Ik heb een paar weken geleden 15 zonnepanelen aangeschaft en op het dak van mijn garage gemonteerd, de bijbehorende omvormer (SMA 3000HF) heeft de mogelijkheid om via bluetooth verbinding te maken om instellingen te veranderen en het opgeleverde vermogen te kunnen bekijken en loggen. Zie ook dit topic: clique
.
Ik krijg het door de leverancier geleverde programma Sunny Explorer niet werkend op mijn server.... (WHS 2011)
Een bluetooth usb dongle installeren was eigenlijk helemaal geen probleem, in tegenstelling tot vele verhalen die ik overal tegenkom ( o.a. hier )
Ik kan het SMA bluetooth apparaat gewoon vinden en een verbinding maken, ook het blauwe ledje op de SMA geeft aan dat er verbinding is:

Daarna gaat het bij het installeren van Sunny Explorer mis, de SMA wordt gevonden:

Er wordt getracht een verbinding te maken:

Connection failed...

Wat heb ik al geprobeerd:
Ik krijg het door de leverancier geleverde programma Sunny Explorer niet werkend op mijn server.... (WHS 2011)
Een bluetooth usb dongle installeren was eigenlijk helemaal geen probleem, in tegenstelling tot vele verhalen die ik overal tegenkom ( o.a. hier )
Ik kan het SMA bluetooth apparaat gewoon vinden en een verbinding maken, ook het blauwe ledje op de SMA geeft aan dat er verbinding is:

Daarna gaat het bij het installeren van Sunny Explorer mis, de SMA wordt gevonden:

Er wordt getracht een verbinding te maken:

Connection failed...

Wat heb ik al geprobeerd:
- Ik heb inmiddels alle beschikbare NetID's op de SMA hardwarematig ingesteld en geprobeerd.
- De server en de SMA staan 3 meter uit elkaar, de verbinding moet sterk genoeg zijn.
- Er is geen ander bluetooth apparaat in de buurt
- Ook installeren zonder koppelen en/of verbinden werkt niet
- Firewall aangepast voor zowel het programma als de bluetooth dongle
"...We tell people who come to our concerts that they can tape the shows if they want. I think it is cool that people are so passionate about our music." -- Bono