm i5).
-Duur (590 euro)

Asus X301A-RX079A
+i3?
+Gewicht (1,7kg)
+Niet lelijk
+Prijs (490 euro)
-dik (3cm)
-Vrijwel niks over te vinden?

Er is ook een Dell Vostro V131 die met een flink aantal kortingsbonnen onder de 600 euro uitkomt:
http://configure.euro.del...n09s3105&s=dhs&vw=classic
+i5
+Mat scherm?
-Kan er verder niet zoveel over vinden

Verder zijn er weinig modellen die voor deze prijs aan de eisen voldoen, dus daarom zoek ik een beetje hulp! Zelf heb ik het gevoel dat het makkelijker is om het budget te verhogen, omdat er een stuk meer te vinden is in een wat hoger segment.
Toevallig verkeer ik in exact dezelfde situatie.

Had bovenstaande 3 modellen ook gevonden. De Dell is idd slecht/niet meer leverbaar.

Denk dat ik voor de Samsung 5 series ga. Heb hem gezien, ziet er goed uit. Performance is denk ik wel ok voor m''n zusje. De Asus is ook wel leuk, echter ben ik bang dat de batterij niet zo lang meegaat.

De samsung is nu te krijgen met een gratis mono laserprinter twv 75 euro, verkoop je die dus dan heb je voor 525 een prima compacte laptop.

Nadeel is dat ie geen VGA poort heeft, scherm is zeer mooi, weet niet wat de mogelijkheden tot het bijplaatsen van een SSD zijn, bijv. een msata SSD? Iemand een idee?

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjtm
kickassmen schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:53:
[...]

Nadeel is dat ie geen VGA poort heeft
Hij heeft een mini-vga poort waar een kabel bij wordt geleverd om 'm aan te sluiten op een normale vga poort. Zie vanaf 2 mins in dit filmpje: YouTube: Samsung Series 5 Ultrabook review - Hardware.Info TV (Dutch) (al weet ik niet 100% zeker of deze mini vga poort ook op de AMD uitvoering zit)

Zelf ben ik ook wel benieuwd naar de mogelijkheden om hier een SSD in te plaatsen. Ik vraag me af of er een 9.5mm SSD in past of alleen een 7mm uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Omni schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:25:

Overigens heb je nog geen reactie gegeven op de notebook die ik eerder had voorgesteld. Deze is nu nog met een actie voor 50 EUR minder te krijgen in combinatie met 2 jaar next business day garantie.
Nee dit lijkt me ook niks. Het is een 11 inch en dat is wat te klein, aangezien ze geen andere computer heeft, zal ze er erg veel mee werken. 13" lijkt mij daarom beter.

En een rode laptop is ook niks. Ze wil gewoon een strak ontwerp en het liefst zilver (Macbook) of gewoon zwart.
Omni schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:57:
[...]
Tenzij dit de zus is:
[[url="http://www.youtube.com/watch?v=-JvtlB_NzI8"]video[url]]
Gelukkig niet :9

Op zich is er nog wel de optie om het budget te verhogen, maar het liefst niet natuurlijk.

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:37
Ze heeft uiteindelijk de samsung aangeschaft voor 589. Nu de printer nog ff incasseren en verkopen :)

Laptop is mooi compact. Als je zoekt op reviews van de Samsung 5 series is er wel eea te vinden. Deze is dan qua prestaties misschien iets minder, wel krijg je een beeld van de degelijkheid/accuduur etc.

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Het is uiteindelijk toch de Samsung geworden. Mede vanwege de looks en het gewicht. Het matte scherm hielp ook flink. Ik denk dat ze van de mindere performance ook niet veel merkt, zoveel intensiefs doet ze er niet mee. Ik ga t even aankijken hoe die haar bevalt na een tijdje gebruik en dan kan ik daar weer wat over posten!

Bedankt voor jullie bijdragen!

