Nieuwe speakers op subwoofer PC

Pagina: 1
Acties:

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-01 21:58
Hee,

Helaas, na lang dienst te hebben gedaan, is 1 van de 2 speakers van mijn Logitech z-2300 setje lichtelijk opgeblazen,
Doet het wel, maar je hoort de ruis duidelijk (zeker als die iets harder staat).. tijd voor nieuwe dus!

Nou ben ik simpelweg verliefd op dit setje, maar ze zijn helaas niet meer te verkrijgen (die subwoofer, love it!) ik heb geen zin om weer 200 euro + uit te gaan geven aan een leuke set,
Luister voornamelijk Hardstyle, en als het ff kan op hard volume (wanneer er niemand thuis is, met de ramen gesloten, ik denk nog wel aan de buurtjes :) goeie sub vind ik dus een must, en deze is gewoon geweldig, zonde om nieuwe set te kopen dus!)
en dacht dus: hee; alleen een setje nieuwe speakers op de subwoofer aansluiten, zal dat niet gaan?

Kon het niet echt vinden op het internet (of ik zoek gewoon slecht..) maar vroeg me dus af of dit zo kan (mits goeie plug-ins voor de sub uiteraard) of dat dit niet / vrijwel niet kan gezien het op elkaar is afgestemd..

En zou het wel kunnen, wat zijn dan goeie aanraders? (2 speakers/boxjes, gezien er maar 2; 1 rechts, 1 links, aansluitingen op mn sub zitten) moet mooi zuiver geluid uit komen, moet hard kunnen zonder teveel moeite, niet dat ze zo weer opgeblazen zijn!
budget: 100 euro ongeveer, wil er liever niet meer aan uit geven :)

Bijvoorbaat dank

[ Voor 10% gewijzigd door Twijfels op 22-04-2016 20:45 ]

Verwijderd

Alsj e nog tevreden bent over de Z-2300 zou je ook kunnen proberen contact op te nemen met Logitech support of er replacement speakers te koop zijn.

• Twijfels
zou inderdaad kunnen, maar heb altijd wel het idee gehad dat de subwoofer iets te overweldigend is vergeleken met de speakers (ja, kan je anders instellen, maar dan benut je de subwoofer weer niet optimaal eigenlijk..)

nieuw setje van enkel de speakers, en dan net iets betere dan die van de z-2300 zou dus opzich wel mooi zijn (nooit gedaan gezien het niet nodig was, maar nu moeten er toch nieuwe komen, dus wil het dan ook gelijk goed aanpakken)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 08:05

FeaR

In GoT we trust

N3burz schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:47:
zou inderdaad kunnen, maar heb altijd wel het idee gehad dat de subwoofer iets te overweldigend is vergeleken met de speakers (ja, kan je anders instellen, maar dan benut je de subwoofer weer niet optimaal eigenlijk..)
Dus jij gaat ook altijd met 200 Km/u over de snelweg, want anders benut je je auto niet optimaal? Zo'n knop is om het volume af te stellen zodat het overeenkomt of past in de ruimte ;)
nieuw setje van enkel de speakers, en dan net iets betere dan die van de z-2300 zou dus opzich wel mooi zijn (nooit gedaan gezien het niet nodig was, maar nu moeten er toch nieuwe komen, dus wil het dan ook gelijk goed aanpakken)
Het zou op zich moeten kunnen aangezien de Z-2300 de versterker is en signaal naar twee RCA-uitgangen stuurt. Of het helemaal mooi gaat werken is een tweede, want kant en klare sets hebben veelal een vaste crossover.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 15:36
Ze zijn ook tweedehands te krijgen..
Nog een tip, een vriend van mij heeft dit setje, ik zelf heb een Z2300 setje. Goed nieuws voor jou, de sub van dat Z623 setje klinkt nog strakker, dieper en harder dan de sub van een Z2300 setje (heb ze naast elkaar geluisterd aangezien dat setje hier bezorgd is....)

• Twijfels
2e hands kopen van zulke dingen doe ik gewoon niet aan ;) op marktplaats worden ze ook meerdere malen wel aangeboden, maar dat wil ik gewoon niet, wel bedankt voor de tip!

En bedankt voor de tip van de Z623! zal er eens wat meer over uitzoeken!
Wellicht dat ik de z2300 gewoon ergens laat liggen, en met ong 4 maand in mn auto bouw (word dan 18, en er komt sowieso zo snel mogelijk een auto voor de deur, gratis sub erin is dus niet verkeerd hehe) kan dan altijd nog 2 andere speakers erbij inpluggen oid

edit: via marktplaats toch gereageerd op 1tje, en ook zeer snel antwoord terug, waarschijnlijk dat ik die overneem, dus toch wel 2e hands.. is in nieuwstaat en mag behoord worden van te voren dus :)
Waarschijnlijk ga ik dus ook gewoon met 2 subwoofers, en dan 3 speakers alles aansluiten (de opgeblazen speaker laat ik weg)

[ Voor 24% gewijzigd door Twijfels op 06-09-2012 20:20 ]

• Twijfels
Komend weekend ga ik dus het nieuwe setje ophalen.. Nou wil ik dus met 2 subwoofers en 3 speakers (de opgeblazen weg laten)

Nou kan ik die gewoon simpel met een audio splitter aansluiten, aansluiten zal ook geen probleem zijn.. maar dan; de volumeregelaar!
Ik werk dus straks met 2 volume regelaars van beide setjes dan, die ik precies gelijk moet zetten om geluid uit beide sets even hard te laten klinken, zal opzich niet een heel groot probleem zijn, maar telkens weer moet je ze goed krijgen

Is er dus een manier om die te koppelen oid? Kan mezelf echt niks bedenken dus..
Heb het op internet wel eens gezien met 2 tot 4 van deze sets, maar meen dat ze allemaal met verschillende volumeregelaars werkten ook

edit; optie die ik mezelf zou kunnen bedenken: volume regelaar standaard op 100 bij beide, en dan het volume in windows zelf alles laten regelen, dan hoor je alleen wel altijd die lichte ruis als je hem zacht hebt staan.. betere optie's zijn dus gewenst!

[ Voor 15% gewijzigd door Twijfels op 12-09-2012 19:41 ]

Pagina: 1