Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Topicstarter
Een vriendin van mij is zo'n 3 maanden naar de VS geweest.
Ze heeft daar een iPhone 4S gekocht via een abbo van Verizon.
Nu is ze onverwacht moeten terugkeren naar België en is het abbo ginder in de VS opgezegd (dus voordat contract ten einde is).

Ze had daar speciaal gevraagd of de 4S te gebruiken was in België, normaal moest dat werken.
Wat blijkt nu, ze is terug in België en die 4S werkt hier niet.

Nu ik ken zelf vrij weinig van Apple / iPhone, maar ik vermoed dus dat deze geregistreerd staat bij Verizon in de VS.
Voor deze te unlocken (zoals jullie dat noemen) zou er $400 moeten worden betaald (als borg) bij Verizon.
Jah, dat lijkt me veel geld en dit wil ze dus niet.

Nu dus geprobeerd om deze dan 'om te ruilen / binnen te doen ' bij Proximus. Maar daar kunnen ze hem niet aannemen omdat de code van de iPhone niet in België bekend is.

Dus nu is er aan mij gevraagd wat de beste oplossing is...
- Naar een Apple Store gaan en daar alles uitleggen
- Rooten
- ...

Ik hoop dat jullie weten wat hiermee gedaan kan worden, want het is wel belachelijk dat je die iPhone niet kan gebruiken hier in België

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik denk dat het eerder te maken heeft met een simlock van de provider, inderdaad. Je kan proberen naar een Apple Store te gaan en kijken wat ze daar zeggen, maar anders denk ik dat je een officiële unlock moet aanvragen bij Verizon.

• jordy-maes

jordy-maes

Topicstarter
Ik zal eens proberen te gaan horen bij de Apple Store.
Het probleem is dat je $400 dollar borg moet geven (voor 1 jaar) om die unlock te verwijderen.
En ze heeft geen krediet meer in de USA...

• danieloc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 11:11
ik heb hetzelfde gehad met een duitse iphone, deze deed het ook niet op het nederlands netwerk, zoek eens rond naar imei-unlock. dit kan echter behoorlijk prijzig zijn.

• jordy-maes

jordy-maes

Topicstarter
Mmm, proberen bij de Apple Store dan.
Ze heeft geen zin meer om er nog extra geld aan te geven...

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 17:57
De iPhone 4S is een world phone, dus die kan gewoon werken in Belgie. Probleem is inderdaad dat Verizon een simlock er op zet zodat je van hun dure roaming tarieven gebruik moet maken in het buitenland. Naar de Apple Store gaan zal in dit geval weinig nut hebben. Er is niks mis met het toestel, dus er is geen reden voor Apple om het toestel om te ruilen. Anders zou iedereen met een simlock dit doen.

Er is ook nog geen softwarematige unlock beschikbaar voor de 4S, dus een IMEI unlock is de enige oplossing. Als dat bij Verizon te veel geld kost dan zul je iemand moeten zoeken die dat kan. Maar zoals gezegd, vragen ze daar redelijk wat geld voor, omdat er zo weinig keuze is.
Pagina: 1