Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xera
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 09:41
Beste mede-tweakers!

Ik ben op zoek naar een laptop voor de studie, maar ook om filmpjes op te kijken en eventueel af en toe een spelletje op te spelen.
Nu heb ik deze twee laptops uitgezocht:

Lenovo Thinkpad T530 €880,-
http://www.utwente.nl/ict...213/HighendModel1213.doc/

Asus N56VZ-S4035V €929,-
http://www.campusshop.nl/..._8gb_750g_w7/details.aspx

Voordelen Asus N56 t.o.v. Lenovo T530:
-Betere specificaties: GT650M vs NVS 5400M. 750 GB vs 500 GB. Betere ingebouwde luidsprekers.
-Hogere resolutie: Full HD scherm vs HD+ scherm van Lenovo.
-Aluminium behuizing

Voordelen Lenovo T530 t.o.v. Asus N56:
-3 Jaar garantie in plaats van de 2 jaar bij Asus, en altijd binnen 1 uur een vervangend exemplaar op de uni
-3 Jaar garantie op de batterij
-Batterij gaat minder snel leeg (heb ik me laten vertellen)

Dus: Qua specs en prijzen zijn beide laptops nagenoeg gelijk. Erg lastig dus voor mij om een keuze te maken, ik heb namelijk weinig verstand van laptops. Zou iemand mij kunnen helpen mijn keuze makkelijker te maken?

Ps: Ik sta natuurlijk ook open voor alternatieven in de prijsrange van 800-950 euro.
Ps#2: Weet iemand wat de nummers 'S40XXV' betekenen voor de N56VZ? Er zijn op internet nogal wat verschillende uitvoeringen van de N56VZ te vinden, maar soms zijn de verschillen onderling niet erg duidelijk.

Bij voorbaat dank voor uwer hulp :D

Edit:
Na nog wat zoeken ben ik deze uitvoering van de N56 tegen gekomen:
Asus N56VZ-S4056V
http://azerty.nl/producte...b-hdd-bd-combo-15-6-.html

Verschillen met de N56VZ-S4035V van Campusshop:
-De S4056V heeft een Bluray-lezer
-De S4056V heeft een 1TB HDD@5200 RPM ipv 750GB HDD@7200 RPM
-De S4056V komt met toetsenbordverlichting
-De S4056V komt met een portable subwoofer
-De S4056V heeft een extra grafische kaart: een HD4000, deze wordt gebruikt en de GT650M wordt uitgeschakeld wanneer onnodig, om stroom te besparen.
-De S4056V is €50,- duurder dan de S4035V van Campusshop
-Mij zijn de garantievoorwaarden onbekend van de S4056V van Azerty. Kon het niet vinden op de website. Campusshop heeft een regeling dat binnen 1 werkdag de laptop gerepareerd wordt.

Wat lijkt jullie de beste deal?

[ Voor 23% gewijzigd door xera op 05-09-2012 19:35 . Reden: Nieuwe optie gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roysten
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-07 01:38
Hey Xera,

Ik heb onlangs de Asus N56VZ-S4035V voor een vriend van mij aanbevolen en die bevalt hem echt prima.

ik heb even gekeken naar de verschillen tussen de NVS 5400M en de GT650M en die verschillen liggen best wel hoog.

Dit is de benchmark van de NVS 5400M:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-NVS-5400M.76731.0.html

Dit is de benchmark van de GT650M:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-650M.71887.0.html

Zoals je zelf ook wel kan zien zitten de 2 kaarten wel ver van elkaar weg.

Verder is die hoge resolutie van de ASUS echt heerlijk. Ik heb ook een 15" laptop met een 1920x1080 resolutie. Nu had ik dus eerst een 17" laptop op 1600x900 en daarna dus die 15". Toen ik hem kocht dacht ik goh.. misschien ga ik wel last krijgen dat ik ineens een kleiner scherm heb. Maar vanwege die resolutie had ik juist het gevoel dat ik nog meer kon!! 2 documenten naast elkaar gaat priiima. Het is misschien even 2 of 3 dagen wennen aan toch wat kleinere letters, maar dat komt echt wel goed

Nu moet je zelf natuurlijk bij jezelf kijken of je die extra garantie echt nodig hebt. Als je gewoon netjes met spullen om kan gaan en weinig brokken maakt. Ja dan kan je zeggen het is niet echt nodig.

Dat de batterij langer mee gaat is denk ik omdat de videokaart van de thinkpad minder slurpt.

Ik heb hier nog een heel mooi stukje gevonden over de NVS5400:

The NVIDIA NVS 5400M is a middle-class graphics card for laptops and is based on the consumer GeForce GT 630M / 540M chip but with lower clock rates. At its core, the NVS 5400M is a 40nm GF108 Fermi chip with DirectX 11 support. The NVS series of mobile graphics cards is optimized for business applications (such as CAD or DCC) and stability.

