nieuw idee water koeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6849

Topicstarter
ik kwam dit tegen met water koeling
Afbeeldingslocatie: http://www.isjm.com/tst/heatsink/mdx-h2o.jpg

het water staat direct in contact met de processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Is een Duits bedrijf wat die dingen zou gaan maken. Tot nu toe nooit meer wat van gehoord.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6194

Dat ziet er behoorlijk degelijk uit.
eigenlijk zou de cirkel die in cont staat met de die, van metaal moeten zijn, zou beter geleiden. oei dit kan je bijna zelf kluschen [wel listig]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• php
  • Niet online

php

Het zou van een metaal gaan worden, dit was een demo model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik snap het eigenlijk niet zog goed. Het is gewoon een heel klein waterblokje toch?
is er verder iets anders dan bij andere blokjes? (ja, misschien iets minderk kanaaltjes :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• php
  • Niet online

php

Het verschil tussen dit blokje en andere blokjes, is dat dit blokje erg eenvoudig is: Er is geen dicht kanaal, maar aan de processorkant is het ding gewoon open, waardoor het water rechtstreeks contact heeft met de processor. Zou je de koeler van de processor af halen, heb je een zwembad. Het blijft waterdicht door een rubber ringetje, te zien om de kamer heen. (buitenste cirkel)
Waarom het ding niet in productie is genomen, weet ik niet. Zal wel met CE keuring te maken hebben, icm het feit dat het geen waterdicht geheel is.

Herman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• php
  • Niet online

php

Wellicht een idee om er een keer 1 te maken (is niet het moelijkste koel-concept) en hem op de testbank te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 09:15
Het water stroomt hier direct over je core heen zonder stukje metaal, pasta of wat dan ook ertussen volgens mij.

Maggie ( www.magnat.demon.nl )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apothor
  • Laatst online: 02-02-2023
Klinkt riskant! Even er tegenaanstoten of een beetje oud rubbertje en LEK met als gevolg dat het water over heel je proc en al je andere hardware heen gutst.

En heb je niet voor elke proc soort weer een ander model nodig?

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6849

Topicstarter
laat ff horen herman hoe ver je bent ik wil hem desnoods wel uittesten op mijn celeron 333 daar zit namelijk zoon 4kant metalen plaatje op van ongeveer 2X2 cm zou gewoon goed moeten afdichten dacht ik.
Goeie O-ring gebruiken met wat ciliconen vet en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• php
  • Niet online

php

Chupa -lollie slaat de spijker op zijn kop: Elke processor een ander koellichaam, en een verkeerde beweging of een lek rubbertje, en het ding lekt. Persoonlijk heb ik ook liever een gesloten systeem. Van het rubbertje (indien aanwezig) wordt minder gevergd, omdat het niet direct op de (warme) processor zit, en er komen geen vreemde krachten op het rubber.

Maar ik zal eens kijken of ik zo'n systeempje kan maken.

Moet trouwens eerst het testsysteem zelf nog inelkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Ja schiet eens op Herman,
ik heb niet voor niets afstand gedaan van m'n dierbare kwaliteitsMOBO :P

Een cliche is ooit origineel begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:18

me1299

$ondertitel

Nog ff, en dan komt er een ijsblokjes systeem... een lange buis die telkens ijsblokjes aanvoert :)

Volgens mij is het ook lastig om je processor te vervangen. maar het idee is erg goed!

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41

En een Peltier is ook niet echt handig met deze koeler omdat die meestal 4x4 cm zijn. Dit lijkt me gewoon niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-06 12:33

winnie

de poes...

Zeg koekum, mij vertelde je een iets andere omschrijving van dat MOBO ;)
Vraagje: lukt het om een socket-processor te waterkoelen, en zo ja (newbie alert): is dat zelfbouw, kant en klaar en scheelt het veel?
Ik zou namelijk wel een socket8 processor verder willen overclocken, maar weet eigenlijk niet hoe of wat. (te info: socket8 is Pentium pro, ik haal nu 200@233, maar ben een beetje schijterig voor de volgende stap. Bovendien heb ik nu een PPro166 met 512 cache gekocht, en ik wil die cache niet frituren. Maar die 166 wil ik eigenlijk ook op 233 of meer draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4389

Nieuw idee? Dat plaatje ben ik al minstens 2 maanden geleden ergens tegengekomen en vind er geen hol aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• php
  • Niet online

php

Een socket proc koelen is niet moeilijk. Allen je zal zelf wel iets moeten maken voor een PPro, aangezien die dingen ietsje (??) groter zijn dan een gewone processor. Waar heb je die Ppro gekocht? Zeker in de Mammoet? Daar was een vent met allemaal proc's, alles 25,- geen garantei en er wordt niet getest. Lagen o.a. een stuk of 20 Ppro's, verder AMD K6, K62, Pentium 1, P1-MMX, vanalles, vaak met dikke lagen koelprut. Van de Ppro's was meestal de bovenkant beschadigd en geschuurd door het lang in de krat liggen.

