Nieuwe 2TB HDD laat niet zien hoeveel GB vrij is

Pagina: 1
Acties:

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:51
Mijn nieuwe harde schijf, een Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001 2TB laat niet zien hoeveel GB er nog beschikbaar is. Waarom is dit?

Afbeeldingslocatie: http://i295.photobucket.com/albums/mm149/rsnhakan/Naamloos-11.png

[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 05-09-2012 21:45 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:58

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Waar heb je zelf al naar gekeken? Heb je de hardeschijf op fouten gecontroleerd? Er is diagnostische tooling te downloaden van de Seagate website. We verwachten hier dat je toch ook zelf eerst gaat zoeken, naar een oplossing, dus wat heb je zelf reeds gevonden?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• turkeyhakan
Ik heb de harde schijf eerst geïnstalleerd. Toen moest ik een type selecteren, MRB of GPT. Ik heb voor MRB gekozen, omdat mijn harde schijf niet groter is dan 2TB.

Op internet kan ik niets vinden, wellicht dat het door de vraagstelling aan Google komt. Ik heb de harde schijf nog niet op fouten gecontroleerd. Goede tip! Dat zal ik zo wel even doen.

Edit: de testen zijn allemaal voldaan, geen problemen tot zover.

[ Voor 8% gewijzigd door turkeyhakan op 05-09-2012 22:35 ]

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 12:01
Verwijderd

[ Voor 87% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:54 ]

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Als je de weergave van Windows verkenner instelt op 'inhoud', staat het er dan wel netjes achter? Als dit het geval is vermoed ik dat het label van de schijf te lang is, waardoor je de onderste regel wegdrukt als de weergave op 'tegels' staat.

• turkeyhakan
Uncle Mel, via eigenschappen kan ik wel zien hoeveel GB er vrij is. Ben momenteel niet thuis, zal het vanmiddag eens proberen.

dcm360, dat zou ook de reden kunnen zijn inderdaad! Ga ik vanmiddag gelijk proberen, thanks!

• turkeyhakan
dcm360 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:03:
Als je de weergave van Windows verkenner instelt op 'inhoud', staat het er dan wel netjes achter? Als dit het geval is vermoed ik dat het label van de schijf te lang is, waardoor je de onderste regel wegdrukt als de weergave op 'tegels' staat.
Fijn, was de oplossing! Naam was dus te lang.
Pagina: 1