Dus het asus model vind ik persoonlijk de beste ( eigenlijk zeggen de statistieken van de videokaarten ook wel veel ;) )

Die S40XXV zijn geloof ik verschillen in configuratie. Vooral een bluray of 6GB geheugen of 750GB of 1TB HDD. Correct me if i am wrong! :P

Die laatste is wel interessant...
De vraag is : Ga je blu-ray spelen ???
voor de harde schijf ... Ik zal persoonlijk niet voor een lagere RPM gaan en 250 GB erbij .... 5200 RPM vs 7200RPM is wel een verschil.
Toetsenbordverlichting is wel sexy... dat wel :D

Over de 2e videokaart.. Dat heeft de S4035V ook !
Die techniek heet Nvidia Optimus
zie hier een link die dat kan bevestigen: http://nl.hardware.info/reviews/2919/2/asus-n56vz-s4035v-laptop-review-studenten-opgelet-core-i7---gt-650m
Dus dat is geen verschil. Dus dan is de vraag meer van Wil ik de snelheid van de HDD weggeven + 50 euro .. en dan bluray + TB verlichting + eens subwoofer erbij...

Oeh ik zie hier nog iets op hardware.info
http://nl.hardware.info/reviews/2919/3/asus-n56vz-s4035v-laptop-review-studenten-opgelet-aansluitingen-en-audio
Als ik het hier goed lees wordt er een extra subwoofer ook bijgeleverd bij de S4035V... Misschien even een belletje plegen naar campusshop om dat te bevestigen!

Stiekem zeg ik naast die blu-ray en tb verlichting no steeds de S4035V van campusshop... ik download bijna alles ( dus geen blu-ray dvd ) en TB verlichting heb ik liever niet en dan wel de snellere 7200 toeren HDD.

Tis lang geworden! maaaar dan heb je geloof ik wel echt alle info die je nodig hebt xD.

Succes!!
Groetjes,
Roy

PS: Ik heb nog meer info gezien op hardware.info ! Even handig om de hele review erover te lezen!!

De ASUS N56VZ-S4035V wordt geleverd met twee jaar fabrieksgarantie. Als je hem als student bij Campusshop koopt krijg je hem met het Zorgeloos Leren concept. Dat houdt in dat de student twee jaar garantie krijgt en deze kan uitbreiden naar drie jaar. In geval van storing wordt de student binnen 1 werkdag geholpen op een locatie naar keuze. Er komt dus fysiek iemand repareren op lokatie. Mocht de notebook om een of andere reden niet ter plekke te repareren zijn, dan krijgt de student een tijdelijke leennotebook zodat hij altijd kan doorwerken en zijn studie niet onder druk komt te staan doordat zijn notebook in reparatie is.

Ik denk dat een belletje naar Campusshop hierover veel zal opklaren :D
Dus dat lost ook weer het garantieprobleem op :P ( althans dat hoop ik dan )

PPS! : Ik heb bericht gekregen van mijn vriend dat die extra subwoofer er inderdaad bij zit!!!!!! dus tel uit je winst xD

[ Voor 11% gewijzigd door Roysten op 05-09-2012 23:35 . Reden: Nog meer info van hardware info! ]

Verwijderd

xera schreef op woensdag 05 september 2012 @ 18:48:
-Aluminium behuizing

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Lenovo PC Crash Test

Probeer dat eens met je aluminium behuizing.

Thinkpad is natuurlijk Thinkpad. Ergo, niet kapot te krijgen. Maar ik vind, en dat geef je zelf ook al aan, dat je simpelweg een 1080p scherm moet hebben. Om die reden zou ik uitwijken naar een consumentenmodel met 1080p. Of meer specifiek. Ik zou de thinkpad kopen en daar mijn eigen scherm in zetten.

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-07 22:05
xera schreef op woensdag 05 september 2012 @ 18:48:
-Betere specificaties: GT650M vs NVS 5400M. 750 GB vs 500 GB. Betere ingebouwde luidsprekers.
-Hogere resolutie: Full HD scherm vs HD+ scherm van Lenovo.
-Aluminium behuizing

Voordelen Lenovo T530 t.o.v. Asus N56:
-3 Jaar garantie in plaats van de 2 jaar bij Asus, en altijd binnen 1 uur een vervangend exemplaar op de uni
-3 Jaar garantie op de batterij
-Batterij gaat minder snel leeg (heb ik me laten vertellen)
De batterij die in de T530 zit is 26Watt/uur terwijl in de Asus een 56Watt/uur zit. De accu van de Thinkpad heeft dus heel weinig capaciteit (het is geen tikfout, heb er een mailtje achteraan gestuurd, dit model is speciaal voor de UT samengesteld)... maarrrrrr, een zwaardere accu heb je al vanaf een eurootje of zeventig!
De garanties van de Lenovo zijn heel erg cool, je kunt gewoon binnen een uur weer aan het werk! Neem ook eens een kijkje in het UTwente Notebook Project-topic.
Wat lijkt jullie de beste deal?
Als je het niet hebben van een FHD scherm geen probleem vindt, zou ik gewoon voor de Thinkpad gaan. (icm een grotere accu)

[ Voor 4% gewijzigd door Raling op 06-09-2012 19:12 ]