[ Voor 4% gewijzigd door Tk55 op 14-09-2012 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:21

blaatschaaap

schaap

Tk55 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:36:
Het is uiteindelijk toch de Samsung geworden. Mede vanwege de looks en het gewicht. Het matte scherm hielp ook flink. Ik denk dat ze van de mindere performance ook niet veel merkt, zoveel intensiefs doet ze er niet mee. Ik ga t even aankijken hoe die haar bevalt na een tijdje gebruik en dan kan ik daar weer wat over posten!

Bedankt voor jullie bijdragen!
Ik ben heel erg benieuwd naar de 'multi-task' mogelijkheden van de laptop, zou je daar ook wat over kunnen delen? :) Een vriendin van mij is ook opzoek naar een kleine laptop maar wil daar wel fatsoenlijk youtube filmpjes/muziek/films mee kunnen kijken. Ben er zelf alleen niet helemaal overuit of de specs van de Samsung daar goed genoeg voor zijn :P

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:40
Hmm mijn oog is ook op deze laptop gevallen voor mijn zusje. Ze heeft een budget van max 700. Ik twijfel alleen door de amd apu. Lees dat het niet op kan tegen de i3, deze bijvoorbeeld ? Of heb ik het verkeerd gelezen. De mijne wilt t ook voor haar studie gebruiken, en dan vooral veel verslagen schrijven. en natuurlijk filmpjes en muziek etc.
Kan je misschien wat ervaringen delen van je zus?

[ Voor 13% gewijzigd door Musta op 16-09-2012 22:16 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

• rsner17
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 20:33
Zit er ook om te denken om de samsung te kopen, als het past een samsung 830 128gb ssd erin, en dan is hij toch snel zat voor excel en wat boekhoudprogramma's?

• kjtm
Ik heb inmiddels ook de Samsung Series 5 NP535U3C-A02NL aangeschaft. Nu hopen dat m'n 9.5mm M4 er in past. Via de samsung helpdesk konden ze mij namelijk niet verder helpen over het formaat harddisk wat er in zou passen. Een antwoord op de simpele vraag of er enkel een 7mm dikke harddisk of ook een 9.5mm dikke harddisk in past konden ze mijn niet geven.

Mocht iemand vragen hebben over de laptop, kan ik ze binnenkort wellicht beantwoorden

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:58
Hou ons op de hoogte zou ik zeggen :)

Een kleine review hier op tweakers zou natuurlijk leuk zijn. Aangezien de meeste mensen niet veel processorkracht nodig hebben, lijkt me dit een leuk laptopje.

Wel alvast een vraagje: hoeveel geluid maakt de laptop bij normaal gebruik?

• kjtm
oosterhofjf schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:09:
Hou ons op de hoogte zou ik zeggen :)

Een kleine review hier op tweakers zou natuurlijk leuk zijn. Aangezien de meeste mensen niet veel processorkracht nodig hebben, lijkt me dit een leuk laptopje.

Wel alvast een vraagje: hoeveel geluid maakt de laptop bij normaal gebruik?
Zaterdag kan ik de laptop in gebruik nemen, dus je hoort het spoedig wat betreft de geluidsproductie. Ik hoop inderdaad dat de processorkracht voldoende zal zijn voor het gewone "kantoor- en surfwerk", dat was de enige twijfel die ik had bij deze laptop. Ik weet niet zeker of ik tijd heb om een review te typen (korte reviews worden vaak ook alleen maar afgebrand). Maar mochten er vragen zijn over de Samsung dan stel ze gerust.

[ Voor 10% gewijzigd door kjtm op 20-09-2012 12:29 ]

