Stabiel systeem? en Advies

Pagina: 1
Acties:

• RandomAsianDude
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik wil graag weten of dit een stabiel systeem is en voldoende kan presteren. Ik heb een aantal producten gekozen en wil graag weten of ik eventueel iets kan aanpassen/toevoegen. Ik heb al een harde schijf en optische drive. Ik zit ook te twijfelen tussen een Intel Core i3 of een i5. De behuizing is al binnen dus dat is al een begin. :)

inventaris: Bud1

Het is bedoeld voor dagelijks gebruik en gamen (vooral CS: GO, geen bf3, crysis etc. Ook ben ik niet van plan om te overclocken. Resolutie: 1280x1024)

Ook kan ik het moederbord vervangen door deze: pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H Maar ik twijfel. Misschien is de MSI Z77A-G43 wel voldoende.

Ik wacht op jullie reacties en adviezen.

[ Voor 3% gewijzigd door RandomAsianDude op 05-09-2012 19:50 ]

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-04 23:11
Die 7850 is echt superoverkill met csgo @1280x1024

Als ik jou was zou ik gaan voor:
-Core i3 2100 met bijbehorend moederbord.
-Moederbord kan wel wat goedkoper omdat je waarschijnlijk geen sli/cf gaat draaien en (voor zo ver ik zie) geen ssd gaat gebruiken. Maar als toch wilt upgraden kan je een beter z77 bord nemen met cf/sli, usb3 en sata3
-Gelid tranquillo, omdat deze goedkoper en waarschijnlijk zelfs beter is dan de h40
-HD 7770, of als je toch echt meer kracht nodig hebt een 560ti
-8gb ram omdat ram geen drol kost, 4 gb is eigenlijk al genoeg.
-XFX Core 550 pro, in ieder geval A merk over de 400 watt.
-Antec One is wel een goede kast voor dit prijspunt, duurder kan wel maar dat geld kan je beter in de componenten steken.

druk en typefouten voorbehouden

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 11:15
Voor die resolutie volstaat een 7850 inderdaad ruim. Als je niet wilt overklokken, voldoet een H77 bord ook wel voor jou. Goed bord: pricewatch: MSI H77MA-G43
De koeler lijkt me niet echt een goede keuze, koelt niet geweldig (overklokkers laten deze meestal links liggen en investeren in een goede luchtkoeler of in iets als de H80), en er zijn betere luchtkoelers voor jou. Een aftermarket koeler is voor jou denk ik vooral een voordeel omdat hij stiller is dan een Intel koelertje.
Een prima koeler: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Verder denk ik dat je nu ook wel voor een i5 kunt gaan, zoals deze: pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed
Is wel beter en wat meer future-proof omdat het een echte quadcore is. Voor gamen is de videokaart toch als eerste een bottleneck. Je kunt bij dit systeem over een jaar of 2-3 gewoon je videokaart vervangen voor iets dat dan weer een goede kaart is.
Verder vind ik je kast ook redelijk duur voor een systeem als deze, ik denk dat zoiets als dit ook wel voldoet: pricewatch: Corsair Carbide 300R of deze: pricewatch: Antec Three Hundred Two

Succes :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De kast is duur, maar is wel top :) *looks to the right ^.^*

• RandomAsianDude
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties tot nu toe mensen! Ik was ook inderdaad van plan om een i5 te nemen maar nu ben ik er van overtuigd. En hebben jullie zelf ook ervaring met waterkoeling? Waterkoeling vind ik persoonlijk mooier maar als luchtkoeler betere prestaties kan leveren voor een lagere prijs dan zou ik daarvoor kunnen gaan.