Tv aansluiten op computer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist mijn HDMI kabel binnengekregen en nou probeer ik mijn tv aan te sluiten op mijn computer zodat mijn tv mijn beeldscherm word (of alleen voor films kijken).

Ik heb een Philips TV model: Philips 37PFL7675H
Ik heb een omputer met videokaart ATI radeon HD 5770 met allemaal soorten aansluitingen erop (hdmi dus ook).

Nouja ik stop dus de hdmi in de tv en dan in computer.

Op mijn tv:
Apparaat toevoegen >> computer >> aansluiting HDMI 1 (ja dat is de goeie ).

Nu klik ik 'verbinden met computer' aan, en op mijn computer merk ik dat hij het geluidje geeft van 'apparaat aangesloten' en vervolgens gaat mijn geluid van mijn boxen uit.

Maar op mijn tv krijg ik alleen maar een zwart beeld met in beeld 'geen videosignaal'.
Wel merk ik nu dat op mijn computer mijn muis naar rechts kan verdwijnen (dat hij dus in principe mijn tv op vliegt, maar ik zie dus niks).

Kan iemand mij uit de brand helpen wat ik dan fout doe?

Bij voorbaat dank,

Dennis

(P.S. ik wist niet zeker of dit topic hier paste of bij LCD, Plasma & Projectie, dus heb ze beide neergezet, de admin moet maar even kijken welke hij/zij wil verwijderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Start eerst eens op met alleen de HMDI kabel

Of begrijp ik verkeerd dat je 2schermen probeert aan te sluiten?

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer OM TE BEGINNEN eerst alleen mijn tv mijn monitor over te laten nemen...
Het zou wel welkom zijn inderdaad om mijn tv als 2e beeldscherm te kunnen gebruiken tegelijk met mijn normale monitor.
Maar wat ik hier nu zeg als 2e beeldscherm dat werkt wel, alleen ik krijg gewoon geen beeld, op mijn tv blijf ik 'geen videosignaal' zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Heb je wel het input signaal van de tv op hdmi gezet. Als ik mijn tv aansluit op mijn computer dan moet ik wel de TV op hdmi zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:00:
Ik probeer OM TE BEGINNEN eerst alleen mijn tv mijn monitor over te laten nemen...
En kunnen beide dan wel dezelfde resolutie aan? Niet dat je iets niet supported naar je TV gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat zeer zeker op hdmi,

Op mijn tv:
Apparaat toevoegen >> computer >> aansluiting HDMI 1

Vervolgens druk ik om te verbinden in het menu op HDMI
Dus verbind hij met die verbinding.
De computer herkent het beeldscherm trouwens wel en geeft aan dat hij het ook gewoon moet doen**

@yzx, ik heb mijn tv en computer opnieuw opgestart terwijl mijn monitor er helemaal uit was, alsnog zonder succes. Uiteraard zat de hdmi kabel er wel in.

@TERW_DAN
Even opgezocht bij tv > help:
Displayresoluties:

Resoluties vernieuwsfrequentie
640x480 60hz
800x600 60 hz
1024x768 60 hz
1360x768 60hz
1280x1024 60 hz
1600x1200 60 hz
1920x1080 60 hz

Ik heb bij beeldscherminstellingen de resoluties op 1920x1080 staan, maar weet niet hoe ik de Hertz aan kan passen, maakt dat nog uit?

gr

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

Tazzios

..

Wel het scherm ook geactiveerd? (rechtermuisknop op bureaublad>schermresolutie bij windows 7 dan)

[ Voor 10% gewijzigd door Tazzios op 05-09-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Poncho
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:52
Windows+P toets en dan kiezen, bijvoorbeeld dupliceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Da_Poncho schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:19:
Windows+P toets en dan kiezen, bijvoorbeeld dupliceren.
Staat hij al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Niet dupliceren doen misschien, dan schakeld de resolutie van het 2e (hdmi) scherm over naar die van het eerste scherm.

Extend desktop aanklikken en resolutie op 1920x1080 zetten.

//edit ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ocdaan op 05-09-2012 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niks heeft gewerkt tot nu toe, sterker nog als ik nu mijn tv aansluit met de HDMI-kabel geeft hij aan dat mijn tv beeldscherm nummer 1 is en mijn normale monitor beeldscherm 2. WTF?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Owja hij doet het, na heel wat te hebben geklooid bij AMD catalyst en vervolgens resoluties en ook nog eens een paar keer opnieuw hebben opgestart :D!

Maar nogsteeds wel het probleem dat hij mijn tv als beeldscherm 1 ziet, waardoor daar de taakbalk is en niet op mijn normale monitor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas479
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 17:32
Je moet dan bij schermresoluties klikken op je huidige PC monitor. Vink dan iets aan van hoofddisplay aan.
In het Engels: "Make this my main display."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Problem solved, ty all.
Pagina: 1