Wass ook een vent die geheugen simms en dimms per kg verkocht (50,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Ik heb die PPro van een bedrijf uit Zoetermeer, dat ook in de mammoet stond. (volgens mij die van simms voor 50/kg). Ik heb naam en adres, en dat ding kostte 100 piek. Vond ik redelijk, bij http://abgcomputers.nl/6.html vragen ze er meer voor. Nu alleen hopen dattie het in één keer doet, ik heb hem nog niet getest (maar wel "garantie"). De verkoeper plukte de mijne rechtstreeks van een mobo, en ze verkochten dat ze als combinatie mobo-proc. Dus ik denk dat het wel goed is. En als ik mijn geld niet terugkrijg: ik weet waar hun huis woont en waar hun bed slaapt.
Die andere tent, die jij noemt, verleende geen garantie.
Verder vond ik de mammoet even duur als een normale winkel. Het voordeel van de mammoet was wel, dat er eens een keer een grote keuze is, ipv die drie winkels in Gouda.
Een Ppro is behoorlijk groter dan een socket 7 ding, maar ik denk wel net zo groot als een socket370 Proc (alhoewel ik die niet zo vaak heb gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• php
  • Niet online

php

Eeen socket 370 proc is even groot als een gewone pentium mmx, ziet er ook ongeveer hetzelfde uit. Kan alleen meer.

Ik heb bij die 50Hfl/kg simm vent een voeding gekocht voor 25,-.

Verder waren e prijzen niet schokkend, maar daar kwam ik verder ook niet voor. Wat handig was, waren de knutselstalletjes, waar ze oude/ongewone dingen hadden. De computerwinkels in Gouda zijn ***. Wat heb je trouwens in Gouda nog:

Pinguin Computers (Driemolenplein, vlak bij mij dus)
Vobis (no comment)
ECL computers (oid) waar ze ook niet heel veel spul hebben.
En verder het hoofdkantoor van Compaq >:) (maar weer niet het magazijn/TD :()

Verdere tenten zou ik niet kunnen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Leuk jongens, kan ik voortaan m'n fles cola IN m'n comp zetten ipv ernaast ;)

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Wat ik vind in de cdfoon gids:
- Arcus Computers
Westhaven 35
2801PK gouda
(0182) 68 91 75 (gaat wel)
- Block
Zeugstraat 96
2801JD gouda
(0182) 52 71 15 (gaat niet)
- Calcom PC 's
Beukelaan 33
2803SM gouda
(0182) 53 43 72 (???)
- Centric Systems & Services
Doesburgweg 7
2803PL gouda
(0182) 56 26 00 (???)
- Datapoint Nederland BV
Kampenringweg 47
2803PE gouda
(0182) 52 94 55 (???)
- Dixons BV foto/pc/software
Nieuwe-Marktpassage 17
2801HW gouda
(0182) 52 53 93 (gaat niet)
- High Tech Computers
Blekerssingel 7
2806AA gouda
(0182) 58 29 63 (gaat wel)
- ISG BV
Deventerweg 7
2803MA gouda
(0182) 57 34 99 (???)
- PRIMAFOON
Hoogstraat 2
2801HH gouda
(0800) 15 15 (gaat niet)
- Pinguin Computers
Driewegplein 9
2805HV gouda
(0182) 59 94 34 (???)
- Profundity
Keizerstraat 7
2801NJ gouda
(0182) 55 12 33 (???)
- TNA Computers
Schilkerpolderstraat 7
2807MR gouda
(0182) 59 95 75 (???)
- Vobis Microcomputer
Oosthaven 58
2801PE gouda
(0182) 52 05 81 (ach ja).
Al met al dus weinig interssants, dat "gaat wel" betekend eigenlijk al dat je daar niet gezien moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4322

Ik weet weinig van waterkoeling en peltiers, maar zou het niet mogelijk zijn om een doosje met 5 zijden te maken waarvan de peltier de 6e is? Dat scheelt iig al 1 keer verschillende materialen.
Maar misschien wordt dit allang gedaan.
Pagina: 1