Wat is een video capture kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 00:53
Ik heb een Compaq systeem te koop en nu vraagt een potentiele koper of er een video capture kaart in zit. Maar wat bedoelt ie daarmee en zou het erin zitten? Het is een splinternieuwe Deskpro EN Pentium III 866 Mhz.

Hij wilde trouwens ook nog een systeem met ATX. Ik heb maar gezegd dat er ATX in zit. Zou dat kunnen kloppen? Want ik dacht dat ATX een modern soort moederbord is, dat tegenwoordig algemeen is.

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 00:53
Nou nou, is dit een moeilijke vraag? Ik ben dus niet dom dat ik het niet weet?

vraagje 2: is er op een moederbord met alleen PCI sloten zo'n kaart in te bouwen?

Ik hoop dat er voor 3 uur iemand is die een antwoord weet, want dan gaat hij terugbellen.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:56
Videocapturekaart is een kaart waarmee je beeld van buiten af op je computer kunt halen (camera, TV, video) en er digitale bestanden van kunt maken

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:56
Uitleg ATX hieronder:

A computer design specification also known as a "ATX Form Factor". Release 2.0 of the ATX Specification came out in December 1996.

The ATX form factor is similar to the Baby-AT but has the motherboard rotated 90 degrees. The location of the CPU was moved away from the expansion slots.

The power supply connector is also different. The older AT form factor has 2 connectors placed end to end where the newer ATX form factor uses a single connector with a double row of connections.

Zal wel kloppen dan :)

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
maar vergeet niet dat compaq eigen mobo's maakt. grote kans dat deze dus niet uitwisselbaar zijn met standaard atx mobo's.

maar ze doen wel beide hetzelfde. wat betreft een video capture kaart denk ik niet dat die standaard in een bedrijfs pc zoals een compaq zit.