Meerdere apparaten aansluiten op dezelfde boxen?

Pagina: 1
Acties:

• DigitalGerard
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-05-2025
Hallo,

Ik heb niet echt veel verstand van audio, dus misschien is dit een domme vraag, maar is het ook mogelijk om meerdere audio apparaten direct aan te sluiten op dezelfde boxen?
Ik heb even zitten googlen, maar de resultaten die ik gevonden heb, hebben het altijd over een tussen-apparaatje. Is het niet mogelijk om gewoon wat draadjes bij elkaar te stoppen in hetzelfde boxset?

Als het echt niet zonder tussen apparaatje kan, op wat voor soort apparaat moet ik dan zoeken? Hoe heet zo'n apparaat wat dit mogelijk maakt?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt!
-Gerard

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Een versterker/receiver met heel veel ingangen aan de achterkant?

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:03

itsalwaysme

Graast voor DB

Nee dat kan niet. Of je moet steeds switchen tussen de kabels, of alles via een versterker laten lopen. Ligt eraan of wat je er aan hangt al versterkt is of niet.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-01 16:20

DjVe

Hatsaflats!

Leg eens uit wat je exact wilt, dus wat wil je afspelen en waar wil je het horen.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• DigitalGerard
Oke, wat ik precies wil doen:
mijn oma heeft me gevraagd of ik een aantal losse apparaten aan 1 speaker kan koppelen die vlak naast haar stoel staat, zodat ze alles beter kan horen (ze wordt nogal doof).
Het gaat om de volgende apparaten met de bijbehorende audio uitgangen:
- een stereotoren (rood/witte kabel die naar een box gaat. Geen stekker. Losse draad)
- een losse (internet)radio (inwendige boxjes, maar zowel een uitgang voor tulp als headphones)
- een losse CD-speler (inwendige boxjes, maar met headphones uitgang)
- een custom apparaatje wat telefoon gesprekken kan versterken over een box (tulp uitgang, gaat momenteel naar een los boxje waar volgens mij een versterker in zit. Dit boxje heeft 1 tulp ingang).

Ik heb nog een aantal stekkertjes over van bijvoorbeeld oude headphones die ik kan doorknippen om ze vervolgens aan de speaker van de stereotoren te koppelen. Op een vergelijkbare manier wilde ik de andere apparaten ook aansluiten, maar ik krijg er een steeds harder hoofd in dat dit gaat werken.
Ik had al bedacht dat ik wat extra apparatuur zou moeten aanschaffen, zoals een geschikte speaker, maar het moet vooral simpel zijn, aangezien mn oma snel de weg kwijt is met meer dan 1 knop...
Daarbij is het ook niet de bedoeling dat ik honderden euro's ga besteden aan versterkers oid (die zijn toch vrij duur?). Is het mogelijk om dit simpel maar doeltreffend op te lossen?

EDIT:
@Johnbytheway: ok, maar degenen die op Tweakers staan zijn nogal prijzig. Zou zoiets ook werken?:
http://www.amazon.com/Nad...-Mini-Mixer/dp/B0009XH4HU

[ Voor 5% gewijzigd door DigitalGerard op 06-09-2012 01:58 ]

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Zoals ik het lees moet je gewoon alles aansluiten op de versterker van de stereotoren via de tulip ingangen en deze dan aan de speakers hangen. Of als deze stereotoren niet genoeg ingangen heeft, moet je er een andere versterker tussen zetten.

Je link is zo te zien alleen een mixer en geen versterker, maar weet dat niet zeker.

It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:51
Als ik zie wat je allemaal aan wil sluiten, zal het met zo'n stereomixer niet beter worden wat betreft het aantal knoppen en met een receiver/versterker is het eigenlijk hetzelfde verhaal. Je krijgt dan de bestaande apparatuur, met daarbij ook nog eens een extra apparaat met knoppen. Is het dan niet makkelijker om alles te vervangen door één apparaat? Bijvoorbeeld: http://www.sony.nl/product/hmi-ipod-hi-fi/cmt-mx700ni

Heeft internetradio, een gewone tuner en een cd-speler. Zit je alleen nog met de met de versterker voor de telefoon. Mijn opa was ook vrij hardhorend en die had daarvoor een mono microfoontje met zuignap (bijvoorbeeld: http://www.regenboog-elec...3&subsub=3&productid=3038) op de telefoon geplakt en deze via line-in op de stereotoren aangesloten en dat voldeed voor hem prima.

Hoop dat je er iets mee kunt :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• DigitalGerard
Bedankt allemaal voor de reacties.
@Peenutzz: normaal gesproken zou je gelijk hebben door alles te vervangen voor 1 apparaat, maar deze apparaten zijn nogal dedicated (de losse cd-speler is bijvoorbeeld voor een speciaal type gesproken boek wat niet in andere cd/dvd spelers kan).

Het probleem met versterkers is dat, naast dat ze vrij duur zijn, ze ook allemaal vereisen dat je de source selecteert. Dit is weer een extra handeling die ik liever er tussen uit wil hebben.

Ik heb nog eens naar het boxje gekeken waar haar telefoon mee versterkt wordt, en volgens mij zit daar een versterker ingebouwd (zie foto's). Als ik via een mixer (bijvoorbeeld degene waar ik het linkje van plaatste) alle signalen combineer, en dit naar dit boxje stuur, zou dat het probleem dan ook oplossen?

Het boxje:
https://www.dropbox.com/s...2012-09-07%2016.58.08.jpg
https://www.dropbox.com/s...2012-09-07%2016.58.52.jpg

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Als ik het zo zie dan zit daar een versterker in, dus je zou zoiets kunnen doen.

btw: een cd welke niet in een normale cd-speler kan, is geen cd. Een cd hoort namelijk aan het (ik dacht) orange book te voldoen, zo niet dan mag het geen cd heten ;)

• DigitalGerard
Ok, dan ga ik dat proberen. Nogmaals bedankt voor de hulp!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het voor je oma is die niks meer snapt: doe jezelf een lol, koop een simpel mengpaneeltje en een simpele versterker. Alle aan te sluiten apparaten op het mengpaneel, schuiven allemaal vol open en output naar de versterker. Versterker aan de boxen en zolang mixer en versterker aan staan heb kan je oma alles door elkaar horen als ze wil.
Mengpaneeltje ergens in een hoek waar niemand er aan komt, versterker wel benaderbaar om volume te regelen en gaan met die banaan.

:)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1