Aankoopadvies NAS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:59
Allen,

kunnen jullie mij helpen met het samenstellen van een energie zuinige nas?
Het systeem dient voornamelijk dienst te doen als nas, maar een 1080p video afspelen naar een tv zou ook geen probleem mogen opleveren.

Ik heb momenteel volgende configuratie op het oog:
#ProductPrijsSubtotaal
6Western Digital Green WD30EZRX, 3TB€ 137,-€ 822,-
1Fractal Design Array R2 Mini ITX NAS Case€ 123,80€ 123,80
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 34,60€ 34,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 980,40

Maar ik twijfel nog tussen de cpu en mobo (voorwaarden: energiezuinig, tamelijk stil en 1080p video kunnen afspelen).
Voor een processor dacht ik aan een AMD a4-a6 of een Intel i3? Het moederbord is afhankelijk vd processor, dus hopelijk kunnnen jullie me helpen om een geschikte configuratie te vinden.

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Ik weet niet of je bepaald budget in gedachten had? Een i3 is wellicht wat veel (lees: te duur).
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G630 Boxed€ 52,45€ 52,45
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,80€ 31,80
1Asus P8H77-I€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 176,20

Hiermee kun je makkelijk 1080p afspelen. De TDP van de G630 is laag en om alles koel te houden zetten we er een flinke koeler op. Zo kun je je hele moederbord koelen. En dankzij de grote fan is deze zeer stil.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:24
Ik ben zelf naar exact eenzelfde oplossing op zoek, maar vraag me ook af welke processor. Liefst ga ik naar een onboard CPU-bordje toe, maar heeft weer als nadeel dat er vaak te weinig SATA-connectoren op de borden zit, of te weinig uitbreidingsmogelijkheden.
De case die je hebt uitgekozen is er in ieder geval 1 die mn bookmark in gaat.
Welke services wil je op je NAS gaan draaien?

iRacing Profiel

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

kroegtijger schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:20:
Ik ben zelf naar exact eenzelfde oplossing op zoek, maar vraag me ook af welke processor. Liefst ga ik naar een onboard CPU-bordje toe, maar heeft weer als nadeel dat er vaak te weinig SATA-connectoren op de borden zit, of te weinig uitbreidingsmogelijkheden.
De case die je hebt uitgekozen is er in ieder geval 1 die mn bookmark in gaat.
Welke services wil je op je NAS gaan draaien?
Onboard kan wel, maar dat is vaak wel wat duurder en heeft natuurlijk als nadeel dat je heel beperkt bent in de keuze van je CPU. pricewatch: Asus E45M1-I DELUXE is natuurlijk een erg leuk ding :P

@mezelf, ik zie net dat het gekozen mobo maar 3 SATA-connectors heeft. |:( Ik ga ff op zoek naar een nieuwe. Dat is beter :)

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:24
TheAmassama schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:27:
[...]

Onboard kan wel, maar dat is vaak wel wat duurder en heeft natuurlijk als nadeel dat je heel beperkt bent in de keuze van je CPU. pricewatch: Asus E45M1-I DELUXE is natuurlijk een erg leuk ding :P

@mezelf, ik zie net dat het gekozen mobo maar 3 SATA-connectors heeft. |:( Ik ga ff op zoek naar een nieuwe.
Dat asus-bord had ik inderdaad ook op het oog, maar vraag me af of daar genoeg power in zit. Wil m eigenlijk met Windows Server 2012 laten gaan draaien, en weet niet of de performence dan nog wel genoeg is om ook nog te parren, unrarren, en tegelijkertijd de MySQL voor XBMC te kunnen draaien. Ik verwacht van wel, maar vraag het me nog af...
Alternatief zou zijn om een A6-systeem of een G840-systeem te bouwen. Voor die processoren zijn er genoeg goede bordjes te vinden in Mini-ITX of Micro-ATX

iRacing Profiel