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:40
Ja, de geluidsproductie vraag ik me ook af bij normaal gebruik. Bedoel dan kantoor, surfwerk.
En kan je ook kijken hoe t zit als je meerdere programma's naast elkaar hebt open staan? Zoals word documentje, pdf bestand en een paar tabs in de browser etc? Zag het bij de Saturn in Rdam zuidplein en het matte scherm vindt ze een grote plus.
Zou ook graag een review zien als je de tijd hebt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Musta op 20-09-2012 21:10 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjtm
Musta schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:10:
Ja, de geluidsproductie vraag ik me ook af bij normaal gebruik. Bedoel dan kantoor, surfwerk.
En kan je ook kijken hoe t zit als je meerdere programma's naast elkaar hebt open staan? Zoals word documentje, pdf bestand en een paar tabs in de browser etc? Zag het bij de Saturn in Rdam zuidplein en het matte scherm vindt ze een grote plus.
Zou ook graag een review zien als je de tijd hebt :)
Bij kantoor en surfwerk blijft hij vrij stil, je hoort enkel de harddisk af en toe een beetje ratelen (valt ineens op als je een laptop met een SSD gewend bent). De fan blijft vrijwel onhoorbaar. Wanneer ik echter iets afspeel van een avi of mkv begint hij warmer te worden en blijkt de fan nodig te zijn. Deze is dan ook best goed hoorbaar als het stil is in de omgeving. Gelukkig zal wanneer je een film kijkt het volume van de laptopspeakers of externe speakers het geluid wat de fan maakt al snel doen vergeten. Wanneer stilte echt van belang is, is het mogelijk om door middel van de FN-knop + f11 de fan in een stille modus te zetten. Uiteraard zal de temperatuur dan wel oplopen.

Aangezien ik verder gebruik maak van een desktop met een i5 3570k in combinatie met een crucial m4 is het nogal lastig om de prestaties redelijk objectief te beoordelen. Dit is natuurlijk een wereld van verschil. Of het feit dat niet alles wat ik aanklik per direct op het scherm wordt uitgevoerd nou ligt aan een tamelijk zwakke cpu of het ontbreken van een SSD is moeilijk in te schatten (waarschijnlijk een combinatie van beiden). Het antwoord op de vraag of de CPU nu té zwak is : nee ik denk het niet. Enige vertraging is merkbaar wanneer je flink wil multi-tasken, maar het is niet zo dat de CPU het niet aan kan.

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in het inbouwen van een SSD; ik heb de klep aan de onderkant even open gehad en het lijkt er op dat een 9.5mm dikke SSD niet gaat passen, de huidige harddisk is namelijk 7mm dik.

Het scherm is inderdaad erg prettig. ook de degelijkheid van de behuizing en het toetsenbord lijkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:58
Bedankt voor de informatie! Ik ben nu ook serieus ernaar aan het kijken. Weet je toevallig hoe het zit met de garantie bij het vervangen van de hardeschijf. Bij normale laptops mag dat zonder dat je garantie vervalt, maar is dat ook zo bij ultrabooks?

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:00
Hmm misschien is deze ook wel wat voor mij. Ik heb eigenlijk dezelfde eisen als de zus van de TS en een soortgelijk budget. Die lenovo's lijken wel OK maar vind ik echt zo lelijk >:) Die dingen zien er echt uit alsof ze uit het jaar kruik komen met die lelijke touchpad en dat knobbeltje wat je als muis kan gebruiken haha.

Wellicht dat die samsung ook wat voor mij is dan.. Had alleen liever minimaal een i3 erin gehad.

Zijn er nog andere aanwijzingen naar nieuwe aankondigingen in dit segment? Had ik de v131 maar eerder genomen :'(

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:00
Wow dat ziet er interessant uit. Wat vinden de kenners ervan?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Verwijderd

Ondergetekende kenner vind dat de V131 beter en goedkoper was. :P

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Had het 600€ model van de 131 niet gewoon een 2350m of 2410M? Vrijwel gelijke prestaties en verbruikt 2× zoveel stroom.
Ik moet toegeven dat hij toentertijd meer bang voor buck was, maar zou je nu nog kiezen voor een verouderd model?

Verwijderd

i5-2450M

Het TDP is wel 2x zo hoog, dat zegt niets over de accuduur. Volgens mij gaat de V131 langer mee. De sandy bridge i5 is uit het hoofd ook verwaarloosbaar sneller, en de V131 is lichter. En je bespaart €50.

