Ubuntu probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
Beste tweakers,

Ten eerste geef ik het volledig toe dat ik een volledige noob ben in het gebruik van linux. Maar wie niet waagt niet wint dus had ik besloten om het toch maar eens uit te proberen in een VM. Installatie geen probleem maar bij de eerste opstart vraagt de OS een login en pass. Die ik niet ken. Dus nu dan de vraag: weet iemand of het mogelijk is om via de root en terminal de pass en login aan te passen.

Alvast bedankt,

Kridri

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Deze heb je toch echt opgegeven in de installatie en als je een VM image hebt gedownload zou daar eventueel de user en pass moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Tijdens de installatie wordt je gevraagd een account aan te maken. Dat zou je dus gedaan moeten hebben...

Als je toch in een VM draait, waarom dan installeren? Draai gewoon de LIVE CD vanaf een ISO om te testen :)

[ Voor 34% gewijzigd door RemcoDelft op 05-09-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
Had de installatie gisterennacht gedaan met mijn suffe kop dus gewoon genext. Maar is het mogelijk via de terminal.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:14
5 seconden googlen http://www.psychocats.net/ubuntu/resetpassword

[ Voor 3% gewijzigd door hellfighter87 op 05-09-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Kridri schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:32:
Had de installatie gisterennacht gedaan met mijn suffe kop dus gewoon genext.
Als je de Windows-mentaliteit van klakkeloos next drukken hebt is Linux niets voor jou... Basis van Linux: doen wat de gebruiker zegt. Weet dus wat je zegt :)
Maar is het mogelijk via de terminal.
Ja. Maar je zegt n00b te zijn dus een reinstall is ongetwijfeld sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
TX, allemaal gaan het eens uit proberen en hopelijk lukt het.

@ remco
tegen een reinstall zie ik eigenlijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je met een zatte, slaapdronken kop Windows installeert en een wachtwoord invult die je de volgende dag niet meer weet, zit je met precies hetzelfde probleem. Wat doe je dan? Juist, je gaat op internet zoeken hoe je dit kan oplossen, of je smijt er een herinstallatie tegenaan.

Het maakt niet uit of je net begint met Linux, of alle wegen kent, vooronderzoek en eigen inzet wordt hoe dan ook verwacht. Hier mis ik het volledig. Lees het NOS Beleid nog een keer door, zodat je weet wat we van je verwachten.

Dit topic gaat op slot. Ben je het er niet mee eens, dan kan je je ei kwijt in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.