Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Glandur
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 16:33
Beste allemaal,

Ik was net even Guild Wars 2 aan het spelen, toen mijn computer plotseling uitviel, en niet meer aan wil. Ik dacht, dit komt mogelijk door oververhitting, met name in de buurt van de PSU voelde hij warm aan. Dus heb ik de pc opengemaakt, meteen even wat stofvrij gemaakt, en veel koele lucht erin geblazen. De PSU voelde ook al meteen koeler aan.

Dus ik sluit alles weer aan, maar hij wil nog steeds niet aan. Wat wel opmerkelijk is, is dat de speakers wel aan gaan (deze gaan alleen aan als de pc ook aan staat, verbonden met alleen een USB kabel) dus er loopt wel stroom door heen.

Ik had een beetje rond geGoogled, maar kon zo gauw niet echt een oplossing vinden, behalve de PSU vervangen. Nou ben ik helemaal niet bekend met het losmaken etc van componenten van een pc (zeg maar gerust: nog nooit gedaan). Ik weet ook niet zeker of dat dan ook de oplossing is voor dit probleem, of dat ik nog gewoon wat langer moet wachten totdat alles weer op kamertemperatuur is.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Even voor de duidelijkheid - mijn glazen bol is kapot ;) - welke hardware gaat het hier om?

Enneh, neem deze even door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 34% gewijzigd door D4NG3R op 05-09-2012 16:16 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Glandur
Sorry vergeten bij te melden ;)

Processor AMD Athlon II X4 620
Videokaart AMD Radeon HD 5670
RAM 4GB
PSU 350W (FSP ofzoiets?;))

Het is een PC van Medion (Akoya P P6310 D (MD8342)) (deze http://www.aldi.medion.com/md8342/be_nl/?refPage=aldi)

Verwijderd

Vermoedelijk is de 12 volt lijn binnen in de voeding geknapt, usb loopt namelijk nog op 5v.
Laat de voeding even testen door de lokale electricien of computershop.

Gebeurt tamelijk vaak bij medion...

• Bilel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-11 04:03
Ik ga mee met Exlaxl, klinkt inderdaad als een voedingsprobleem. Een kabeltje of niet, hij kan in ieder geval niet genoeg energie geven voor een power on

• Glandur
Oke, dan zal ik dat zsm laten controleren door de plaatselijke computershop. Wel even een vraagje over de hardeschijf, omdat hij niet op de normale manier afgesloten is. Ben ik al mijn bestanden kwijt?

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:21
Glandur schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:04:
Oke, dan zal ik dat zsm laten controleren door de plaatselijke computershop. Wel even een vraagje over de hardeschijf, omdat hij niet op de normale manier afgesloten is. Ben ik al mijn bestanden kwijt?
Nee die kans is niet erg groot, misschien dat er wel iets beschadigt is door de spontane uitval maar geen complete dataloss.

Verwijderd

De kans dat je data weg is:
- Softwarematig (niet jou geval)
- Moederbord defect en er komt een andere chipset in (niet altijd, maar meestal corrupte windows, maar ook niet jou geval, hoop ik tenminste xD).
- HDD mechanisch stuk :-)? (ook niet jou geval)

(oftewel niet dus :P)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 16:01 ]

Pagina: 1