Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:27
Tot voort kort had mijn werk BB 8520 altijd een GPRS verbinding in NL.
Echter is dat sinds 1/2 vorige week (eind Aug, begin Sept) EDGE geworden.
Na een korte zoek actie op Google kom ik alleen maar meldingen tegen dat EDGE er niet meer is bij KPN...
Ben er uiteraard wel blij mee, maar vroeg mij af wat de reden zou kunnen zijn van KPN :D

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 11:18

arnoudwokke

Redacteur
Hoewel ik zelf edge van KPN nog niet heb mogen ervaren, weet ik dat je niet de enige bent; ik heb er meer mensen over gehoord afgelopen tijd. Kun je iets zeggen over de locatie waar je Edge hebt? Ik heb het rond Amsterdam Centraal in elk geval niet :s

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Vodafone en KPN hebben sinds een tijdje weer EDGE op plaatsen waar voorheen enkel gprs was.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:27
Deze locaties heb ik het gezien
Amsterdam Sloterdijk, Purmerend, Hoorn en (gek genoeg) op de Veluwe...

Wat mij betreft een goede zaak dat er aan gewerkt word.
Ondanks dat ik privé H(+) al tijden als standaard ervaar is mijn werkgever nog niet heel scheutig met nieuwe gadgets.. ;)
Anyway... feit dat het er wel is maar nergens vermeld stond verbaasde mij even.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

raymondw schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:12:
Deze locaties heb ik het gezien
Amsterdam Sloterdijk, Purmerend, Hoorn en (gek genoeg) op de Veluwe...

Wat mij betreft een goede zaak dat er aan gewerkt word.
Ondanks dat ik privé H(+) al tijden als standaard ervaar is mijn werkgever nog niet heel scheutig met nieuwe gadgets.. ;)
Anyway... feit dat het er wel is maar nergens vermeld stond verbaasde mij even.
Dat kan twee redenen hebben:
1) ze zijn de boel terug aan het uitrollen op hun dooi gemakske, door niets te zeggen en eerst een groot deel terug online te brengen ga je voorkomen dat mensen beginnen te vragen van "en wanneer krijg ik nu terug EDGE ?" en "waarom heb ik geen EDGE dekking".
2) In 2012 nog afkomen met een 2G netwerk is een beetje gênant

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 09:16
Het is ook frontpagenieuws:

nieuws: KPN begint weer met sneller 2g-netwerk edge

Er wordt o.a. vermeldt dat KPN het nu weer aanbiedt omdat ze hun huidige apparatuur vervangen door apparatuur die EDGE ondersteunt.

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Michael Knight schreef op donderdag 06 september 2012 @ 08:18:
Vodafone en KPN hebben sinds een tijdje weer EDGE op plaatsen waar voorheen enkel gprs was.
Wat is überhaupt het voordeel van het uitrollen/investeren in een al lang achterhaalde techniek?

• niwreG
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10-2024

niwreG

^heeft dat geschreven->

bartbh schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:48:
[...]
Wat is überhaupt het voordeel van het uitrollen/investeren in een al lang achterhaalde techniek?
Apparatuur wordt compleet vervangen door apparatuur die edge ook nog ondersteunen. Ik denk dat het ow het kan laten we het dan maar weer aanzetten idee is.

^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld

• SJBrouwer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06-2017
bartbh schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:48:
[...]
Omdat veel mensen (inclusief ikzelf) 2g boven 3g verkiezen, omdat de batterij dan langer meegaat en de dekking veel beter is.

Bovendien is een 2g verbinding voor blackberry telefoons veel stabieler dan een 3g verbinding, die eigenlijk constant wegvalt bij dagelijks gebruik.

Ik vind het een goede ontwikkeling, zeker aangezien ik geen media stream en dus helemaal geen 3g snelheden nodig heb.

Verwijderd

Hardfreak schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:41:
[...]

Dat kan twee redenen hebben:
1) ze zijn de boel terug aan het uitrollen op hun dooi gemakske, door niets te zeggen en eerst een groot deel terug online te brengen ga je voorkomen dat mensen beginnen te vragen van "en wanneer krijg ik nu terug EDGE ?" en "waarom heb ik geen EDGE dekking".
2) In 2012 nog afkomen met een 2G netwerk is een beetje gênant
Verval van techniek, wat een slecht nieuws!
Waarom gaan we niet weer Wappen!?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2012 04:04 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Het kan ook zijn dat ze nu ook nieuw LTE materiaal aan het uitrollen zijn welke weer EDGE ondersteund. Let wel dat EDGE vrij standaard is in de Verenigde Staten, maar nagenoeg uitgestorven was in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:30
Onzin dat EDGE uitgestorven was in Europa. EDGE was uitgestorven in Nederland. Ik kom al jarenlang EDGE tegen in alle Europese landen waar ik destijds geweest ben en heb mij dikwijls verbaasd over de prima snelheid die daarmee te behalen valt en het feit dat dit in Nederland niet werd toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

idd in het buitenland zie het veel, werkt beter in dun bevolkte gebieden. Ik hoop dat alle providers het weer gaan uitrollen, voor net iets sneller mailen is het perfect. Ik gebruik ook vaak GPRS only ivm accuduur en kom vaak in gebieden waar geen 3G+ is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

niwreG schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:54:
[...]

Apparatuur wordt compleet vervangen door apparatuur die edge ook nog ondersteunen. Ik denk dat het ow het kan laten we het dan maar weer aanzetten idee is.
offtopic:
Je hebt DM uitstaan, dan maar even zo: je usericon (of eigenlijk members.multimania.nl) laat de virusscanner afgaan. Die host wordt al een behoorlijke tijd als gevaarlijk aangemerkt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-07 10:19
Tot mijn grote verbazing ook hier op Schiphol-Rijk (1119NW) waar ik binnen nooit 3g had, was er plotseling EDGE. Al was het voor korte duur :(.

Blijft natuurlijk raar dat KPN in een gebied met veel bedrijven en zo dicht op schiphol geen fatsoenlijke 3g dekking kan verzorgen
Pagina: 1