DWA-547 Verbindingssnelheid

Pagina: 1
Acties:

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11 13:13
Beste medetweakers!

Ik ben sinds kort verhuisd en ben bezig een netwerk op te zetten. Ik heb het Z2 abonnement van Ziggo afgesloten en heb daarbij een UBEE EWV3200 wireless modem/router gekregen. Hiervan heb ik het wireless internet uitgeschakeld omdat dit zelfs op 1 meter afstand nauwelijks functioneerde maar dat even terzijde.

Achter de Ubee heb ik een Sitecom WLR-4001 300N router geplaatst. Deze functioneert als wireless AP. Mijn vriendin heeft een random laptop met een ingebouwde wireless kaart welke naar behoren functioneert. Ik haal hier snelheden van 30 mbps/ 2 mbps. Een vrij lage opbrengst voor een 50 mbps verbinding vind ik zelf maar dat is een andere discussie. De upload vind ik overigens wel erg langzaam, maar ik ben al blij dat ik daar 30 mbps haal.

Mijn eigen PC (desktop) heeft echter minder geluk. Deze is voorzien van Windows Vista Home Premium 64 bit. Daarnaast zit hier een DLINK DWA- 547 Rangebooster Wireless N kaart in. Ik heb een verbinding met mijn router en als snelheid staat 300 mbps vermeld. Dus alles werkt naar behoren zou je denken.

Echter wanneer ik op speedtest.net ga kijken krijg ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2161565704.png

Als stront door een trechter. Ik heb het internet hierover geraadpleegd maar kom niks tegen. Wat ook raar is dat mijn apparaatbeheer vol staat met 6TO4 adapter maar volgens mij is dat een ander probleem. Misschien dat het met elkaar in verband staat vandaar dat ik het wel vermeld.

Ik ben ten einde raad. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? De laptop van mijn vriendin haalt op dezelfde plek als de PC wel de 30 mbps.

Alvast bedankt.

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat voor snelheid haalt je PC met een kabel?

• Proqzor
Nog niet geprobeerd aangezien mn pc een aardig stukje verder staat. Wat ik wel heb geprobeerd gisteren is het volgende.
De DWA-547 heeft 3 antennes. Toen ik gisteren wat zat te prutsen met de antenne posities kwam ik op een gegeven moment op een snelheid van 15 mbps. Echter ging ik vervolgens kijken of ik het nog verder kon verbeteren. Dit werkte averechts en uiteindelijk kon ik hem ook niet meer op 15 mbps krijgen.
Geen idee of je hier nog conclusies uit kan trekken.

****EDIT****

Ik heb het nu getest met een kabel ertussen en ook op mijn pc heb ik nu de volgende resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2163762859.png

En dit is op hetzelfde moment weer over wireless:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2163786408.png

[ Voor 24% gewijzigd door Proqzor op 06-09-2012 20:39 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:22

lier

MikroTik nerd

Test (iperf) eens een file copy op je lokale netwerk en dan bij voorkeur met een apparaat dat bedraad verbonden is.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Proqzor
Ik heb wat speedtests gedaan maar wanneer ik tijdens een speedtest aan de antennes begin te zitten springt de snelheid in een keer omhoog. Ik heb het vermoeden dat er dus iets los zit.

Zou dit een goede reden kunnen zijn waarom de verbindingssnelheid zo laag is?