Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.
Download HDtune en draai eens een S.M.A.R.T test, kan zijn dat de bestanden die Windows nodig heeft om af te sluiten op een slecht blok en kan de drive deze bestanden niet/nauwelijks ontvangen door slechte leesbaarheid.
Toestraks HDTune laten lopen op SSD voor de zekerheid, 100% groen (ps ik doe NIET de quick scan
[ Voor 21% gewijzigd door MineTurtle op 06-09-2012 15:55 ]
Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.
Heel soms sluit hij wel normaal af, maar dat is hooguit 1x per maand...
Ook maakt het niet uit als ik van te voren zelf al mijn programma's een voor een met de hand afsluit.
Edit: hier bedoel ik dus ook de processen in taakbeheer mee
[ Voor 68% gewijzigd door MineTurtle op 07-09-2012 08:50 ]
voor het afsluitscherm heb ik overigens zelf de afbeelding er in gezet met de hand, hier dus geen een of ander rotzooi programma gebruikt wat het eventueel negatief zou kunnen beïnvloeden...
Het liefst vind ik gewoon een oplossing zonder her install van windows, als het niet op te lossen is dan houd ik het maar gewoon zo...
[ Voor 26% gewijzigd door MineTurtle op 06-09-2012 23:11 ]
Verwijderd
Dit lijkt me een goede start: http://www.sevenforums.co...27117-slow-shut-down.html Daar schrijven ze ook dat je eens een clean boot moet uitvoeren (How to troubleshoot a problem by performing a clean boot in Windows Vista or in Windows 7) om te zien of het een Windows probleem is of een probleem met je drivers/ andere processen.
ik zal eens kijken naar die linkjes.
Drivers heb ik nog niet geprobeerd, zal ik straks ook eens naar kijken
Overigens zijn er meestal "maar" iets van 74-82 processen actief als ik ga afsluiten. Toen ik het onnodige had beeïndigd met de hand waren dit er maar 21 (gewoon bij processen selecteren en dan "killen" met delete)
Alvast bedankt voor het meedenken iedereen
Edit: Videokaart drivers geupdated, vanavond maar weer eens testen met het afsluiten. Rest van de drivers waren al up to date. Ook geen bugfixes etc gevonden via windows update enz.
Edit: dit heeft het probleem niet opgelost, afsluiten duurt nog net zo lang. Vandaag er achter gekomen dat m'n 1,5TB en mn 2TB schijf maar 0,7MB/s erdoorheen trekken via de sata controller. Ik heb 6 sata 3 kanalen intern zitten op m'n moederbord, 2 ervan werken om de een of andere reden erg traag... aangesloten op andere aansluitingen, nu +/- 110 mb/s voor die schijven. Eens afwachten wat ie vanavond doet met afsluiten
Edit: Het lijkt nu weer goed te werken
[ Voor 67% gewijzigd door MineTurtle op 09-09-2012 09:57 ]
Edit: toen ik daarnet mijn pc aanzette, wilde deze niet meer doorstarten. Bleef heel de tijd hangen in de postscreen. Toen zag ik pas dat ik nog de F2 bios had, deze geflashed naar de F8 versie, en nu maar weer afwachten. Hij start in ieder geval weer normaal op... Rare problemen allemaal... SSD loopt overigens gewoon met 400MB/s volgens HDTune, maakt niet uit aan welke SATA poort ik hem hang.
[ Voor 48% gewijzigd door MineTurtle op 10-09-2012 11:10 ]
1. Open Regedit
2. Ga vervolgens naar KEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control
3. Open de key WaitToKillServiceTimeout en zet die op 1000 i.p.v. 12000 .
Als het goed is wacht Windows nu een stuk minder lang met het geforceerd sluiten van programma´s
@ChicaneBT jep, al meerdere malen geprobeerd maar zonder resultaat
Tot nu toe lijkt het weer redelijk te lopen na bios update, dus weer even wachten. Overigens ben ik door omstandigheden niet zo vaak op tweakers als normaal. (vaker op bed aan pijnstillers dan voor pc)
Zodra ik weer beter ben zal ik er nog eens goed naar kijken. Dan laat ik ook weten of het probleem nog bestaat.
Nogmaals bedankt
Inmiddels al weer wa beter aan het worden, vandaar deze korte update.
nu 4x afgesloten in de tussentijd, 2 keer duurde het ontzettend lang, 2 keer was het 8 seconden om af te sluiten... precies dezelfde programma's en processen stonden toen geopend. Heel erg vreemd vind ik...
[ Voor 24% gewijzigd door MineTurtle op 14-09-2012 22:21 ]
Ik blijf gewoon een beetje doorzoeken, misschien dat ik het ooit nog vind...
Link: Microsoft: How to Clear the Windows Paging File at Shutdown
[ Voor 20% gewijzigd door Fairy op 15-09-2012 21:37 ]
Edit: fix uitgevoerd, zit nog steeds te wachten op dat mijn systeem een keer sloom afsluit... komt in ieder geval al minder vaak voor dan eerst
Nogmaals edit: gister avond weer 20 minuten om af te sluiten...
[ Voor 28% gewijzigd door MineTurtle op 17-09-2012 11:38 ]
Edit: benchmark van SSD: http://i.imgur.com/Dzj0R.png
[ Voor 26% gewijzigd door MineTurtle op 23-09-2012 12:34 ]
toen was het de driver van de geluidskaart die niet up to date was en er voor zorgde dat het systeem tergend langzaam afsloot, na update naar de laatste versie is het probleem niet meer voorgekomen (ondertussen dus al +- 8mnd)
Edit: drivertjes geupdated, heeft helaas geen zin gehad... Nog eens Driverpacksolution 12 gedraaid (naar mijn mening enigste goede driver installer
[ Voor 48% gewijzigd door MineTurtle op 26-09-2012 08:47 ]
[ Voor 4% gewijzigd door MineTurtle op 05-10-2012 10:44 ]
[ Voor 4% gewijzigd door MineTurtle op 05-10-2012 23:20 ]