Gegroet,
Ik ben van plan om een nieuwe pc te kopen (de huidige cpu is verouderd, RAM heeft soms problemen + te klein, de voeding kan niets meer aan en de dvd drive kan niets meer lezen). Graag had ik wat hulp gekregen bij het samenstellen van mijn nieuwe desktop.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is vooral het gamen dat de systeemeisen omhoog duwt, vooral als ik 10 chrome tabs heb openstaan tijdens het spelen. Soms programmeer ik ook, dus extra geheugen is dan ook handig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb 2 jaar geleden een nieuwe videokaart gekocht: Asus EAH5850. Voor mij is die nog goed genoeg voor een jaar ofzo. Daarna kan ik die vervangen met 2 kaarten voor crossfire.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Sinds het een pc wordt zonder videokaart, wil ik maximaal €1100-1150 uitgeven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geen voorkeuren, zolang het maar betrouwbaar is en maximale prestaties levert.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het geheugen kon ik niet vinden in de productlijst: G.Skill 16GB PC3-17000 RipjawsZ DDR3 SDRAM (4x 4GB, 2133MHz) waardoor het totaal op ongeveer €1050 komt.
Ik heb nog een paar extra vragen:
Ik ben van plan om een nieuwe pc te kopen (de huidige cpu is verouderd, RAM heeft soms problemen + te klein, de voeding kan niets meer aan en de dvd drive kan niets meer lezen). Graag had ik wat hulp gekregen bij het samenstellen van mijn nieuwe desktop.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is vooral het gamen dat de systeemeisen omhoog duwt, vooral als ik 10 chrome tabs heb openstaan tijdens het spelen. Soms programmeer ik ook, dus extra geheugen is dan ook handig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb 2 jaar geleden een nieuwe videokaart gekocht: Asus EAH5850. Voor mij is die nog goed genoeg voor een jaar ofzo. Daarna kan ik die vervangen met 2 kaarten voor crossfire.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Sinds het een pc wordt zonder videokaart, wil ik maximaal €1100-1150 uitgeven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geen voorkeuren, zolang het maar betrouwbaar is en maximale prestaties levert.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 95,- | € 95,- |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 14,57 | € 14,57 |
| 1 | Corsair Carbide 500R Black | € 94,95 | € 94,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,- | € 26,- |
| 1 | Intel Core i7 3770K Boxed | € 301,- | € 301,- |
| 1 | OCZ ZS Series 750W | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Samsung 830 series 256GB | € 171,95 | € 171,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 121,50 | € 121,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 897,87 | |
Het geheugen kon ik niet vinden in de productlijst: G.Skill 16GB PC3-17000 RipjawsZ DDR3 SDRAM (4x 4GB, 2133MHz) waardoor het totaal op ongeveer €1050 komt.
Ik heb nog een paar extra vragen:
- Het moederbord komt terug in verschillende best buy guides, ook die van andere sites, maar kreeg wel een slechte review: http://tweakers.net/productreview/60803/gigabyte-ga-z77x-d3h.html
- Welke programma's horen het best thuis op de SSD? alleen windows en videogames?
- Ik zou het systeem zelf willen samenstellen: bespaart geld en is interessant om eens te doen. Is het te doen? Koelpasta aanbrengen klinkt wel lastig (moet die dan nog worden bijgekocht?)