• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 22:30
Beste Tweakers,

Ik heb een probleempje met mijn Macbook Pro. Ik haalde hem afgelopen week uit mijn tas en tot mijn grote verbazing zat er een barst in het Glas voor het beeldscherm. Nu is de barst niet echt heel erg storend als je naar het beeldscherm kijkt maar toch zou ik het graag laten vervangen. Heeft iemand ervaring waar je dit het beste kan laten doen en die prijstechnisch ook nog wel leuk is?

Ik had ook gelezen dat je de glasplaat los kan kopen en dan zelf het glas paneel kan vervangen. Kan een normaal handig persoon dit wel? (vooral aangezien het huidige glaspaneel dus in 100 stukjes ligt)

Daarnaast heb ik ook nog 1 USB port die niet werkt. Als ik er iets in stop dan herkent die het en 2 seconden later krijg ik de melding dat ik het apparaat niet goed verwijdert heb. (terwijl die er nog gewoon in zit) Ik heb al rond gekeken en meestal wordt dat opgelost door een SMC reset en/of een Pram reset. Beide hebben bij mij geen succes gehad. Iemand nog ideeën?

MVG Jeroen

don't mind me

• Jorussio
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 14:16
Ik weet niet welke je hebt, maar kijk eens op iFixit.com

http://www.ifixit.com/Gui...ront-Display-Glass/3580/1

Quote: "Use this guide to replace a broken front display glass panel. Removal of the front display glass is required to access the LCD. Although it is not technically necessary to remove the display to access the front display glass, it greatly simplifies the task. This guide is not applicable for anti-glare displays."

[ Voor 50% gewijzigd door Jorussio op 06-09-2012 14:26 ]

 

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 19:57
Ik neem aan dat je geen garantie meer hebt aangezien je nog geen stappen hebt ondernomen om de garantie aan te spreken? Voor wat betreft de USB-poort, bedoel ik dan.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Usb poort is gewoon losgebroken van de print, dat is goed te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Volgens mij heb ik geen garantie meer nee. Ik heb hem begin juni in 2011 gekocht bij de media markt. deze geven standaard volgens mij maar 1 jaar garantie maar dat ga ik sowieso nog proberen. Dat scherm gaat er niet onder vallen ben ik bang :( Anders trek ik de laptop zelf well open op de usb te repareren denk ik.

Wat betreft het scherm, Ik heb gelezen dat je dat ook zelf kan doen inderdaad maar een glas kost ook al 50 euro. + ik heb gelezen dat je snel stof oid onder het glas krijgt. Ik heb gekeken bij theboxrepair.nl en die willen het doen voor 185 euro inclusief btw montage en 1 jaar garantie. Vooral die garantie spreekt me wel aan.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:13

World Citizen

FreeReef.nl

Dat USB gebeuren is een Software bug.. althans die heb ik met regelmaat bij bepaald camera's en het verwijderen daarvan... (of het was een kabel probleem... kan ook.)

Je zult even moeten googlen... er is een simpele fix voor.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

JeroenF schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 08:51:
Volgens mij heb ik geen garantie meer nee. Ik heb hem begin juni in 2011 gekocht bij de media markt. deze geven standaard volgens mij maar 1 jaar garantie maar dat ga ik sowieso nog proberen. Dat scherm gaat er niet onder vallen ben ik bang :( Anders trek ik de laptop zelf well open op de usb te repareren denk ik.

Wat betreft het scherm, Ik heb gelezen dat je dat ook zelf kan doen inderdaad maar een glas kost ook al 50 euro. + ik heb gelezen dat je snel stof oid onder het glas krijgt. Ik heb gekeken bij theboxrepair.nl en die willen het doen voor 185 euro inclusief btw montage en 1 jaar garantie. Vooral die garantie spreekt me wel aan.
Je kan gewoon langs gaan bij de verkoper van het product om garantie te verhalen

Bij apple heb je 1 jaar fabriek garantie, dat jaartje is echter niet van toepassing op de winkel. Dat heeft niets met elkaar te maken zelfs.

http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-08 20:06
Bij de MM heb je 2 jaar garantie..... tenminste dat zei de verkoper daar tegen mij. Ik gaf nog als reactie jah joh 2 jaar? toen zei die dus van: ja we hebben het verhoogd, was altijd 1 jaar maar volgens de wet moeten we 2 jaar geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:08
Je hebt 2 jaar consumentenrecht en 1 jaar garantie, en dat is overlappend, consumentenrecht heeft als nadeel dat je moet kunnen aantonen dat het defect aanwezig was bij aankoop van het product, of anders gezegd; dat het niet in de loop van de tijd door gebruik is voorgekomen. Fabrieksgarantie gaat meestal verder maar is helaas ook korter.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasXCI
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 18:06

ThomasXCI

Mine!

Daarisdie schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:29:
Bij de MM heb je 2 jaar garantie..... tenminste dat zei de verkoper daar tegen mij. Ik gaf nog als reactie jah joh 2 jaar? toen zei die dus van: ja we hebben het verhoogd, was altijd 1 jaar maar volgens de wet moeten we 2 jaar geven.
Die 2 jaar garantie kan ik bevestigen. Mijn MBP van 1,5 jaar oud is vorige maand ook ter reparatie geweest.
Bron

Die USB poort lijkt me sowieso garantie kwestie, het glas is ben ik bang een ander verhaal.

[ Voor 0% gewijzigd door ThomasXCI op 07-09-2012 11:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Ok dat wist ik niet. Dan ga ik zometeen gelijk eventjes naar de MM om te vragen.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:54
Op het moment dat je de laptop bij de MM koopt heb je met MM een koopovereenkomst, geven zij daar 2 jaar garantie op (dit staat meestal achterop de bon), dan moeten zij ervoor zorgen dat je minimaal 2 jaar lang een deugdelijk apparaat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
De USB port valt inderdaad onder de garantie nog dus dat scheelt wel. Het scherm alleen niet maar dat had ik toch niet verwacht. Ze zeiden dat ik wel beter eerst het scherm kon laten vervangen voordat ik hem opstuur anders krijgen ze veel verwarring. Dus ik denk dat ik dat maar ga doen.

don't mind me

Pagina: 1