In wat voor opzicht de V131 verouderd is zou ik niet weten. Aan de prestaties, de accuduur, het gewicht en de prijs ligt het iig niet. Je kan hem alleen niet meer krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
;)
Hou eens op over die V131; die kunnen we niet meer kopen!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Irritant he. Dat alle goede modellen EOL zijn :+ . RIP V131 en XPS 15 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Ik zit ook te twijfelen om de Samsung te kopen, echter wel met de visie er over 1/2 jaar een SSD in te knallen. Dat gaat dus niet? :/ Komt Samsung binnenkort nog met een update voor de Series 5? Ik zie graag een i3/i5 erin verschijnen.

Robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Als je zus graag een MacBook wil kan ze ook kijken naar een tweedehands. Het 2011 model is soms al voor 600 te vinden, daarmee doe je een goede deal voor een MacBook. Ook voldoet de MacBook goed aan de eisen van je zus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Omdat ik naar een laptop aan het kijken ben die buiten foto's bewerken en een filmpje niets speciaal hoeft te doen maar dan wel graag tot ver in de toekomst.

Die het grootste deel van de tijd aan een extern toetsenbord en scherm zal hangen, maar wel of beneden(tv) of boven(werkkamer).

Ter vervanging van een te oude te laat vervangen athlon(dus alles is sneller).

Als er dan toch een laptop moet komen moet hij ook makkelijk in het vliegtuig mee kunnen.

Geheugen en opslag... 4Gb en 320Gb zijn voldoende en lijkt nu het minimum te zijn.

Kom op een wens lijstje van:

minimaal een hd4000 of beter
geen U of Y cpu
maximaal 2.2kg
minimaal hdmi of dvi(meer als 1920*1200 zie ik niet snel gebeuren)
liefst 13" of anders gezegd niet meer dan de 27cm diep wat de meeste 13" laptops zijn.
normaal zou ik dus zeggen minimaal 900 pixels hoog scherm 16:10 verhouding en ips, maar ja gezien het onderstaande en het feit de het scherm waarschijnlijk alleen op vakantie gebruikt gaat worden geen eisen aan het scherm.
eigenlijk geen budget maar dat kan niet, 2 maal €300 levert 2 vaste pc's op dus bij €600 ligt wel een beetje het plafond, liefst zo goedkoop mogelijk.

Waarop ik op uitkom is net zoals de rest een:
€470 pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX29MH)
eigenlijk te zwaar en groot vergeleken met de rest.
Op het moment dat je voor langzamere cpu's kiest zou je ook nog de pentium lenovo b590 kunnen overwegen
€360 pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBT23MH)
of
€390 pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX2QMH) i3 2328m
Maar ga je dan niet echt een paar stappen terug qua graphics en limiteer je de levensduur van de laptop niet met een aantal jaar.

Deze wordt hierboven nog niet genoemd waarschijnlijk omdat de foute cpu pas later is gekomen er zit waarschijnlijk een i3 2348m cpu in.
€540 pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E330 (NZSDXMH)
ouder model maar voor deze prijs denk ik toch nog wel interessant.
widi zeggen ze
cardreader
62Wh
1,8kg
Als daar de i3 2348m inzit kun je beter deze aanschaffen
€485 pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E330 (NZSDYMH) en zijn er dan niet meer oudere of zelfs 2dehands laptops niet leuker.

de bovengenoemde asus
€530 pricewatch: Asus X301A-RX163H
47Wh kleinere accu vergeleken met hierboven
1,7kg een van de lichtste goedkope laptops
Waarom zijn hier nog steeds geen reviews van?

Dan een 15,9" die maar 1,9kg weegt en een i5 heeft
€600 pricewatch: Samsung A03NL
is €130 een goede meerprijs voor een lichtere i5 vergeleken met de b590?

En als laatste de e330 met een i5
€675 pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E330 (NZSDSMH)
€200 meer voor een iets snellere cpu dat is niet echt een optie

al met al veel twijfels en hopelijk zie ik de killer nog over het hoofd ;)
Pagina: 1